דיווח: "ערב הסעודית רוצה לארח את מונדיאל 2030 ביחד עם איטליה"

גביע העולם | MOHAMED EL-SHAHED/AFP via Getty Images

האם מדינות משתי יבשות שונות יארחו את אותו הטורניר? הסעודים שוקלים להתמודד על האירוח יחד עם ארץ המגף, גם חבירה למצרים ומרוקו על הפרק. וגם: המתמודדות הנוספות על האירוח והתגובות המלגלגות ברשת

(גודל טקסט)

אחרי יורו ב-11 מדינות שונות, מונדיאל בחורף, והרחבת גביע העולם ל-48 נבחרות, נדמה שהרעיונות היצירתיים ממשיכים לזרום לתוך הכדורגל העולמי. על פי דיווח של "The Athletic", ערב הסעודית מעוניינת להגיש הצעה לאירוח מונדיאל 2030, אך היא אינה מתכוונת לעשות זאת לבד. המדינה הערבית מחפשת שותפה לאירוח הטורניר, ונדמה כי המדינה המועדפת עליה למשימה זו היא איטליה, למרות העובדה שמעל ל-5,000 קילומטרים מפרידים בין המדינות.

בעשורים האחרונים אנו חוזים ביותר ויותר טורנירים גדולים שמתקיימים ביותר ממדינה אחת, למשל מונדיאל 2026 שיתקיים בארצות הברית, קנדה ומקסיקו. בפיפ"א מעודדים את המדינות לחבור זו לזו כדי להגיש מועמדות לאירוח מתוך רצון שלא רק מדינה אחת תישא בנטל הכלכלי הכרוך באירוח טורניר גדול. במקביל לרצון לארח את גביע העולם עם איטליה, בדיווח נטען כי הסעודים שוקלים לחבור למצרים ומרוקו, שכבר כמה פעמים בעצמה התמודדה על אירוח המונדיאל, כדי לארח ביחד את הטורניר.

כידוע, בגביע העולם ב-2030 יציינו 100 שנים למונדיאל הראשון שהתקיים באורוגוואי ב-1930, וציון הדרך הוביל לכך שהרבה מדינות מעוניינות לארח את הטורניר. בדרום אמריקה, אורוגוואי רוצה לארח את הטורניר ביחד עם ארגנטינה פרגוואי וצ'ילה, בעוד מרוקו רוצה להשיב את הטורניר לאפריקה לראשונה מאז 2010. באירופה, ספרד ופורטוגל הגישו הצעה כדי לארח ביחד את הטורניר, בעוד רומניה, יוון, בולגריה וסרביה רוצות להביא את גביע העולם לדרום מזרח אירופה.

ברשתות החברתיות מלגלגים על הרצון של הסעודים לארח את הטורניר עם מדינה הרחוקה ממנה אלפי קילומטרים, וחלק מהגולשים הציעו רעיונות משעשעים לקראת העתיד. בעוד גולש אחד טען כי הוא מחכה למונדיאל 2034 שיתקיים באיסלנד וניו זילנד, אחרים ממתינים להצעות המשותפות של אנגליה ונמיביה, אוסטרליה ונורבגיה, וויילס ואורוגוואי או קונגו וגרינלנד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי