Sport1 Banner

אתלטיקו מדריד ניצחה 0:2 את ברצלונה

לואיס סוארס שחקן אתלטיקו מדריד | רויטרס

תומא למאר כבש אחרי בישול של לואיס סוארס (23) וגמל לו בבישול משלו (44), האורגוואי התגרה ברונאלד קומאן עם תנועת טלפון

(גודל טקסט)

המחזור השמיני בליגה הספרדית נמשך היום (שבת) כשבמוקד כמובן ה-0:2 הקליל של אתלטיקו מדריד מול ברצלונה החלשלושה. מוקדם יותר ניצחה אוסאסונה 0:1 את ראיו וייקאנו עם שער בתוספת הזמן ומאיורקה גברה 0:1 על לבנטה, כשבמשחק שפתח את המחזור גברה אתלטיק בילבאו באותה תוצאה על אלאבס ביום שישי. ולנסיה הסתפקה ב-0:0 אצל קאדיס.

תומא למאר שחקן אתלטיקו מדריד
תומא למאר שחקן אתלטיקו מדריד | רויטרס

אתלטיקו מדריד – ברצלונה 0:2

רונאלד קומאן המושעה ישב ביציע ליד ג'ורדי קרויף וצפה בעוד תצוגה חלשה של הקבוצה שלו. ברצלונה, שהושפלה ביום רביעי עם 3:0 על ידי בנפיקה בליגת האלופות, ספגה הפסד נוסף שבאופן מפתיע הוא גם הראשון שלה העונה בליגה. אתלטיקו מדריד אפילו לא שיחקה יותר מדי טוב, פשוט ניצלה שני מצבים ובמחצית השנייה ממש העבירה את הזמן עד לשריקת הסיום בידיעה שהיריבה שלה לא מסוגלת אפילו לסכן את השער. ברצלונה שוב קיבלה משחק חלש מאוד מכל השחקנים שלה כשאנטואן גריזמן ולואיס סוארס בוודאי מופתעים מהחולשה של הקבוצה בה שיחקו עד לא מזמן וגם דייגו סימאונה זוכר מפגשים הרבה יותר מאיימים עם הקבוצה הזו. סוארס, אגב, התגרה ברונאלד קומאן אחרי השער שכבש כשחגג עם תנועת טלפון לעבר היציע, אולי זכר לכך שהמאמן הודיע לו שהוא לא בתכניות שלו בשיחת טלפון.

בזכות הניצחון, שיפרה אתלטיקו את מאזנה ל-17 נקודות ונצמדה אל היריבה העירונית ריאל מדריד, לה יש משחק חסר. ברצלונה נותרה במקום התשיעי והאומלל עם 12 נקודות בלבד וגם לה משחק חסר לעומת אתלטיקו, אבל היא לא צריכה להסתכל לשם, אלא יותר לעבר הקבוצות שבאמצע הטבלה. ביכולת הזו, היא בקושי יכולה לחשוב על מקום ברביעייה הראשונה בספרד.

דקה 9: מרכוס יורנטה עשה עבודה טובה ומסר לתומא למאר, שבעט לא רע אבל גם לא מספיק מדויק וזה הלך החוצה.

דקה 17: ז'ואאו פליקס קיבל מסירה והיה די חופשי על סף הרחבה, אבל בעט לא מספיק מדויק והכדור הלך החוצה.

דקה 23: שער! ז'ואאו פליקס מסר ללואיס סוארס, שהכניס את הכדור לתומא למאר, והוא נותר לבד מול מארק אנדרה טר סטגן וכבש, 0:1 לאתלטיקו מדריד

דקה 27: הזדמנות גדולה לפיליפה קוטיניו, שקיבל את הכדור במצב קלאסי לבועט ברגל ימין, אבל הוא בעט רע החוצה.

דקה 29: הזדמנות ענקית ללואיס סוארס, שקיבל כדור עומק ונותר לבד מול השוער, אבל בעט החוצה.

דקה 44: שער! הנה השני של אתלטיקו. למאר וסוארס נותרו לבד מול פיקה האומלל, למאר גם הקפיץ מעליו והאורוגוואי סיים בצורה מושלמת עם פס עדין אל הפינה כדי לקבוע 0:2

דקה 60: הזדמנות גדולה לברצלונה. גאבי חילץ את הכדור ופרץ קדימה, הוא מסר לקוטיניו, שבעט לא מספיק טוב ואובלק קלט.

דקה 80: המחצית השנייה מתנהלת בעצלתיים כשנראה שאתלטיקו רק מחכה לשריקת הסיום בידיעה שברצלונה לא באמת מסוגלת להגיע למצב, שלא לדבר על לכבוש.

רונאלד קומאן מאמן ברצלונה עם ג'ורדי קרויף
קרויף עם קומאן המיואש | GettyImages, Soccrates Images

אתלטיקו מדריד: יאן אובלק, סטפן סאביץ', חוסה מריה חימנס, מריו הרמוסו (פליפה, 81), קוקה, יאניק קראסקו (רנאן לודי, 81), תומא למאר, רודריגו דה פול (קירן טריפייר, 46), מרקוס יורנטה, לואיס סוארס (אנטואן גריזמן, 72), ז'ואאו פליקס (אנחל קוראה, 72).

ברצלונה: אנדרה טר סטגן, אוסקר מינגסה (לוק דה יונג, 76), ג'רארד פיקה, רונלד אראוחו, סרג'יניו דסט (קלמון לנגלה, 86), סרג'יו בוסקטס, ניקו (סרג'י רוברטו, 46), פרנקי דה יונג, גאבי (ריקי פוץ', 75), פיליפה קוטיניו (אנסו פאטי, 64), ממפיס דפאי.

אוסאסונה – ראיו וייקאנו 0:1

האוהדים חזרו לאל סדאר לראשונה אחרי 19 חודשים וקיבלו שער ניצחון דרמטי שהעלה אותה לפחות זמנית למקום החמישי. מאנו סאנצ'ס, המגן הצעיר המושאל מאתלטיקו מדריד, נגח בדקה ה-91 את שער הבכורה שלו בלה ליגה והציב את אוסאסונה מעל ראיו בטבלה. רדאמל פלקאו נעצר אחרי שכבש בשלושת המחזורים הקודמים.

רדאמל פלקאו שחקן ראיו וייקאנו
נעצר הפעם. רדאמל פלקאו | אימג'בנק GettyImages, Juan Manuel Serrano Arce

תוצאות נוספות

אתלטיק בילבאו – אלאבס 0:1
לבילבאו: ראול גרסיה (44)

מאיורקה – לבנטה 0:1
למאיורקה: אידריסו באבה (74). חוסה לואיס מוראלס מלבנטה החמיץ פנדל (85)

קאדיס – ולנסיה 0:0

משחקי יום ראשון:

אלצ'ה – סלטה ויגו
אספניול – ריאל מדריד
חטאפה – ריאל סוסיאדד
ויאריאל – בטיס
גרנאדה – סביליה