Sport1 Banner

החזירה את התואר: גרמניה זכתה באליפות אירופה עד גיל 21

אחרי שהפסידו בגמר יורו הצעירות ב-2019, ה"מאנשאפט" גברו 0:1 על פורטוגל בלובליאנה והניפו בפעם השלישית בהיסטוריה את הגביע היוקרתי. אנמצ'ה כבש (49) את שער הניצחון לאחר שעבר את השוער היריב

(גודל טקסט)

לפני כשנתיים הפסידה נבחרת גרמניה הצעירה בגמר אליפות אירופה עד גיל 21 לספרד ולמעשה איבדה את תואר אלופת היבשת שלה. הערב (ראשון) ה"מאנשאפט" החזירו את הכתר לאחר 0:1 על פורטוגל במשחק הגמר בלובליאנה ובכך זכו להניף את הגביע בפעם השלישית בתולדות הנבחרת. לוקאס אנמצ'ה, שסיים כמלך השערים של הטורניר, גם התכבד בשער הניצחון היום בפתיחת המחצית השנייה.

למשחק היום הגיעו הגרמנים כאשר הם בלתי מנוצחים באליפות, שהתחילה כזכור עם שלב הבתים שנערת בחודש במרץ והסתיימה ביוני. פלוריאן וירץ בן ה-18, שהיה הכוכב של חצי הגמר עם צמד מרשים נגד הולנד, פתח כמובן בהרכב של שטפן קונץ וקיבל הרבה תשומת לב מהפורטוגלים. מנגד, גם לסלסאו היה מאזן נטול הפסדים בטורניר, אך הערב היא הפסידה לראשונה ונותרה עדיין ללא התואר בהיסטוריה של הנבחרת.

כאמור, שער הניצחון במשחק הובקע על ידי אנמצ'ה, ששייך למנצ'סטר סיטי ומשחק בימים אלו באנדרלכט הבלגית. החלוץ, שכבש את שערו הרביעי ביורו 2021, קיבל את הכדור בדקה ה-49 בתוך הרחבה, עבר את השוער דיוגו קוסטה שהצטיין במשחק וגלגל לרשת ללא בעיות. לפורטוגל היו לא מעט מצבים לחזור למשחק, כולל דקות נהדרות במחצית השנייה, אבל זה לא הספיק כדי לאזן את התוצאה במשחק הגמר.

הגביע הנכסף | Tullio Puglia – UEFA/UEFA via Getty Images
חלק מהטקס החגיגי של הגמר | Tullio Puglia – UEFA/UEFA via Getty Images
השחקנים כבר על המגרש בלובליאנה | Tullio Puglia – UEFA/UEFA via Getty Images

הרכבים

גרמניה: פין דאמן, רידלה באקו, אמוס פייפר, ניקו שלוטרבק, דויד ראום, ארנה מאייר, ניקלאס דורש, פלוריאן וירץ (קארים אדיימי, 67), סאליח אוזג'אן, מרגים ברישה (יונתן בורקארדט, 67), לוקאס נמצ'ה.

פורטוגל: דיוגו קוסטה, דיוגו דאלוט, דיוגו קיירוש, דיוגו לייטה, עבדו קונטה, ויטיניה (ז'וטה, 59), פלורנטינו לואיס, פאביו ויירה, דניאל בראגנסה, דני מוטה (רפאל לאאו, 46), טיאגו תומאס (פרנסיסקו קונססאו, 59).

שחקני נבחרת גרמניה | Tullio Puglia – UEFA/UEFA via Getty Images
שחקני נבחרת פורטוגל | Tullio Puglia – UEFA/UEFA via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 2, איום ראשון במשחק: דאלוט קיבל את הכדור באגף הימני, חדר לרחבה ובעט ממצב די קשה ישירות לרשת החיצונית.

דקה 8, מצב נוסף לפורטוגל: הפעם זה היה מוטה, שפרץ משמאל והעביר מסירת רוחב אל תומאס, שהסתובב ובעט טוב, אבל פספס את המסגרת.

דאלוט. פתיחה סוערת לפורטוגל | Damjan Zibert – UEFA/UEFA via Getty Images

דקה 15, הכדור במשקוף! איזו התקפה של גרמניה! וירץ התגבר על שני שומרים ובעט כדור חד, שפגע באחד משחקני ההגנה והלך ישירות למשקוף. השוער קוסטה הצליח להקדים את נמצ'ה והרחיק את הסכנה.

דקה 29, גרמניה מתקרבת: הפעם זה היה מאייר, שבעט מצוין מרחוק, אבל קוסטה שוב הגיב בזמן והדף את הכדור לקרן.

בעיטה אדירה של וירץ, הכדור ננעץ במשקוף | Matteo Ciambelli/DeFodi Images via Getty Images

דקה 49, 0:1 לגרמניה! שער! באקו פרץ מימין והכניס מסירת עומק נהדרת לנמצ'ה, שעבר בעצמו את השוער היריב וגלגל לרשת את שער היתרון של השחקנים בלבן.

דקה 73, מצב נוסף לגרמניה: אדיימי נשלח בכדור עומק, הצליח לעבור את השומר שלו ולהגיע למצב טוב מול השער, אבל קוסטה הדף את האיום.

אנמצ'ה חוגג את שער היתרון | Damjan Zibert – UEFA/UEFA via Getty Images
עוד באותו נושא: נבחרת גרמניה, נבחרת פורטוגל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי