זקוקה לרכש: רק 0:0 למכבי תל אביב מול סוטייסקה

מחזיקת הגביע הייתה רחוקה מלהרשים והתקשתה להגיע למצבים בפתיחת דרכה בקונפרנס ליג במונטנגרו. קארצב השאיר את הצהובים בעשרה שחקנים (55), הצלה אדירה של פרץ בדקה ה-88 הצילה את ואן לוון מהפסד מביך

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי שבעונה שעברה הרשימה בזירה האירופית עם העפלה לשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית, מכבי תל אביב החלה הערב (חמישי) את דרכה במפעל החדש של אופ"א, הקונפרנס ליג. מחזיקת הגביע התארחה למשחק הראשון בסיבוב המוקדמות השני אצל סוטייסקה ממונטנגרו, החלשה ממנה על הנייר, אך לא הצליחה להביא את פערי האיכות לידי ביטוי וסיימה ב-0:0 מאכזב. אחרי תצוגה שכזו, התהיות לגבי היעדר הרכש רק יתעצמו.

במחצית הראשונה, שלב הגישושים נמשך עד הדקה ה-20, אז המארחת הגיעה למצבה הראשון במשחק. דניאל פרץ, שעמד בין הקורות לראשונה מאז גביע הטוטו בשנה שעברה לאור פציעתו של דניאל טננבאום, לא הצליח להגיע לכדור הקרן, אך למזלו דראגן גריביץ' נגח מחוץ למסגרת. כעבור שש דקות, גם הצהובים הגיעו להזדמנות, אך למרות שיונתן כהן היה בעמדה די נוחה בתוך הרחבה, הוא בעט לשמיים.

בפתיחת המחצית השנייה, היה נראה שמכבי תל אביב אולי סוף סוף נוטלת את היוזמה. אבי ריקן אמנם בעט חלש, אך מצא את המסגרת. עם זאת, בדקה ה-55 מחזיקת הגביע ספגה מכה לא פשוטה לאחר שנקלעה לחסרון מספרי. עדן קארצב, שסחב כרטיס צהוב משלב מוקדם יותר במשחק, עלה לכדור גובה עם שחקן יריב ופגע בו עם מרפקו. בהחלטה די גבולית, השופט הוציא לו כרטיס צהוב שני ואדום.

שחקני מכבי תל אביב | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

חלוץ סוטייסקה, בוזו מרקוביץ', הגיע למצב מסוכן דקות בודדות לאחר מכן. פטריק ואן לוון ניסה לרענן את השורות בהתקפה עם הכנסתו של אוסאמה חלאילה להופעת בכורה, אך גם זה לא הועיל. התסכול והעצבים התחילו להשפיע על הצהובים, ובדקות הסיום ואן לוון, דן גלזר ואדוארדו גררו ספגו כרטיסים צהובים אחרי ויכוחים עם השופט. בדקה ה-88 הגיע הרגע הגדול של השוער פרץ, שמנע ספיגה בקצות האצבעות אחרי בעיטה אדירה של מרקו מתנוביץ' לחיבורים.

בחמישי הבא, מכבי תל אביב תגיע לגומלין באצטדיון בלומפילד כשהכרטיס לשלב הבא רחוק מלהיות מובטח. אמנם על הנייר היא הקבוצה החזקה מבין השתיים, אך החניכים של ואן לוון יהיו חייבים להציג יכולת משופרת כדי להימנע מדרמות מיותרות. אגב, המנצחת בהתמודדות תפגוש את המנצחת בין ספסי הרומנית לספרטק טרנבה הסלובקית, כאשר גם המשחק הראשון ביניהן שנערך הערב הסתיים בתיקו מאופס.

פטריק ואן לוון | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

הרכבים

מכבי תל אביב: דניאל פרץ, אנדרה ג'ראלדש, לואיס הרננדס, מתן בלטקסה, אופיר דוידזאדה, שחר פיבן (מאור קנדיל, 71), עדן קארצב, אבי ריקן, מתן חוזז (דן גלזר, 57), אדוארדו גררו, יונתן כהן (אוסאמה חלאילה, 71).

סוטייסקה: ולאדו גיליין, דראגן גריביץ', מילוש דרינצ'יץ', ולאדן בובאניה, ניקולה סטייפוביץ', קאיקה אאוגוסטו, מרקו מתנוביץ', נוביצה אראקוביץ' (דרקו ניקאץ', 74), מרקו ווקוביץ' (אלקסה מארושיץ', 86), ניקולה יאניץ' (מרקו ווצ'יץ', 57), בוזו מרקוביץ'.

מהלך המשחק

דקה 20: פרץ לא הצליח להגיע להרמת הקרן, הכדור הגיע לפינה הרחוקה, שם המתין גריביץ', אך הוא נגח מעל המסגרת.

לואיס הרננדס | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

דקה 26: הזדמנות הראשונה למכבי תל אביב: כדור רוחב של דוידזאדה מצא את יונתן כהן פנוי במרכז הרחבה, אך האחרון לא הגיע טוב לכדור ובעט מעל המסגרת.

דקה 40: מרקוביץ' סידר לעצמו מצב בעיטה על סף הרחבה, אך הבעיטה שלו הייתה רחוקה מלאיים על שערו של פרץ.

מתן חוזז | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

דקה 41: כדור עומר נהדר של דוידזאדה מצא את חוזז ברחבה. שחקן ההתקפה העביר מסירת רוחב אך לא הייתה כתובת. פספוס גדול מבחינת הצהובים.

דקה 52: בעיטה מסובבת של ריקן על סף הרחבה הלכה למרכז המסגרת ולא אתגרה את גיליין.

דקה 55: מכבי תל אביב נשארת בעשרה שחקנים! קארצב, לו כבר היה כרטיס צהוב, עלה לכדור גובה מול יריבו ופגע בו עם המרפק. השופט, בהחלטה גבולית, בחר להוציא לו כרטיס צהוב שני ולהרחיקו מהמשחק.

עדן קארצב לאחר שהורחק | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

דקה 58: למרות שעמד בזווית קשה ברחבה, מרקוביץ' שחרר בעיטה מסוכנת שכמעט והלכה לפינה הרחוקה של פרץ.

אבי ריקן | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

דקה 75: חלאילה, שעלה להופעת בכורה דקות ספורות קודם לכן, בעט פעמיים מתוך הרחבה אך ניסיונותיו נבלמו על ידי הגנת המארחת.

דקה 85: חלאילה העביר בנגיעה אחת את הכדור לגררו שפרץ לרחבה, אך הפנמי בעט לשמיים.

אדוארדו גררו | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

דקה 88: ההזדמנות הכי טובה של סוטייסקה במשחק. הכדור הגיע למתנוביץ' שחיכה מחוץ לרחבה. הקשר שיגר בעיטה אדירה לחיבורים, אך הצלה נהדרת של פרץ מנעה ממנו כיבוש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי