האיום הכי גדול על הפועל באר שבע: עשר עובדות על כוכב ורוצלאב

הושווה לגצה, העריץ את אואן וסילבסטר מבהיר: "הוא ברמת מכבי חיפה ומכבי תל אביב". רוברט פיך הסלובקי בכושר שיא לקראת המפגש עם הקבוצה מבירת הנגב (21:00, ספורט1)

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

* הוא בכושר הבקעה מצוין ומצא את הרשת 6 פעמים ב-6 משחקים העונה; צמד בכל אחד מהמשחקים נגד אררט ירבאן בסיבוב הקודם במוקדמות הקונפרנס ליג, ושערים נגד ורטה פוזנן וקרקוביה קרקוב בשני מחזורי הפתיחה בליגה הפולנית.

* חברו הטוב, יקוב סילבסטר ששיחק בישראל בכמה קבוצות, סיפר לספורט1: "רוברט הוא שחקן כנף שאוהב להיות במצבים של אחד-על-אחד מול שחקני הגנה. הוא יוצר הרבה מאוד מצבים לחבריו לקבוצה וגם לעצמו והוא נמצא בכושר מעולה – הוא השחקן הכי טוב בוורוצלאב. בהשוואה לישראל הייתי אומר שהוא שחקן ברמה של מכבי תל אביב ומכבי חיפה".

* הוא כבר שיחק נגד יריבה ישראלית וגם הודח על ידיה. בקיץ 2012 עירוני קרית שמונה שיחקה נגד ז'ילינה הסלובקית במוקדמות ליגת האלופות ועברה אותה עם 1:2 בסיכום המשחקים. פיך שיחק 180 דקות.

רוברט פיך
רוברט פיך | MB Media / Contributor

* הוא מעולם לא שיחק בנבחרת הבוגרת של סלובקיה והוזמן רק פעם אחת – ב-2016 אז ישב על הספסל במשחק נגד אנגליה. עכשיו במולדתו יש הרבה קולות שקוראים לזמן אותו. "אני עובד קשה כל הקריירה כדי להגשים את החלום הזה", אמר לא מזמן.

* ב-223 משחקים בליגה הבכירה בפולין, הוא כבש 48 שערים ובישל 38 נוספים. מעורבות ישירה ב-86 שערים.

* הוא השחקן שמאיים הכי הרבה על השער בוורוצלאב והוא גם מדורג בדרך כלל גבוה באלמנט הזה גם בליגה. בעונה שעברה רק 11 שחקנים בליגה הפולנית איימו על השער יותר ממנו, רובם המכריע חלוצים.

* קייזרסלאוטרן הגרמנית רכשה אותו מוורוצלאב תמורת כ-300 אלף יורו בקיץ 2015, אבל הוא לא הצליח להשתלב. בשנתיים הבאות זגזג בין הקבוצה הגרמנית לשלונסק אליה חזר בהשאלות ולבסוף קייזרסלאוטרן שחררה אותו והוא חזר לחיבוק החם בפולין.

יאקוב סילבסטר
יאקוב סילבסטר | מאור אלקסלסי

* הוא בכלל חלם להיות שחקן הוקי קרח, אבל בעיירה בה גדל, סבידניק, לא היו תנאים מתאימים או קבוצת ילדים של הענף הקשוח. אז הוא התמקד בכדורגל.

* בסלובקיה נהגו להשוות אותו פעם למריו גצה והוא הסביר: "בסלובקיה צופים הרבה מאוד בבונדסליגה ותמיד משווים כל שחקן מקומי למישהו מהבונדסליגה, אז אמרו שאני מזכיר את גצה. אני מניח שזה בגלל שאנחנו משחקים בעמדה דומה, אבל אני חושב שהסגנונות שונים. גצה יותר פליימייקר ואני יותר חלוץ בטבעי".

* השחקן הנערץ עליו היה מייקל אואן. "עוד לפני שהשוו אותי לגצה, כשהייתי בגילאי נערים אמרו שאני דומה לאואן בגלל שכמוהו, גם אני לא גבוה. אז התחלתי לעקוב אחריו באופן אדוק ומאוד אהבתי אותו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי