צרפת הפכה ל-1:2 על ספרד וזכתה בליגת האומות

גביע נוסף לאלופת העולם: הטריקולור שוב התעוררו רק אחרי שנקלעו לפיגור, כפי שקרה להם בחצי הגמר נגד בלגיה, והשיגו את המהפך המושלם. אויארסבאל (64) העלה את לה רוחה ליתרון, אבל בנזמה (66) בכדור מסובב לחיבורים הרחוקים ואמבפה (80), ספק מעמדת נבדל, הכריעו את הגמר

(גודל טקסט)

תואר נוסף לארון הגביעים של אלופת העולם. נבחרת צרפת, שאכזבה ביורו בקיץ האחרון וגם בחצי הגמר נאלצה להיקלע לפיגור כפול נגד בלגיה כדי להתעורר, להפוך ל-2:3 נדיר ולהעפיל לגמר, זכתה הערב (ראשון) במהדורה השנייה של ליגת האומות – ושוב עשתה זאת בזכות מהפך מרשים במיוחד, הפעם על ספרד.

שנתיים אחרי שכריסטיאנו רונאלדו ופורטוגל זכו במהדורה הראשונה של ליגת האומות, הערב היו אלה קארים בנזמה וקיליאן אמבפה שהעניקו לדידייה דשאן ולאומה צרפתית גביע שני בשלוש שנים, הודות לשוויון בזק ומהפך מהיר באצטדיון סן סירו במילאנו, אחרי שדווקא ספרד עקצה במתפרצת קטלנית באמצע המחצית השנייה.

קיליאן אמבפה וקארים בנזמה, שחקני נבחרת צרפת
תואר נוסף לארון הגביעים הצרפתי. אמבפה ובנזמה | GettyImages, David S. Bustamante

צרפת, כזכור, נפרדה מהיורו האחרון כבר בשמינית הגמר אחרי שאיבדה יתרון כפול נגד נבחרת שווייץ, אבל במשחקי ההכרעה של ליגת האומות היא הצליחה להזכיר לכולנו כיצד היא נראתה בגביע העולם ב-2018. כמו בחצי הגמר נגד בלגיה, שוב הגיבורים של צרפת היו בנזמה ואמבפה, כמו גם שחקן ההגנה תאו הרננדז – השחקן שהכריע את המפגש ביום חמישי והיום בישל את שער הניצחון.

מיקל אויארסבאל, הקשר שבישל לפראן טורס את שני השערים בניצחון על איטליה בחצי הגמר, זכה להבקיע את שער היתרון של "לה רוחה" בדקה ה-64, אבל שתי דקות אחר כך בנזמה כבר סובב כדור נפלא לחיבורים הרחוקים ובדקה ה-80 הרננדז בישל לאמבפה, שהבקיע ספק מעמדת נבדל – ההסבר שניתן עד כה הוא שאריק גרסיה ניסה לגעת בכדור ושפשף אותו בדרכו לחלוץ, ועל כן השער אושר לתדהמת הספרדים שישובו כעת למאבקים על הכרטיס למונדיאל 2022. עבור הצרפתים זהו תואר שמיני ושני בעידן המאמן דידייה דשאן.

פול פוגבה, שחקן נבחרת צרפת
פול פוגבה חוגג תואר נוסף עם הטריקולור | אימג'בנק GettyImages, David S. Bustamante

הרכבים

נבחרת ספרד: אונאי סימון, ססאר אספיליקואטה, אמריק לאפורט, אריק גרסיה, מרקוס אלונסו, סרחיו בוסקטס, גאבי (קוקה, 75), רודרי (פבלו פורנאלס, 84), פבלו סראביה (ירמי פינו, 61), מיקל אויארסבאל, פראן טורס (מיקל מרינו, 84).

נבחרת צרפת: הוגו לוריס, בנז'מן פבאר (לאו דובואה, 80), ז'ול קונדה, רפאל וראן (דאיו אופמקאנו, 42), פרסנל קימפמבה, תאו הרננדז, אורליאן טשואמני, פול פוגבה, אנטואן גריזמן (ז'ורדן ורטו, 90), קיליאן אמבפה, קארים בנזמה.

נבחרת צרפת חוגגת קיליאן אמבפה
נבחרת צרפת חוגגת קיליאן אמבפה | רויטרס

מהלך משחק

דקה 6: פוגבה בכדור עומק מצוין מצא את בנזמה, האחרון כבר עקף את סימון ומזווית קשה לא הצליח לבעוט לשער. בהילוך החוזר ניתן היה לראות שהחלוץ היה בעמדת נבדל, אבל הדגל לא הונף והטריקולור זכו בכדור קרן.

דקה 11: ניסיון ספרדי ראשון. סראביה ניסה להכניע את לוריס, אבל בעט כדור חלש שנקלט על ידי השוער.

השופט אנטוני טיילור ושחקן נבחרת ספרד ססאר אספיליקואטה
אספיליקואטה קיווה לקבל פנדל, שופטי המסך חשבו אחרת | אימג'בנק GettyImages, Mike Hewitt

דקה 32: השופט אנטוני טיילור התבקש להמתין לבדיקת שופטי המסך באשר לאפשרות שפנדל יוענק לזכות ספרד, לאחר שקונדה עצר כדור רוחב מאגף שמאל עם ידו. בסופו של דבר הוחלט כי התנועה של ידו הייתה טבעית והמשחק נמשך כרגיל.

דקה 37: טשואמני ביצע עבירה סמוך לרחבה ומרקוס אלונסו כמעט הבקיע מהמצב הנייח, אבל פספס את מסגרת השער של לוריס בסנטימטרים.

רפאל וראן, בלם נבחרת צרפת
נכנע לכאבים עוד לפני ההפסקה והוחלף. וראן | אימג'בנק GettyImages, David S. Bustamante

דקה 42: וראן נפצע ונאלץ לצאת, אופמקאנו נכנס במקומו למרכז ההגנה של הטריקולור.

דקה 60: ספרד מחזיקה בכדור ומגיעה לאזור רחבת הטריקולור, אבל לא מצליחה ליצר מצבי הבקעה. אלופת העולם מנסה לעקוץ במתפרצות, עדיין ללא הצלחה.

מיקל אויארסבאל, שחקן נבחרת ספרד
סיים מתפרצת מושלמת. מיקל אויארסבאל | אימג'בנק GettyImages, Marco Bertorello

דקה 63: איזו החמצה גדולה! הרננדז, שכבש את שער הניצחון של צרפת בחצי הגמר, כמעט שבר את הקרח, אבל בעיטה שלו מתוך הרחבה הסתיימה בכדור שננעץ במשקוף ובנחיתה לא עבר את קו השער.

דקה 64, 0:1 לספרד! מיד אחרי המשקוף של הרננדז, ספרד עלתה ליתרון במתפרצת קטלנית. בוסקטס שלח כדור ארוך לאויארסבאל, שניצל את העמידה הרעה של קונדה ששבר את הנבדל, חדר לרחבה ובעט כדור חד ומדויק לפינה הרחוקה.

קארים בנזמה נבחרת צרפת
כדור מושלם לחיבורים הרחוקים כדי להחזיר את אלופת העולם למשחק. בנזמה | רויטרס

דקה 66, צרפת חזרה ל-1:1! איזה קצב משוגע בסן סירו. בנזמה, מי אם לא הוא, קיבל כדור מאמבפה על סף הרחבה, סובב לפינה הרחוקה ופגש את החיבורים של סימון כדי להחזיר את אלופת העולם למשחק תוך שתי דקות.

דקה 68: הטירוף נמשך והפעם היה זה אמבפה שזיהה את סימון הרחק משערו, אבל לא הצליח להקפיץ מעל השוער והכדור עלה גבוה מעל השער.

קיליאן אמבפה כובש נגד ספרד בגמר ליגת האומות
אמבפה משלים את המהפך | אימג'בנק GettyImages, Mike Hewitt

דקה 80, המהפך הצרפתי הושלם! הרננדז שוב ממשיך לעשות צרות להגנות. הפעם הוא הכניס כדור עומק לאמבפה בין שחקני ההגנה של לה רוחה, הותיר את החלוץ הצעיר באחד על אחד ומשם הדרך לרשת הייתה קצרה. הספרדים התלוננו על נבדל, אבל שופטי המסך אישרו את השער. 1:2 לטריקולור.

דקה 88: אויארסבאל זכה להזדמנות גדולה נוספת מול לוריס, הפעם הבעיטה שלו נהדפה בווירטואוזיות על ידי השוער.

קיליאן אמבפה
אחרי יורו לא פשוט, אמבפה החזיר לאומה הצרפתית | אימג'בנק GettyImages, Jonathan Moscrop

דקה 89: ספרד החלה להפקיר את ההגנה ובנזמה בכדור רוחב סידר לבנזמה מצב לכיבוש ודאי, אבל הבעיטה של האחרון הייתה לעבר מרכז השער, חלשה מדי ונקלטה על ידי סימון.