הרחקה אחרי כרטיס צהוב ומחצית של 30 דקות? השינויים שפיפ"א בוחנת

גבריאל ז'סוס וסרחיו אגוארו. בדרך לשינוי דרמטי בכדורגל? | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

האם אנו בדרך למהפכה בחוקת הכדורגל? בימים אלה מתקיים טורניר ידידות בין ארבע קבוצות נוער, בו בודקים מספר שינויים דרמטיים כמו ביצוע חילופים ללא הגבלה, הוצאת כדור חוץ עם הרגל ועצירת שעון המשחק

(גודל טקסט)

האם אנחנו בדרך למהפכה ענקית בכדורגל העולמי? ה"מונדו דפורטיבו" הספרדי מדווח כי פיפ"א בוחנת מספר שינויים דרמטיים לחוקת המשחקים, שיכולים להשפיע רבות על עתיד הכדורגל. במהלך טורניר ידידות בו משתתפות קבוצות הנוער של ר.ב. לייפציג, קלאב ברוז', פ.ס.וו איינדהובן ואלקמאר, נדבקים חמישה כללים חדשים ומהפכניים.

השינוי הראשון שנבדק בטורניר "עתיד הכדורגל" הוא קיצור המשחק לשתי מחציות של שלושים דקות. עם זאת, בניגוד לנהוג כיום, שעון המשחק ייעצר בכל פעם שתתרחש עצירה במהלך המשחק, בדומה לכדורסל. עוד חוק שנבחן ומגיע כהשראה מהכדורסל הוא הסרת המגבלה על מספר החילופים. כזכור, מאז התפרצות מגיפת הקורונה, מספר החילופים במשחק עלה משלושה לחמישה ברוב המפעלים, ואם החוק החדש אכן ייכנס לתוקף, כל מאמן יוכל לבצע חילופים ללא הגבלה, כאשר שחקנים שיצאו מכר הדשא יוכלו לחזור ולשחק בהמשך ההתמודדות.

חוק נוסף שהוצא הוא הרחקה לחמש דקות של שחקנים שסופגים כרטיס צהוב, בעוד לפי השינוי האחרון, שחקנים יוציאו את כדורי החוץ עם הרגל במקום העם היד, בדומה לבעיטת קרן. מבחינת התומכים בשינויים הללו, המטרה היא להפוך את המשחקים לאטרקטיביים יותר עבור הצופים. בסיום הטורניר, הוועדה האחראית של פיפ"א תבחן את ההשפעה של כל חוק, ולאחר מכן תחליט אם להכניס את חלקם לחוקת המשחק.

עוד באותו נושא: פיפ"א

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי