Sport1 Banner

דני אלבס: "ניימאר הוא השחקן הטוב בעולם"

דני אלבס | LUIS ACOSTA/AFP via Getty Images

מגנה בן ה-38 של ה"סלסאו" התראיין לאתר הרשמי של פיפ"א על רקע זימונו לסגל הנבחרת לקראת המשחקים בטוקיו וסיפק פנינים. מסי? "אייקוני. הטוב בהיסטוריה", ברצלונה? "שיחקתי בקבוצה הטובה אי פעם", ועוד. הכל בפנים

(גודל טקסט)

דני אלבס הוא הכדורגלן הכי מעוטר בהיסטוריה. למגן הברזילאי האגדי יש 43 תארים בכיס, כאשר בכל קבוצה בה שיחק הוא הצליח לזכות בגביעים אירופיים רבים ובמספר אליפויות גדול. כעת, בגיל 38, שחקנה של סאו פאולו זומן לסגל נבחרת ברזיל לאולימפיאדת טוקיו 2020 והוא מקווה לרשום הישג נוסף באחת הקריירות המפוארות שידע שחקן כדורגל מאז ומעולם.

לכבוד זימונו לסגל ה"סלסאו", אלבס העניק ראיון נרחב לאתר הרשמי של פיפ"א בו הוא דיבר בפתיחות נדירה. "לכל תואר יש את המקום שלו, אבל לחלקם יש חשיבות מיוחדת. אין ספק שלמשחקים האולימפיים יש משמעות שונה משאר התחרויות. הם נערכים כל ארבע שנים, כמו מונדיאל. יש פה קסם שאין במקומות אחרים", פתח אלבס את דבריו.

לאחר מכן, המגן נשאל על חברו הטוב ועל מי ששיתף איתו פעולה גם בברצלונה וגם בפריז סן ז'רמן: ניימאר כמובן. "הוא נדיר בגאונות שלו. הוא לא מספיק מוערך בשל היותו ברזילאי, אם הוא היה ממדינה אחרת היו מעריכים אותו הרבה יותר. הוא גורם לילדים להתאהב בכדורגל. אין אף אחד שמתקרב לקסם שיש לו", פירגן אלבס וקבע בנחרצות: "כיום, ניימאר הוא השחקן הכי טוב בעולם. יותר ממסי, רונאלדו, אמבפה, לבנדובסקי וכו'".

כזכור, אלבס שיחק בברצלונה בין השנים 2008 ל-2016, במהלכן ערך 391 הופעות במדי הקטאלונים בהן כבש 21 שערים ובישל 101 (!) נוספים. הוא היה חלק מקבוצה היסטורית שזכתה שלוש פעמים בליגת האלופות ושש פעמים באליפות ספרד. על התקופה בבלאוגרנה, אמר הברזילאי: "שיחקתי עבור הקבוצה הכי טובה ששיחקה כדורגל אי פעם. מעולם לא ראיתי קבוצה שמשחקת כדורגל כל כך קסום ומסונכרן. שיחקנו לא רק כדי לנצח, אלא גם כדי לבדר. היו לנו שחקנים מדהימים אחד אחרי השני, וכוכב אייקוני מעולם אחר. רק מי שחי את זה מסוגל להבין".

אלבס גם עבר להתייחס למסי באופן פרטני. "אני יכול לדבר רק על שחקנים שראיתי במהלך חיי, אבל אף אחד לא התקרב למה שמסי עושה לאורך כל כך הרבה זמן. אז למרות שהוא ארגנטינאי, אני חייב להודות שהוא השחקן הכי טוב בהיסטוריה.

ליאו מסי, דניאל אלבס | AOP.Press/Corbis via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי