מאמן נבחרת מרוקו נגד חכים זייש: "בכל הקריירה שלי לא ראיתי התנהגות כזו"

חכים זייש קשר צ'לסי | GettyImages, Robbie Jay Barratt

קשר צ'לסי לא זומן למשחקי מוקדמות גביע העולם והבוסני ואהיד חלילודז'יץ' הסביר מדוע: "אחרי שהוא איחר להגיע, הוא סירב להתחמם ולעלות מהספסל". זייש הגיב: "תכתוב את האמת"

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

חכים זייש נרכש על ידי צ'לסי לפני כשנה תמורת 40 מיליון יורו וסומן כמי שאמור להיות אחד הכוכבים הבאים של הבלוז ושל הפרמיירליג בפרט, אבל במהרה ניתן היה לראות שמה שעובד באייאקס, לא בהכרח עובד בממלכה.

בעונת הבכורה שלו בצ'לסי, בסיומן של ארבע שנים מוצלחות באייאקס, הוא כבש רק שישה שערים בכל המסגרות, הוסיף ארבעה בישולים בלבד וכל זאת ב-1,900 דקות. לראיה, עונה קודם לכן הוא כבש תשעה שערים ובישל 20 וב-2018/19 רשם עונת שיא של 21 שערים ו-24 בישולים.

הכוכב של נבחרת מרוקו, כך על פי הדיווחים בחודשים האחרונים, אף ביקש לעזוב את צ'לסי, אולם הצעות ממשיות ככל הנראה לא הונחו על השולחן, ולצערו הרב הוא החל את 2021/22 עם פציעה בסופר קאפ האירופי נגד ויאריאל – משחק בו פתח בהרכב של תומאס טוכל, הבקיע ונאלץ לנטוש את המפגש כבר אחרי 43 דקות.

אמש (רביעי) הופנתה ביקורת קשה נוספת לעברו של זייש, הפעם ממאמנו בנבחרת מרוקו, ואהיד חלילודז'יץ' שהותיר את הכוכב מחוץ לסגל למשחקי מוקדמות המונדיאל נגד סודאן וגינאה. הבוסני בן ה-69, מאמן מרוקו בשנתיים האחרונות שבעברו אימן בין השאר את ליל, פריז סן ז'רמן ונבחרות חוף השנהב, אלג'יריה ויפן, תקף את הכוכב הגדול של נבחרתו ללא היסוס.

תגובתו של חכים זייש להערת מאמן נבחרת מרוקו
תגובתו של זייש | אתר רשמי, עמוד האינסטגרם של חכים זייש

"ההתנהלות שלו בשני המשחקים האחרונים לא מתאימה לשחקן נבחרת שהוא גם ממנהיגיה ואמור לשמש מודל לחיקוי. הוא הצטרף אלינו באיחור ולמרות זאת סירב להתאמן – אפילו לא היה טעם לשוחח איתו. אף אחד לא יכול להפוך את הנבחרת לבת ערובה, היא מעל הכל. זו הפעם הראשונה בקריירה שלי ראיתי התנהגות שמאוד מאכזבת אותי – שחקן שמסרב לשחק, גם אם זה משחק ידידות, בטענה שהוא פצוע. הצוות הרפואי טען שהוא בריא ולמרות זאת הוא סירב אפילו להתחמם ולהעלות כמחליף", אמר.

למרות דברי הבוסני, צריך לזכור שזו לא הפעם הראשונה שזייש מסרב לשחק עבור נבחרת מרוקו. גם ב-2017, המאמן דאז הרווה רנאר הותיר אותו מחוץ לסגל בעקבות גישתו.

כוכב צ'לסי מנגד, ממש לא אהב את ההתבטאויות של חלילודז'יץ' והעלה סטורי לאינסטגרם בו כתב: "בפעם הבאה שאתה בוחר לדבר, לפחות תגיד את האמת".