ליאו מסי סוגר חשבון עם המבקרים בארגנטינה: "אמרו שאני כישלון"

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה חוגג | רויטרס

הביקורות מבית? "טענו שאנחנו לא ראויים לחולצה". הזכייה בקופה? "התואר הקשה בקריירה". וגם: המהפך בתפקודו והקרדיט לסקאלוני. מסי חוזר לרגעי השפל והשיא במדים הלאומיים

(גודל טקסט)

הרומן של ליאו מסי וארגנטינה תמיד היה מסעיר. מצעדיו הראשונים בתור יורשו של מראדונה, דרך הקושי להצעיד את האלביסלסטה לתואר בטורניר גדול ועד לסגירת המעגל בקופה אמריקה האחרון, המדים הלאומיים תמיד מוציאים מהפרעוש את הצד האמוציונלי שבו.

אמש (רביעי) העניק מסי ריאיון ל-ESPN ארגנטינה, בו חזר לרגעי השפל והשיא במדי הנבחרת. לדבריו, הוא פגוע עד היום מהמבקרים ומהפרשנים שקטלו אותו בשנים הקשות, במיוחד אחרי ההפסד לצ'ילה בגמר הקופה אמריקה 2016.

"חלק מהעיתונאים אמרו שאני כישלון. אמרו שאנחנו לא ראויים לחולצה, שאסור שנהיה בנבחרת. היום כולם מבינים שלא הכל שחור ולבן. אנחנו מנסים להיות אלופים, תמיד, אבל בארגנטינה כולם תמיד חושבים שאנחנו הכי טובים בעולם. הצעד הראשון הוא להודות שאני לא שם. יש נבחרות הרבה יותר טובות, ואנחנו צריכים להיות צנועים. אנחנו לא הכי גרועים, אבל גם לא הכי טובים. בזמנו, אני לא חושב שהפנימו את זה. התמקדו רק בדברים הרעים ובתוצאה הסופית, ולא ראו שנתנו את כל כולנו".

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה מניף את קופה אמריקה 2021
"רגע של אושר טהור". מסי מניף את הקופה אמריקה | רויטרס

אחרי הניצחון על ברזיל בגמר הקופה האחרון, משקל כבד ירד מהכתפיים של מסי. "אחרי כל הסבל שעברתי בנבחרת, זה היה רגע מאושר, טהור. בהתחלה לא עיכלתי את זה, זה היה כמו חלום שמתגשם", אמר. "לא יודע אם זה היה התואר הגדול בקריירה שלי, אבל בטוח שזה היה התואר הכי קשה…בברצלונה הכל קרה מהר מאוד, והתחלתי לזכות בתארים מגיל צעיר. עם ארגנטינה זה לקח זמן, זה היה תהליך".

מסי שיבח את ליאונל סקאלוני, שנכנס לתפקיד באופן זמני כברירת מחדל, אבל שורד בו מאז. "סקאלוני הוא אחד מאיתנו, ויש לו ערך גדול לנבחרת. הוא הגיע לנבחרת בתקופה קשה וייצב אותה, הוא דבק במה שהוא מאמין בו וזה עבד. הוא נתן לנו ביטחון, הוא איחד בינינו. מרגע שהוא לקח את המושכות, הכל השתפר".

על התיקול הפראי שספג במשחק הנבחרת האחרון מול ונצואלה, אמר מסי: "זה היה מכוער. ברגע הראשון פחדתי, חששתי שנפצעתי בצורה רצינית. למזלי אחר כך הרגשתי כאבים קלים והמשכתי לשחק, אבל זה היה מהלך מכוער".

מסי אף סיפר על שינוי הגישה שאימץ בתקופה האחרונה, כחלק מלקחי ההתבגרות שלו. "אני משתדל לשחר בצורה אחרת ולא להיות כל הזמן רק בשליש האחרון של היריבה. אני מנסה לרדת אחורה, לנהל את המשחק, לבשל יותר, למסור יותר. אין לי את המהירות וכוח הפריצה שהיה לי בעבר, אבל אני ממשיך לייצר מצבים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי