"פראנס פוטבול" הודיע: כדור הזהב לא יוענק השנה

ליאו מסי עם כדור הזהב
ליאו מסי עם כדור הזהב. שיאן הזכיות | Alex Caparros/Getty Images

פרס הבלון ד'אור המוענק על ידי המגזין הצרפתי יישאר שנה נוספת בידיו של ליאו מסי, כיוון שלא ניתן להתייחס לשנה הזו כשגרתית בנסיבות הקיימות

(גודל טקסט)

הפרס האישי היוקרתי ביותר בענף הכדורגל יישאר שנה נוספת בידיו של הזוכה האחרון בו, ליונל מסי: מגזין "פראנס פוטבול" הודיע היום (שני) כי לראשונה מאז 1956, כדור הזהב לא יוענק בשנת 2020, בטענה כי לא ניתן להתייחס לשנה הנוכחית כאחת רגילה, כאשר משבר הקורונה הכלל עולמי מונע מהמצביעים את כמות הזמן הנדרשת על מנת לגבש דעה מי ראוי לפרס, זאת בנוסף לעובדה שהמשחקים מתקיימים בתנאים לא שגרתיים.

"ההגינות הנדרשת לבחירה בזוכה לא ניתנת להבטחה: המתחרים על הפרס לא יהיו כולם באותה סירה, שכן העונה של חלקם התקצרה", הסבירו במגזין, "במצב כזה, איך אפשר להשוות בצורה הוגנת? על מנת להימנע מחישובים מוגזמים, בחרנו באופציה הכי פחות גרועה. אנו כמובן לא שמחים על ההחלטה, אך נראה שהיא האחראית ביותר. הגנה על אמינות ולגיטימיות של פרס שכזה דורשת גם להבטיח כי יישאר ללא דופי".

ההחלטה תקפה גם לגבי כדורגל הנשים כמובן, כשגם פרס השחקן הצעיר של השנה ופרס שוער השנה לא יחולקו. כאלטרנטיבה, ב"פראנס פוטבול" החליטו שכל אחד מ-180 המצביעים שקובעים את הזוכים מדי שנה, יבחרו 11 שחקנים מתוך רשימה שתורכב על ידי מערכת המגזין וכך תיבנה נבחרת ה"דרים טים" של השנה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי