מהפכה בדרך? פיפ"א תערוך בדיקה לקיום המונדיאל פעם בשנתיים

נבחרת צרפת עם גביע העולם | Matthias Hangst/Getty Images

בקונגרס השנתי של התאחדות הכדורגל העולמית, 166 מדינות הצביעו בעד קיום בדיקת ההיתכנות שהציעה ההתאחדות הסעודית: "יתקיימו פחות משחקים בינלאומיים, אך הם יהיו יותר משמעותיים". נשיא פיפ"א שיבח את ההצעה

(גודל טקסט)

לאחר הרחבת המונדיאל ל-48 נבחרות והקמת ליגת האומות, נדמה שכדורגל הנבחרות עשוי לעמוד בפני טלטלה גדולה אף יותר. בקונגרס השנתי של התאחדות הכדורגל העולמית, נקבע היום (שישי) כי הארגון יערוך בדיקת היתכנות לקיום המונדיאל אחת לשנתיים, במקום אחת לארבע שנים, כפי שנהוג מאז הקמת הטורניר.

במהלך הקונגרס שמתקיים באמצעות שיחות וידאו עקב מגבלות הקורונה, התאחדות הכדורגל של ערב הסעודית הציעה לערוך מחקר כדי לבדוק את ההשלכות של קיום הטורניר פעם בשנתיים. לאחר מכן, הכתב הבכיר טנקרדי פלמרי הוסיף כי מתוך 188 התאחדויות בעלות זכות הצבעה, 166 הצביעו בעד קיום בדיקת ההיתכנות.

נשיא ההתאחדות הסעודית, יאסר אל מיסחאל, נימק את הסיבה להגשת ההצעה: "אנחנו מאמינים שעתיד הכדורגל נמצא בצומת קריטי. הבעיות שניצבו בפני הענף החמירו עוד יותר עקב מגפת הקורונה. צריך לבדוק איך השינוי יתאים בלוח זמנים מתוקן. בכך יתקיימו פחות משחקים בינלאומיים, אך הם יהיו יותר משמעותיים ורלוונטים".

בהמשך, אל מיסחאל הוסיף לגבי הרעיון המהפכני כי "הגיע הזמן לבחון את המבנה של הכדורגל העולמי ולבחון מה הכי טוב עבור הענף שלנו. צריך לבדוק אם המחזוריות של ארבע שנים היא האופטימלית עבור הכדורגל – גם מבחינת התחרויות וגם מבחינה מסחרית".

נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו, קרא להצעה "רהוטה ומפורטת" והוסיף כי הבדיקה תחקור שיטות המוקדמות למפעל. טרם ידוע כיצד הבדיקה תתבצע בפועל, אך ללא ספק מדובר בתחילתה של דרך שעשויה להסתיים בדרמה גדולה עבור הכדורגל העולמי.

אינפנטינו
אינפנטינו | Gettyimages

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי