חוזר למזרח: דויד וייה קיבל מינוי מפתיע בקבוצה מהליגה ההודית

דויד וייה
דויד וייה | LLUIS GENE/AFP/Getty Images

חלוץ העבר ישמש כיועץ הכדורגל הבינלאומי של קבוצת אודישה, המשחקת בליגה הבכירה במדינה האסייתית. מלך שערי נבחרת ספרד בכל הזמנים אמר: "אנסה להשתמש בידע שצברתי מ-20 שנות הקריירה שלי. לא חושב שאחזור לשחק"

(גודל טקסט)

לזה לא ציפינו. אחד החלוצים הגדולים בתולדות הכדורגל הספרדי, דויד וייה, מונה היום (חמישי) באופן רשמי ליועץ הכדורגל הבינלאומי של קבוצת הכדורגל ההודית אודישה המדורגת במקום ה-11 בטבלת הליגה המקומית של מדינת הענק האסייתית, זאת לאחר שרק בשנה שעברה הוא פרש ממשחק פעיל כאשר קבוצתו האחרונה הייתה ויסל קובה היפנית.

כך נכתב בהודעה הרשמית של קבוצתו החדשה של וייה, שצייצה על הרכש הנוצץ בחשבון הטוויטר הרשמי שלה: "זוכה גביע העולם ואגדת הכדורגל הספרדית דויד וייה מגיע לאודישה כדי לשמש כמוביל הדרך של התוכניות הבינלאומיות של המועדון".

וייה עצמו התבטא לאחר המינוי ואמר: "כמובן שלא שיחקתי מעולם בהודו, אבל הייתי כדורגלן 20 שנה ובכל מקום שבו שיחקתי צברתי ניסיון, שאותו אשתדל להביא לאודישה. התמזל מזלי לעבוד עם שחקנים גדולים ומאמנים אפילו יותר גדולים בחלק מהתחרויות הגדולות ביותר שיש בעולם הכדורגל. אנסה להביא זאת לידי ביטוי בתפקידי החדש".

כשנשאל האם קיים סיכוי שהוא יחזור מפרישה וישוב לשחק כדורגל, ענה: "זה הדבר הראשון ששאלו אותי פה. החלטתי לפרוש לפני שנה כי הרגשתי שזה היה הרגע הנכון לעשות זאת. אני מאמין שאם אחזור להתאמן אני יכול לחזור לשחק, אבל אני לא חושב שזה יקרה".

כזכור, בעברו וייה כיכב בין היתר בולנסיה, ברצלונה ואתלטיקו מדריד, כאשר הוא הופך לבורג מרכזי בכל אחת מן הקבוצות בהן שיחק. בנוסף, הוא היה חלק משמעותי מהזכייה של ספרד במונדיאל 2010 שנערך בדרום אפריקה, והוא אף משמש כמלך שערי ה"לה רוחה" בכל הזמנים עם 59 שערים ב-97 הופעות.

דויד וייה, ליאו מסי | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי