פרס: "ענף הכדורגל פצוע קשה, אפשר לעזור לו עם הקמת סופרליג"

פלורנטינו פרס | Eric Alonso/Getty Images

נשיא ריאל מדריד מבקר את ראשי אופ"א, לא חושש שקבוצתו תושעה מליגת האלופות ומבהיר שהוא מחויב לרעיון של ליגה סגורה: "צעירים משתעממים, אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למציאות בה אנחנו חיים"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

פלורנטינו פרס לא מוכן לוותר על הסופרליג. נשיא ריאל מדריד, שאמור היה גם לכהן כנשיא הסופרליג שנראה שקרסה ובוודאי שלא תקום במתכונת הנוכחית, התראיין ל"אס" והבהיר כי הוא מחויב לפרויקט, לא חושש שיושעה מליגת האלופות בשל מעורבותו ושבשבועות הקרובים ייבחנו צעדים שיאפשרו את הקמת הליגה, במקביל לשינויים שיהיו גם לרוחם של האוהדים ברחבי העולם.

"אני לא מתחרט על מה שעשינו, כי זה היה חייב להיעשות בצורה כזו או אחרת", הבהיר פרס מיד בתחילת הריאיון, "כבר בינואר הזהיר אותנו נשיא אופ"א אלכסנדר צפרין ורצינו לדבר על כך עם אופ"א, אבל לא נתנו לנו זמן. אנחנו לא נגד הליגות המקומיות, פשוט סופרליג זו הדרך הכי טובה כדי לעזור לענף הכדורגל בכל העולם לצאת מהמשבר. הכדורגל נפגע בצורה קשה ועלינו להתאים את עצמנו למציאות בה אנחנו חיים, זו ליגה שתכניס כסף שיזרום ויסייע לכולם".

השינוי הצפוי בליגת האלופות: "אופ"א לא מספקת פתרונות ואנחנו גם לא יכולים לחכות עד 2024 (אז ייכנסו השינויים בליגת האלופות). ככה או ככה, צריך לבצע שינויים אחרים. גם תראו את הדור הצעיר, מגיל 14 ועד 24 יש ירידה במספר הצופים ואוהבי הכדורגל כי הם משתעממים מהענף. יש ארבעה מיליארד אוהבי כדורגל ברחבי העולם וחצי מהם אוהדים את הקבוצות בסופרליג".

האם המצב של הקבוצות באמת כל כך חמור: "12 קבוצות הסופרליג יפסידו בין 2 ל-2.5 מיליארד יורו העונה ובעונה שעברה הפסידו כ-650 מיליון יורו בגלל הקורונה, קבוצות פושטות רגל ואנחנו חייבים לעשות משהו, כי במוקדם או במאוחר קבוצות יימחקו".

פלורנטינו פרס | מסך, "אס"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי