אם תעלה: מכבי חיפה תפגוש את נפטצ'י או הלסינקי

שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

פלייאוף הקונפרנס ליג: במקרה שתדיח את טורשאבן, לירוקים תחכה המפסידה בין אלופת אזרבייג'ן למקבילתה הפינית. בתנאי שיעברו: מכבי ת"א מול קובאליבקה או שחטאר קראגנדי, באר שבע נגד ראפיד וינה או אנורתוסיס

(גודל טקסט)

ביום חמישי הקרוב יעלו מכבי חיפה, מכבי תל אביב והפועל באר שבע למשחקן הראשון מבין שניים בסיבוב המוקדמות השלישי בקונפרנס ליג (שידורים ישירים בחבילת הערוצים של ספורט1), והיום (שני) הנציגות הישראליות באירופה התבשרו מי יחכו להן בשלב הפלייאוף, אם יעפילו אליו כמובן, בהגרלה שנערכה בשווייץ.

מכבי חיפה, שלא הייתה מדורגת במסלול האלופות הנפרד, צריכה להדיח את טורשאבן מאיי פארו – ואם תעשה זאת היא תתמודד מול המפסידה בין נפטצ'י באקו לה.י.ק הלסינקי במוקדמות הליגה האירופית.

נפטצ'י, אלופת אזרבייג'ן, נכנעה כזכור לבני יהודה במסגרת מוקדמות הליגה האירופית לפני שנתיים. הקיץ היא הדיחה ממוקדמות ליגת האלופות את דינמו טביליסי, אשר הובסה על ידי הירוקים ביום חמישי האחרון. הקבוצה האזרית עדיפה לפחות על הנייר על פני אלופת פינלנד והיא הקשתה על אולימפיאקוס לפני שהפסידה לה פעמיים 1:0 והודחה ממוקדמות ליגת האלופות

הלסינקי היא הקבוצה המעוטרת ביותר בפינלנד, עם 30 אליפויות (כולל שבע מתוך 10 האחרונות בליגה שלה) ו-13 גביעים, ובעונה הקודמת חגגה דאבל מקומי. בשבוע שעבר היא נשרה ממוקדמות ליגת האלופות כאשר הודחה על ידי מאלמו השבדית. היא חברה קבועה במפעלים של אופ"א, אבל מדובר בקבוצה עם סגל מאוד צנוע שמעולם לא רשמה הישג משמעותי באירופה. היתרון היחסי היחיד שיכול להיות לה על פני מכבי חיפה הוא העובדה שהיא כבר בעיצומה של העונה.

טורשאבן עומדת בדרכם של הירוקים לפלייאוף | מאור אלקסלסי

למכבי תל אביב ההגרלה זימנה שתי יריבות נוחות בסך הכל, כמובן בתנאי שהצהובים יתגברו על טרנאבה הסלובקית בסיבוב השלישי. אם זה יקרה, בפלייאוף תחכה להם המנצחת בין קולוס קובאליבקה האוקראינית לשחטאר קראגנדי הקזחית.

קולוס, שהוקמה לפני שבע שנים בלבד, נמצאת בעלייה מאז. ב-2016 היא העפילה לליגה האוקראינית הבכירה לראשונה בתולדותיה, ומאז היא הספיקה להעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית בעונת 2019/20, תוך שהיא מדיחה את אריס סלוניקי בדרך. בעונה שעברה היא סיימה במקום הרביעי בטבלה, בפער של תשע נקודות מאחוריה זוריה.

שחטאר קרגנדי כבר שיחקה נגד מכבי חיפה בשלב הבתים של הליגה האירופית בעונת 2013/14 ונגד הירוקים סיימה בתיקו 2:2 והפסידה 2:1. בסגל של קזחים לא מעט זרים, מרביתם מזרח אירופים.

מכבי ת"א תצטרך לעבור את טרנאבה לפני כן | ברני ארדוב‎

הפועל באר שבע, מצדה, אמנם לא זכתה למפגש פיקנטי עם טרבזונספור של האקס טוני וואקמה, אך מי שכן עשויים לפגוש את קבוצתם לשעבר אם האדומים יעלו שלב, הם רוני לוי ודור מיכה. במקרה שתדיח את ורוצלאב הפולנית, באר שבע תתמודד מול המפסידה בין ראפיד וינה לאנורתוסיס פמגוסטה הקפריסאית, שבה שיחק הקשר בעונה שעברה, כשהמאמן הדריך אותה בשתי קדנציות שונות: בין 2011 ל-2013 ובין 2016 ל-2018. אנורתוסיס תתארח אצל ראפיד האוסטרית ביום חמישי הקרוב, במשחק הראשון מבין שניים במוקדמות הליגה האירופית.

ראפיד וינה היא קבוצה מסוכנת ואם תפגוש את הפועל באר שבע, סימן השאלה המרכזי יהיה האם החלוץ היווני טקסי פונטאס עדיין יהיה שם, או יימכר סוף סוף. קווין וימר חזר לליגה האוסטרית והצטרף מסטוק סיטי וההפסד העיקרי של אוהדי הכדורגל הנייטרליים בישראל יהיה שהם לא יוכלו לחזות בילד הפלא יוסוף דמיר, שעבר לברצלונה ב'.

הפועל באר שבע | הפועל "מחסני השוק" באר שבע

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי