שער בכורה ענק לדסה בוויטסה, רפאלוב החמיץ פנדל בדקה ה-95

שחקני ויטסה חוגגים עם אלי דסה | GettyImages, ANP Sport

קונפרנס ליג: המגן ירה טיל לחיבורים, קשר אנדרלכט בישל אך פספס הזדמנות להכריע מהנקודה הלבנה ב-3:3 בבלגיה. בכורה רשמית למרציאנו בפיינורד, בהמשך: נאתכו

(גודל טקסט)

לא רק מכבי תל אביב, הפועל באר שבע והאלופה מכבי חיפה משחקות הערב (חמישי) במסגרת הקונפרנס ליג. בין משחקי שלב הפלייאוף נערך גם מפגש מרתק מיוחד בין שניים מהליגיונרים הבכירים של ישראל, כאשר אנדרלכט וליאור רפאלוב אירחו את ויטסה ואלי דסה והקבוצות נפרדו ב-3:3 מרתק.

עוד במהלך הערב, אופיר מרציאנו ערך הופעת בכורה רשמית במדי פיינורד נגד אלפסבורג, ופרטיזן בלגרד וביברס נאתכו יתארחו אצל סנטה קלרה הפורטוגלית. יונס מלדה לא שותף בהפסדה של גנט 1:0 לראקוב, כך גם ג'ואל אבו חנא שראה את חבריו ללגיה ורשה מסיימים ב-2:2 בחוץ מול סלביה פראג. בנוסף במסגרת הקונפרנס ליג, טוטנהאם נחלה הפסד מביך 1:0 לפאסוס.

אנדרלכט – ויטסה 3:3

אלי דסה עלה ביום ראשון מספסל ויטסה ל-23 דקות בלבד בניצחון 0:1 על זוולה במחזור הפתיחה בליגה ההולנדית, אבל אלו היו הדקות הראשונות שלו העונה. דסה נפצע כשחזר מהפגרה ונעדר ממשחקי ההכנה האחרונים של הקבוצה, אבל עתה חזר לכשירות ולא רק פתח במשחק החוץ בבלגיה, אלא גם כבש את שער הבכורה שלו במדי ויטסה כשירה טיל אדיר לחיבורים בדקה ה-31.

המגן ביטל את היתרון שבניטו רמאן העניק למארחת, אבל האחרון הרשית שוב כעבור שלוש דקות וקבע 1:2. ניקולאי פרדריקסן ואוסמה טנאנה הפכו לטובת ההולנדים, ליאור רפאלוב בישל ליארי ורשארן שער שוויון דרמטי בדקה ה-90 וחמש דקות בתוך תוספת הזמן, אירע הרגע הדרמטי של הערב: אנדרלכט קיבלה פנדל ורפאלוב ניגש לבעיטה, אך שלח את הכדור למשקוף ופספס הזדמנות להעניק לקבוצתו ניצחון.

אלי דסה שחקן ויטסה ארנהיים, ליאור רפאלוב שחקן אנדרלכט
דסה כבש שער בכורה אדיר לזכות ויטסה | אימג'בנק GettyImages, David PINTENS/BELGA MAG/AFP via Getty Images
רפאלוב. בישול והחמצה קריטית בסיום | GettyImages, DAVID PINTENS/BELGA MAG/AFP via Getty Images

סנטה קלרה – פרטיזן בלגרד (23:30)

המשחק האחרון של הערב בפלייאוף הקונפרנס ליג יפגיש בין סנטה קלרה הפורטוגלית לבין פרטיזן בלגרד וביברס נאתכו. בשבוע שעבר הסרבים חלפו על פני סוצ'י בתום דו קרב פנדלים בגומלין שנערך בסרביה ובו קפטן נבחרת ישראל הוחלף כבר בדקה ה-65, אבל הוא אמור להמשיך בהרכב גם מחר.

מנגד, סנטה קלרה בהופעתה השנייה בתולדותיה במפעלים האירופיים והראשונה מאז 2002/3, עברה את אולימפיה לובליאנה בסיבוב המוקדמות השלישי. בליגה הפורטוגלית היא הובסה 3:0 על ידי טונדלה וביום ראשון סיימה ב-2:2 נגד מוריירנסה, משחק בו עלתה ליתרון בתוספת הזמן וספגה שוויון מיד לאחר כיבוש הפנדל.

פיינורד – אלפסבורג 0:5

אופיר מרציאנו לא היה אמור לעמוד בין הקורות, אלא שהשוער הראשון ג'וסטין ביילו הורחק בדקה ה-82 והישראלי הוקפץ מהספסל לדקות ראשונות במדי פיינורד. משמעות הכרטיס האדום של ביילו היא כמובן שמרציאנו יזכה לפתוח גם במשחק הגומלין. לואיס פרננדו סיניסטרה הקולומביאני כיכב בשורות ההולנדים עם שלושער, ינס טורנסטרה בלט לצדו עם שני בישולים.

ראקוב – גנט 0:1

באירופה יונס מלדה שותף עד כה 41 דקות בלבד בחמישה משחקים, כשהפעם נותר על הספסל ולא נקרא לסייע לקבוצתו. שערו היחיד של החלוץ בן ה-21 היה במוקדמות הקונפרנס ליג, על אף שבליגה הבלגית הוא פתח בשלושה מארבעה משחקים העונה. ראקוב, סגנית אלופת פולין שהדיחה כבר את רובין קאזאן, הופיעה ללא הישראלי שלה בן לדרמן והשיגה הכרעה מרגלי אנדז'יי נייבוליס בדקה ה-64.

* ג'ואל אבו חנא ישב 90 דקות על ספסל לגיה ורשה שנפרדה ב-2:2 בחוץ מול סלביה פראג. אמרלי וג'ורבנוביץ' העניקו יתרון 0:2 לאורחת, אך הצ'כים הצליחו להשוות ויקוו להשיג ניצחון בפולין בגומלין.

פאסוס – טוטנהאם 0:1

דווקא אחרי הניצחון המרשים על מנצ'סטר סיטי במחזור הפתיחה בפרמיירליג, הספרס הופתעו על ידי הקבוצה הפורטוגלית שאליה שייך דור ג'אן. הבלם הארגנטינאי כריסטיאן רומרו ערך הופעת בכורה בהרכב, אבל נונו אספיריטו פתח עם לא מעט צעירים וכוכבים כדוגמת יונג מין סון, דלה עלי ועוד זכו למנוחה ואפילו לא נכללו בסגל. לוקאס סילבה הברזילאי הבקיע את השער היחיד במשחק בדקה ה-45.