עד 120: השחקנים הטובים בעולם בכל גיל

זלאטן איברהימוביץ', פרנקי דה יונג, טימו ורנר, מייסון גרינווד | GettyImages

מכוכבים צעירים ועד לשחקנים הגדולים ביותר, מהבטחות עתידיות לאלופי עולם. בבליצ'ר רפורט בחרו את השחקנים הטובים ביותר מגיל 16 ועד 38 בכדורגל העולמי ונרשמו כמה הפתעות

(גודל טקסט)

באתר הספורט הפופולרי "בליצ'ר רפורט" עסקו בסוגיה מעניינת מאוד – מי הם השחקנים הטובים בעולם בכל גיל? כאשר השחקנים הצעירים מציפים את הליגות האירופאיות, נראה שהתחרות בכל שנתון הייתה צמודה מאוד. הקריטריונים בהם התחשבו הם פשוטים – מגיל 16 עד 38, כל שחקן נכנס לרשימה בעקבות היכולת והכושר שהציג בעונה החולפת.

ראיין שרקי (בן 16, ליון)

יליד 2003, הצעיר ביותר ברשימה ויש שיגידו גם המוכשר ביותר. בגיל 16 בלבד שרקי כבר מצא העונה את מקומו בקבוצה הראשונה של ליון, בה גדל והתחנך בכל הקריירה המוקדמת שלו. הקשר, שיכול לשחק גם בכנפיים, הציג העונה מספר מהלכים בהם שילב את ראיית המשחק המיוחדת שלו, כמו גם מסירות נהדרות בנגיעה אחת בלבד. עם 6 הופעות בליגה הצרפתית ושלושה שערים בגביע, עונת הבכורה של שרקי כשחקן בוגר בוודאות לא תשכח, כשהוא גם רשם הופעת בכורה בליגת האלופות עם 15 דקות נגד זניט.

ראיין שרקי, מרקו וראטי | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

אדוארדו קמאבינגה (בן 17, ראן)

בניגוד לשרקי, השחקן המעיר הנוסף שמגיע מצרפת הוא לא שחקן התקפה, אבל תופס את העיניים לא פחות. אדוארדו קמאבינגה בן ה-17 הוא הקשר האחורי הבא של הכדורגל האירופי, והמעבר שלו לאחת הקבוצות הגדולות ביותר ביבשת, כאשר ריאל מדריד מקושרת מאוד אליו. הצרפתי היה שחקן הרכב קבוע במדי ראן ונראה שגם בעונה הבאה הוא יהיה בורג מרכזי אם יישאר, כאשר קבוצתו הבטיחה גם את מקומה בליגת האלופות.

בחירות ראויות: אנסו פאטי (ברצלונה), ג'וד בלינגהאם (בירמינגהאם, דורטמונד).

אדוארדו קמאבינגה
אדוארדו קמאבינגה | JEAN-FRANCOIS MONIER / AFP

מייסון גרינווד (בן 18, מנצ'סטר יונייטד)

סנסציית השנה של מנצ'סטר יונייטד ואנגליה לא עוצרת. בגיל 18 בלבד גרינווד ניצל כל הזדמנות שקיבל העונה מאולה גונאר סולשיאר וכבר הספיק לכבוש בספרות כפולות בפרמיירליג, כמו גם שערים בליגה האירופית. אחרי שנים בהן אף שחקן צעיר שגדל אצל השדים האדומים לא הצליח להתברג בקבוצה הראשונה, נראה שגרינווד שם סוף לרצף הזה.

בחירה ראויה: בויאקו סאקה (ארסנל)

מייסון גרינווד | Clive Brunskill/Getty Images

אלפונסו דייויס (בן 19, באיירן מינכן)

תהליך ההתקדמות של דייויס העונה הוא היסטורי. הוא התחיל כשחקן כנף כמעט אנונימי לחובבי הכדורגל האירופי וסיים אותה כמי שהזיז את דויד אלאבה ממקומו הקבוע בהגנה. האמת? כנראה שאוהדי באיירן מינכן לא מתגעגעים כעת לאוסטרי בגלל הכוכב הקנדי שפרץ העונה.

אלפונסו דייויס
אלפונסו דייויס | BEN STANSALL/AFP via Getty Images

ג'יידון סאנצ'ו (בן 20, בורוסיה דורטמונד)

הוא רק בן 20 ונראה שהוא כבר שנים איתנו – ככה זה אצל סאנצ'ו, שהראה שהוא שייך לרמות הגבוהות כבר כשהיה צעיר. העונה החולפת הייתה גם עונת השיא של האנגלי, שרשם הישג היסטורי בבונדסליגה הגרמנית עם 20 שערים ו-20 בישולים. עדיין לא ברור אן הכישרון המרהיב שלו יככב העונה הבאה בליגה האנגלית, אך כבר עכשיו ברור שהוא יהיה אחד מהשחקנים היקרים בהיסטוריה של המשחק, ובצדק.

בחירות ראויות: ארלינג הולאנד (בורוסיה דורטמונד), מתיאס דה ליכט (יובנטוס), ז'ואאו פליקס (אתלטיקו מדריד), ויניסיוס ג'וניור (ריאל מדריד).

ג'יידון סאנצ'ו | Lars Baron/Getty Images

קיליאן אמבפה (בן 21, פריז סן ז'רמן)

ללא מתחרים וללא תחרות. לא צריך להרחיב הרבה על אמבפה, שאולי צעיר בגילו, אבל בהחלט נמצא ברשימת חמשת השחקנים הטובים ביותר בעולם כיום. עם מעל ל-100 שערים רשמיים בקריירה וזכייה במונדיאל, נראה שהכוכב הפריזאי יהיה השחקן הטוב ביותר בעולם לאחר שליאו מסי וכריסטיאנו רונאדלו יתלו את הנעליים.

קיליאן אמבפה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

לאוטרו מרטינס (בן 22, אינטר)

בגיל 22 בלבד, לאוטרו מרטינס הוא כנראה המבוקש ביותר באירופה. הארגנטינאי פרץ העונה לתודעה אחרי עונת שיא באינטר תחת אנטוניו קונטה. 18 השערים בכל המסגרות בהחלט הקנו לו מקום של כבוד אצל כל חובב כדורגל ואין פלא ששמו מוזכר כמחליפו האפשרי של לואיס סוארס בברצלונה.

בחירות ראויות: מרקוס רשפורד (מנצ'סטר יונייטד), מריח דמיראל (יובנטוס), אסמאעיל בן-נאסר (מילאן), חוסאם אאואר (ליון).

לאוטרו מרטינס
לאוטרו מרטינס | Emilio Andreoli/Getty Images

פרנקי דה יונג (בן 23, ברצלונה)

לאחר העונה ההיסטורית שלו עם אייאקס, בה הוביל את הקבוצה עד חצי גמר ליגת האלופות, בהחלט אפשר לומר שדה יונג לא היה בשיאו בעונת הבכורה שלו בברצלונה. כמו מספר לא מבוטל של כוכבים שלא התפוצצו בתחילת הדרך שלהם בבירת קטלוניה, אפשר רק לצפות לעונתו השנייה של הקשר, כאשר גם בעונה החולפת הראה לפרקים קצרים את היכולת שלו להניע במהירות את הקבוצה קדימה ולייצר מצבי הבקעה נהדרים לחברים שלו.

בחירות ראויות: רודריגו בנטאקור (יובנטוס), ג'ו גומס (ליברפול), רובן נבס (וולבס).

פרנקי דה יונג
פרנקי דה יונג | OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images

טימו ורנר (בן 24, צ'לסי)

כשאתה כובש 34 שערים בבונדסליגה הגרמנית בגיל 24, כנראה שאת הגם השחקן הטוב ביותר לגילך. זה בדיוק הסיפור של טימו ורנר, שלהט העונה במדי לייפציג וכבר חתם ביעד מבטיח עבורו – צ'לסי של פרנק למפארד.

בחירות ראויות: לירוי סאנה (באיירן מינכן), יוליאן בראנדט (דורטמונד).

טימו ורנר, שחקני לייפציג
טימו ורנר, שחקני לייפציג | GLYN KIRK/IKIMAGES/AFP via Getty Images

ג'ושוע קימיך (בן 25, באיירן מינכן)

קימיך הציג העונה גרסה משודרגת של עצמו – ממגן ימני מבריק הוא עבר לעמדת הקשר האחורי ולמעשה הציג את מנהל המשחק הטוב ביותר שיש כיום בעולם לטענת רבים. עם יכולות הגנתיות גבוהות מאוד וחכמת משחק מרשימה, לא מפתיע שבאיירן מינכן דהרה לאליפות שמינית ברציפות.

בחירות ראויות: ראחים סטרלינג (מנצ'סטר סיטי), ברנרדו סילבה (מנצ'סטר סיטי), ברונו פרננדש (מנצ'סטר יונייטד).

ג'ושוע קימיך
ג'ושוע קימיך | Frederic Scheidemann/Bongarts/Getty Images

פאולו דיבאלה (בן 26, יובנטוס)

השחקן שניצח פעמיים את הקורונה במהלך הפגרה וחזר למגרש בכושר שיא. כשלידו משחק כריסטיאנו רונאלדו, דיבאלה הוכיח כי בגיל 26 הוא אחד העוגנים הכי חשובים בהרכב של יובנטוס והתמורה ההתקפית שלו הייתה קריטית מאוד העונה לגברת הזקנה, שהייתה צריכה את השערים שלו כדי להגיע לסקודטו נוסף לאחר ששאר קבוצות הליגה צמצמו את הפער.

בחירות ראויות: הארי קיין (טוטנהאם), איימריק לאפורט (מנצ'סטר סיטי), פאביניו (ליברפול).

פאולו דיבאלה, מיראלם פיאניץ' | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

פול פוגבה (בן 27, מנצ'סטר יונייטד)

אולי הגיל בו התחרות לא הייתה גדולה מדי. נראה שפוגבה נולד מחדש בעקבות פגרת הקורונה, לאחר שהתמודד העונה עם פציעות רבות. החיבור שלו עם ברונו פרננדש בקישור של מנצ'סטר יונייטד נראה טבעי והוא יכול רק לקוות לסיים את העונה במקום המוביל לליגת האלופות כדי לחזור לבמה המרכזית ביותר.

פול פוגבה
פול פוגבה | Shaun Botterill/Getty Images

ניימאר (בן 28, פריז סן ז'רמן)

ניימאר התחיל את העונה בצורה בעייתית, אך הוכיח לכל הספקנים כי הוא עדיין במשחק. כבר במשחק הראשון העונה כבש הברזילאי שער ניצחון עבור פ.ס.ז', והיה גם מהשחקנים המרכזיים של קבוצתו בביצוע המהפך נגד דורטמונד בליגת האלופות וההעפלה לרבע גמר המפעל. כעת נותר לראות אם אותם סיפורים על מעבר לברצלונה יחזרו גם בקיץ הקרוב.

בחירות ראויות: מוחמד סלאח (ליברפול), סאדיו מאנה (ליברפול).

ניימאר
ניימאר | UEFA – Handout/UEFA via Getty Images

קווין דה בריינה (בן 29, מנצ'סטר סיטי)

הפליימייקר הטוב ביותר שקיים בכדורגל העולמי היום. כשכל עונה יש שחקן שמבשל בספרות כפולות, אין ספק שהקבוצה שלו תהיה תלויה בו וזה בדיוק מה שקורה בין דה בריינה ומנצ'סטר סיטי שלו. כשהוא טוב התכולים מנצחים את ריאל מדריד בברנבאו בזכות שער ובישול שלו, ומנגד כשהוא ביום פחות טוב גם פפ גווארדיולה יודע שהוא לא יכול להיות רגוע.

בחירות ראויות: וירג'יל ואן דייק (ליברפול), אדן הזאר (ריאל מדריד)

קווין דה בריינה | Peter Powell/Pool via Getty Images

טוני קרוס (בן 30, ריאל מדריד)

הקישור של ריאל מדריד היה צריך הרבה מנהיגות העונה וטוני קרוס היה זה שסיפק את זה. הגרמני בלט במיוחד לאחר החזרה מפגרת הקורונה וסיפק יכולת שיא, אשר עזרה לבלאנקוס לצאת לריצה אדירה ללא הפסד והבטחת האליפות לאחר שלוש שנים ללא הכתר.

בחירה ראויה: תומאס מולר (באיירן מינכן).

טוני קרוס
טוני קרוס | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

רוברט לבנדובסקי (בן 31, באיירן מינכן)

כנראה השחקן שהכי הרבה התאכזב מההחלטה על ביטול כדור הזהב ב-2020. נראה שלבנדובסקי הוא כמו יין משובח שרק משתבח משנה לשנה. עם מספרים דומים למסי ורונאלדו, חלוץ נבחרת פולין התפוצץ לגמרי העונה בבאיירן מינכן, כבש לא פחות מ-51 שערים בכל המסגרות ונראה שכמעט בוודאות היה מקבל את הכדור הנוצץ.

בחירה ראויה: פייר-אמריק אובמיאנג (ארסנל).

רוברט לבנדובסקי חוגג. עונה מדהימה ו-51 שערים | Alexander Hassenstein/Getty Images

קארים בנזמה (בן 32, ריאל מדריד)

כבר כמה שנים שבנזמה "זוכה" לביקורות רבות בתואר החלוץ הראשי של ריאל מדריד, אך נראה שהשנה הוא השתיק כמה מהן. הצרפתי היה שם העונה עבור קבוצתו ולמעשה הראה פעם נוספת כי הוא יכול למלא את החלל שנוצר בחלק הקדמי. 26 שערים שלו, במיוחד במשחקים קריטיים מאוד, היו אלה שגם הביאו את האליפות לבירת ספרד.

בחירות ראויות: סרחיו אגוארו (מנצ'סטר סיטי), אנחל די מריה (פריז סן ז'רמן), אלחנדרו גומס (אטאלנטה), יוסיפ איליצ'יץ' (אטאלנטה).

קארים בנזמה
קארים בנזמה | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

ליאו מסי (בן 33, ברצלונה)

האם צריך להרחיב הרבה על ליאו מסי? כנראה שלא. ה"פרעוש" כנראה לא יניף העונה גביע עם ברצלונה, משהו שהוא בהחלט לא רגיל אליו, אלא אם כן בארסה תעשה את הבלתי יאומן ותזכה בליגת האלופות. אם דבר כזה יקרה, כנראה שזה יהיה בגלל מסי, שבסך הכל ירצה להמשיך את העונה ההיסטורית שלו כאשר שבא את שיא הבישולים של בליגה הספרדית עם 21, ולמעשה היה לשחקן השני בכדורגל האירופי שסיים עונה עם מעל ל-20 שערים ו-20 בישולים.

ליאו מסי | PAU BARRENA/AFP via Getty Images

סרחיו ראמוס (בן 34, ריאל מדריד)

לא צריך הרבה מילים כדי לתאר את העונה הנוכחית של סרחיו ראמוס. בגיל 34, הקפטן של ריאל מדריד הראה שהוא השחקן הדומיננטי ביותר בדרך לאליפות. משחק ההגנה הטוב שלו ידוע לכולם, אך השנה הבלם הראה שהוא גם כובש שערים. 11 שערי ליגה, רובם לאחר החזרה מפגרת הקורונה, היו אלו שהביאו לזינדין זידאן אליפות שנייה כמאמן.

בחירות ראויות: לוקה מודריץ' (ריאל מדריד), דויד סילבה (מנצ'סטר סיטי), מנואל נוייר (באיירן מינכן).

סרחיו ראמוס | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

כריסטיאנו רונאלדו (בן 35, יובנטוס)

בגיל 35, רונאלדו עדיין שובר שיאים. כשהוא קרוב לאליפות שנייה ברציפות באיטליה ולא מפסיק לחורר רשתות, הפורטוגלי היה גם השחקן שהגיע הכי מהר ל-50 שערים בסרייה A. הכוכב הגדול עדיין רעב לתואר המזוהה איתו יותר מכל, כשהוא ויובנטוס יחזרו לליגת האלופות באוגוסט וינסו לרוץ כל הדרך לזכייה, כאשר הם חייבים להפוך את ההפסד לליון במשחק הראשון.

כריסטיאנו רונאלדו חוגג | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

ברניסלב איבנוביץ' (בן 36, זניט)

אחרי קריירה עשירה מאוד בצ'לסי, ברניסלב איבנוביץ' עדיין נמצא כאן. הסרבי משמש כיום כהקפטן של זניט ועדיין מופיע בליגת האלופות.

בחירות ראויות: פאולו גררו (אינטרנסיונל), ז'רמי מתייה (ספורטינג ליסבון).

ברניסלב איבנוביץ' | JEFF PACHOUD/AFP via Getty Images

דני אלבס (בן 37, סאו פאולו)

השחקן המעוטר ביותר בהיסטוריה של המשחק, זה שכיכב בגיל 36 בקופה אמריקה האחרונה וזכה במצטיין הטורניר. דני אלבס אמנם קרוב יותר לגיל 40, אבל הוא עדיין מציג יכולת אדירה ואת ובעונה הנוכחית הוא חזר הביתה לברזיל וכבש את ליבם אוהדי סאו פאולו.

בחירות ראויות: פרנק ריברי (פיורנטינה), פפה (פורטו).

דני אלבס
דני אלבס. מרוצה בסאו פאולו | NELSON ALMEIDA/AFP via Getty Images

זלאטן איברהימוביץ' (בן 38, מילאן)

אצל זלאטן הגיל הוא רק מספר. כשנראה שהוא סיים את הקריירה, לשוודי תמיד יש תכניות אחרות. בינואר האחרון הוא חזר למרכז הבמה, שב ללבוש את החולצה של מילאן ומהר מאוד הוכיח שזה לא רק גימיק. שבעה שערים עד כה, ביניהם גם שערי ניצחון לטובת הרוסונרי רק מוכיחים את הטענה שאצלו הגיל הוא רק מספר.

בחירה ראויה: חואקין (בטיס).

זלאטן איברהימוביץ'
זלאטן איברהימוביץ' | Alessandro Sabattini/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי