"עשה צחוק מריאל": למרות הסיכום, אמבפה קרוב להאריך חוזה בפ.ס.ז'

play
המתין 24 דקות לשער הראשון. אמבפה | רויטרס
שחקני ריאל מדריד חוגגים אליפות 00:57

תפנית בעלילה: ב"סקיי איטליה" טוענים שהחלוץ החליט לסגת מההסכם בע"פ עם פרס ויודיע בימים הקרובים על הישארות בפריז

(גודל טקסט)

קיליאן אמבפה ממשיך לשמור על ערפל מוחלט בכל הנוגע לעתידו, אבל כלי התקשורת כבר מיישרים קו: מסתמן שהוא יישאר בצרפת. כוכב פריז סן ז'רמן מתכוון להודיע על ההחלטה שלו במשדר טלוויזיוני בשבת או בראשון, בסגנון לברון ג'יימס כשעבר מקליבלנד למיאמי, ובינתיים גם פ.ס.ז' וגם ריאל מדריד עוקבות בציפייה ובחשש אחר ההתפתחויות.

לפי ג'אנלוקה די מרציו מ"סקיי איטליה", אמבפה "קרוב מתמיד להישאר בפ.ס.ז'", למרות שכבר הגיעו לסיכום בעל פה עם ריאל מדריד, ונתן הבטחה אישית לפלורנטינו פרס שהוא מצטרף לאלופת ספרד.

לפי דיווחים מוקדמים יותר הבוקר, אמבפה הגיע לסיכום על תנאיו עם שני המועדונים, אבל עדיין לא גיבש החלטה סופית. העיתונאי הצרפתי פייר שאפרון הודה אמש (חמישי) ל"אל לארגרו" ש"אין אפילו עיתונאי אחד בצרפת או בספרד שיודע מה תהיה ההחלטה של אמבפה. אף אחד לא יודע, גם לא האנשים הכי קרובים אליו. זה הסוד הכי שמור בצרפת כרגע".

בצרפת יש מי שמעריך בזהירות שהישארות בפ.ס.ז' נראית קרובה יותר כרגע ממעבר למדריד. העיתונאי רומיין מולינה אף צייץ בלילה: "הכסף מדבר (ומנצח)", עוד רמיזה לכך שההצעה חסרת התקדים שפ.ס.ז' הציעה לאמבפה שכנעה אותו להמשיך במועדון בסופו של דבר.

קיליאן אמבפה, פריז סן ז'רמן
תרגילים, התחמקויות, התפתלויות. אמבפה | אימג'בנק GettyImages, PATRICK HERTZOG/AFP

גם אמו של אמבפה, פאיזה למאר, אישרה כי הוא סיכם בשני המועדונים ושכעת כל שנותר זה שבנה יחליט היכן הוא רוצה לשחק: "לא יהיו עוד פגישות עם המועדונים, כי יש סיכום גם עם ריאל מדריד וגם עם פריז סן ז'רמן. ההצעות כמעט זהות, אבל בריאל לבן שלי תהיה שליטה על כל הנוגע לזכויות היוצרים".

בריאל עוקבים בחשש, ולפי "אונדה סרו", "חושדים שאמבפה שינה את דעתו ורוצה להישאר בפ.ס.ז' עוד שנה או שנתיים", אחרי שכבר הגיע לסיכום עם המועדון והעביר לו מסרים שהוא מתכוון לחתום. פלורנטינו פרס יצא מגדרו כדי לשכנע את אמבפה להצטרף, הציע לו מענק חתימה בגובה 130 מיליון יורו והסכים לחרוג ממנהגו ולהעניק לו את מרבית ההכנסות של המועדון מ"זכויות התדמית" שלו, אבל כעת מתברר שאמבפה העביר מסרים סותרים, ובזמן שפיזר הבטחות לריאל, אמו נפגשה עם בכירי פ.ס.ז' והבטיחה להם ש"שום דבר עדיין לא הוכרע".

לפי "מארקה", ריאל "מודאגת, מבולבלת ואפילו קצת עצבנית" על ההתנהלות של אמבפה. העיתוי של ההודעה של אמבפה, שבוע בלבד לפני שהבלאנקוס ישחקו בגמר ליגת האלופות, נראה לכל הפחות "חשוד" ומצביע על כך שהוא מתכוון להודיע על הישארות בפ.ס.ז'.

כך או כך, אמבפה ממשיך לשלוט בנרטיב ולפי התקשורת הצרפתית "מסובב שני מועדוני ענק על האצבע".

"מעולם אף שחקן לא החזיק את ריאל במתח כזה. הוא קובע את לוח הזמנים, את התרחישים, את השיח בתקשורת", כתבו ב"מארקה". "לעומת מה שקורה עם אמבפה, הסרט התיעודי של אנטואן גריזמן (שבאמצעותו הודיע על הישארותו באתלטיקו מדריד, שנה לפני המעבר לברצלונה) הוא משחק ילדים".