פליק הוצג כמאמן גרמניה: "אפשר ללמוד מאיטליה ומספרד"

האנזי פליק | אתר ההתאחדות הגרמנית

יורשו של יוגי לב, שגם שימש כעוזרו על הקווים של ה"מאנשאפט" בעבר, אמר במסיבת עיתונאים: "המטרה היא לחזור לטופ העולמי. מולר, הומלס ובואטנג? הטובים ביותר יזומנו"

(גודל טקסט)

אחרי קדנציה קצרה ומוצלחת על הספסל של באיירן מינכן, האנזי פליק החל בתחילת החודש את דרכו החדשה כמאמן נבחרת גרמניה והיום (שלישי) הוא קיים את מסיבת העיתונאים הראשונה שלו בתפקיד. מי שידריך את ה"מאנשאפט" עד 2024 התייצב לצד עוזריו, מנהל הנבחרת הבוגרת אוליבר בירהוף ומנהל הנבחרות והאקדמיה של ההתאחדות הגרמנית, בנדיקט הובדס.

פליק, ששימש כעוזר של יואכים לב בין 2006 ל-2014 וירש את התפקיד אחרי שהאחרון אימן את נבחרת גרמניה במשך 15 שנים, אמר: "אני גאה לשבת כאן בתור המאמן הלאומי ומודה להתאחדות על האמון. זה טבעי שהציפיות גבוהות. גרמניה רגילה להצליח, כך גם הצוות שלי ואני. היה לי חלק במסע של יואכים לב, שהיה מוצלח בצורה מדהימה אם מתעלמים משלוש השנים האחרונות. כל מה שיבוא מעכשיו לא קשור למה שהיה. הוא עשה עבודה אדירה ואני חייב לו המון. אני 'שחקן קבוצתי' ומצפה למנטליות של 'אול אין' מכולם כדי שבסוף נצא מנצחים. אני אשמש דוגמא בעניין הזה, חשוב שכולנו נראה שאנחנו שמחים לייצג את גרמניה".

על עתידם של מאטס הומלס, תומאס מולר וג'רום בואטנג: "השחקנים הכי טובים יזומנו. אם הם יהיו בשיאם, מה שאני מניח שהם מסוגלים לעשו, הם יהיו חלק מהנבחרת".

הומלס ומולר. יישארו בנבחרת? | Alexander Hassenstein/Getty Images

הפערים מהטופ העולמי: "ברור שהמטרה היא לחזור לשם. זה בטוח לא יהיה קהל ולא יקרה בין לילה, אבל יש לנו המון איכות בנבחרת ונעשה הכל בשביל זה. במשחק בין ספרד לאיטליה (ביורו) אפשר היה לראות אינטנסיביות ותשוקה מעוררות השראה. אנחנו יכולים לקחת מהם את הדברים הטובים. נתקדם צעד אחרי צעד כדי לחזור לאיפה שאנחנו רוצים להיות".

פליק התייחס גם לאתגרים שמצפים לו, כשגביע העולם בקטאר כבר באופק: "יש לנו רק עוד שישה חלונות עד המונדיאל, כך שאין הרבה זמן לעבוד. המוטיבציה הכי גדולה שלי היא לעבוד עם השחקנים הכי טובים בגרמניה במטרה להצליח. התפקיד שלנו הוא לשחק כדורגל מרגש שיביא תוצאות".

בוסקטס וקייליני. גרמניה יכולה ללמוד מהנבחרות שלהם | Shaun Botterill – UEFA/UEFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי