פיפ"א קבעה: אקוודור רשאית לשחק במונדיאל. צ'ילה תפנה ל-CAS?

למרות הראיות החדשות שהוצגו בניסיון להוכיח שקסטיו לא היה רשאי לשחק, פדרציית הכדורגל הודיעה כי "הוא בעל אזרחות אקוודורית". תיעשה פנייה לבין הדין הגבוה לערעורי ספורט?

(גודל טקסט)

ועדת המשמעת של פיפ"א פסקה היום (שישי) כי היא דוחה את טענות ההתאחדות של צ'ילה ומאשרת את השתתפותה של נבחרת אקוודור במונדיאל הקרוב בקטאר, שייערך בחודשים נובמבר-דצמבר.

כידוע, בשבוע שעבר הודיעה ועדת המשמעת של פיפ"א כי התיק נגד ביירון קסטיו נסגר מחוסר אשמה, אלא שאז נחשפו ראיות חדשות ועדויות שלפיהן קסטיו הודה כי השתמש בדרכון מזויף ושההתאחדות האקוודורית טייחה זאת בשבילו. עם זאת, בהודעה רשמית שנמסרה מפיפ"א הערב, נכתב כי "קסטיו בעל אזרחות אקוודורית".

ביירון קסטיו שחקן נבחרת אקוודור לפני ניקולאס גונסאלס שחקן נבחרת ארגנטינה
יוכל לשחק יחד עם אקוודור במונדיאל. ביירון קסטיו | אימג'בנק GettyImages, Franklin Jacome

בהקלטה שפורסמה השבוע כחלק מהראיות החדשות, נשמע ריאיון של קסטיו שבו הוא לכאורה מודה כי נולד בשנת 1995 ולא בשנת 1988 כפי שמצוין בדרכון שלו. בנוסף טען כי שמו שונה מהשם שמופיע בדרכון הקולומביאני שלו – המדינה בה נולד. עוד נטען כי הוא עזב את קולומביה לאקוודור כדי לפתח את קריירת הכדורגל שלו, בסיוע של איש עסקים אקוודורי שגם עזר לו ביצירת הזהות החדשה.

בצ'ילה עשו ככל שביכולתם כדי להוכיח לפיפ"א שלאור ממצאים אלו יש להעיף את אקוודור מהמונדיאל, מכיוון שבמקרה כזה צ'ילה היא שתעלה למונדיאל, אלא שהערב התקבלה החלטה סופית בפיפ"א לפיה אקוודור רשאית ליטול חלק במשחקים בקטאר, וכמובן שגם לצרף לסגל את קסטיו.

לצ'ילה כמוצא אחרון ישנה כעת אפשרות לפנות ל-CAS, בית הדין הגבוה לערעורי הספורט.