היו"ר טען: קיילור נבאס הציע להפסיד בכוונה כדי שהמאמן יעזוב

קיילור נבאס בגביע העולם בברזיל בקיץ 2014 | PEDRO UGARTE/AFP via Getty Images

סערה בקוסטה ריקה לאחר שאדוארדו לי, מי שעמד בראש הכדורגל במדינה, האשים את השוער כמי שרצה לסיים את המונדיאל בברזיל עם שלושה הפסדים כדי לגרום לפיטורי חורחה לואיס פינטו. כיצד הוא הגיב?

(גודל טקסט)

קוסטה ריקה סוערת הבוקר (שלישי), אחרי שבתקשורת פורסמו האשמות חמורות במיוחד נגד שוער הנבחרת ופריז סן ז'רמן כיום, קיילור נבאס, בטענה שהוא הציע להפסיד את כל משחקי הנבחרת במונדיאל שנערך בברזיל ב-2014.

גביע העולם לפני שבע שנים היה המונדיאל בו קיילור נבאס פרץ וכך גם זכה להשתדרג לריאל מדריד, אולם הוא בכל זאת הואשם הבוקר, יחד עם הכוכבים בזמנו בריאן רואיז וסלסו בורחס כמי שרצו להפסיד בכוונה כדי לגרום לפיטורי המאמן באותם ימים, חורחה לואיס פינטו.

מי שחתום על אותן האשמות קשות הוא לא אחר מאשר יו"ר ההתאחדות בקוסטה ריקה בקיץ 2014, אדוארדו לי שחשף כי בחוזהו של המאמן היה סעיף לפיו החוזה עמו מסתיים אוטומטית אם הנבחרת תפסיד את כל שלושת משחקיה במונדיאל: "השחקנים ידעו על כך ואני זוכר שקיילור נבאס היה אחד השחקנים שאמר לי שהם רוצים להפסיד את כל המשחקים בכוונה", אמר לי בדיון בבית המשפט שעסק בכלל במכירת זכויות השידור של משחקי נבחרת קוסטה ריקה.

קיילור נבאס במונדיאל בברזיל | Nick Potts – EMPICS / Contributor

קיילור נבאס, בביתו מצרפת, התבקש להעיד גם כן בבית המשפט והשיב לאותן האשמות: "זה לא משהו שמישהו אמר, דבר כזה בחיים לא יקרה", הכחיש השוער את המיוחס לו, "אנחנו שחקנים מקצוענים והתנהגו כך במשך שנים והתייחסנו לנבחרת במלוא הכבוד והיוקרה.

באותו מונדיאל הצליחה להדהים קוסטה ריקה את העולם והיא נעצרה רק ברבע הגמר, למרות שהוגרלה לבית מוות יחד עם איטליה, אנגליה ואורוגוואי. את דרכה בתחרות היא סיימה לאחר הפסד בדו קרב פנדלים להולנד, כשקיילור נבאס עונד את סרט הקפטן וכאמור היה אחד המצטיינים. למרות הכל, זמן קצר לאחר גביע העולם המאמן פוטר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי