מאירופה באהבה: רועי קהת רוצה לכבוש את היבשת

לא חושב על חזרה לארץ. קהת
לא חושב על חזרה לארץ. קהת | צילום: האתר הרשמי של אוסטריה וינה

קשר וינה מדבר על הנבחרת ("מחמיא שרוצים שאוביל") והפרגון בארץ

(גודל טקסט)

רועי קהת הוא שם שחובבי הכדורגל הישראלי לומדים אט אט להכיר טוב יותר. הקשר המוכשר, שלא מצא את מקומו במכבי תל אביב, פרח בחממה של איזי שירצקי בקריית שמונה, ובקיץ האחרון עלה מדרגה כשחתם בקבוצת הפאר האוסטרית אוסטריה וינה.

 

כשהוא רק בן 23, יצא קהת אל עבר מרכזה של אירופה, ומאז תחילת העונה הוא מפגין יכולת גבוהה ללא שום רגשי נחיתות. פגרת הנבחרות שנכפתה השבוע על כל היבשת העניקה זמן חופשי למרבית שחקני היבשת, והקשר פינה מעט מזמנו והתראיין לספורט1.

 

 

"היו לי הרבה הצעות בקיץ, אבל החלטתי ללכת ולשחק באוסטריה וינה מפני שהחלום שלי היה לשחק באירופה", התייחס קהת להתלבטויות שהיו לו בקיץ. "הסתכלתי על המשך הקריירה, והמחשבה שלי הייתה שמכאן הדרך לליגות הגדולות ביותר יכולה להיות קלה יותר מאשר דרך קבוצה בארץ".

 

החלום היה לשחק באירופה. קהת (האתר הרשמי של אוסטריה וינה)

 

"כאן בווינה, שהיא עיר מרכזית מאוד, מגיעים הרבה סקאוטים ומאמנים של קבוצות מכל היבשת", מספר הקשר, שרשם עד כה 696 דקות ב-14 משחקי ליגה באוסטריה. "אני חושב שאם אוכיח את עצמי ויהיו לי עונות טובות אוכל לעשות קפיצת מדרגה לאחת מהליגות הגדולות".

 

איך הקהל בווינה קיבל אותך?

"בצורה מאוד חיובית. ברגע שהגעתי המועדון קיים מפגש חתימות עם אוהדים, והם פרגנו, איחלו הצלחה וסיפרו לי שהם גם ראו סרטונים שלי. עכשיו כשאני משחק יותר אני מרגיש שהם מפרגנים מאוד".

 

איך החיים בעיר עצמה?

"טובים מאוד. גם מחוץ לכדורגל אני נהנה מאוד. וינה היא עיר מדהימה ויש בה הרבה דברים לעשות ומקומות לראות. יש כאן גם קהילה לא קטנה של יהודים, מדובר באנשים מדהימים שעוזרים לי ולאשתי ומארחים אותנו, אנחנו נהנים מאוד".

 

עיר מדהימה. בניין האופרה בוינה (gettyimages)

 

אתה מרגיש שמפרגנים לך בארץ?

"בוודאי. אני מרגיש שאנשים בארץ עוקבים, התקשורת עוקבת ומפרסמת בכל שבוע מה הקבוצה עשתה ואיך השחקן שיחק. זה עושה הרגשה טובה כשבארץ שלך מפרגנים לך".

 

קהת, שגדל ברחובות, החל לשחק כדורגל כבר בגיל 7, כשהצטרף לנס ציונה. בגיל 11 עבר למחלקת הנוער של מכבי ת"א, שצירפה אותו לשנתון 1992 עם מואנס דאבור, דור מיכה, אורי כהן ואלירן ג'ורג'. השנתון, שנחשב לשנתון זהב, זכה באליפות בכל שנה והגיע לשיא עם דאבל בנוער תחת המאמן עמיר תורגמן. את הופעת הבכורה בבוגרים ערך קהת נגד הפועל חיפה בספטמבר 2011, אולם לא מצא את מקומו והחל את נדודיו באוגוסט 2012, כאשר הושאל להפועל באר שבע.

 

"אני לא נמצא בעמדה שבה אני יכול להביע דעה על ההתנהלות של מכבי", משיב קהת לקביעה כי הצהובים פספסו אותו וגם את מואנס דאבור. "יש שחקנים מוכשרים מהנוער שכן מקבלים את הבמה, למשל כמו דור פרץ ודור מיכה, שהיה בורג מאוד משמעותי באליפויות ובכל ההצלחות של מכבי".

 

גם אותו מכבי פספסה. דאבור (gettyimages)

 

לאחר חצי העונה בבירת הנגב, שוחרר קהת ממכבי וחתם במכבי יבנה לעונה. חצי עונה בליגה הלאומית הספיקה לבוס הכל יכול של הפועל קרית שמונה, איזי שירצקי, והוא חטף אותו. עונה וחצי נהדרות בצפון צדו את עיניה של קבוצת אוסטריה וינה, שהחתימה אותו בקיץ על חוזה לארבע עונות.

 

"ברור שהיה חשש קטן באותם רגעים האלו כשהחלטתי לחתום בליגה הלאומית", פותח קהת את לבו. "אבל תמיד האמנתי בעצמי, והמשפחה שלי חיזקה אותי ותמכה בי. ידעתי שאם אהיה טוב אוכל לחזור לבמה המרכזית בליגת העל".

 

"אני שמח שאיזי עקב אחריי, הוא הכיר אותי עוד מהימים של הנוער של מכבי והשילוב שלי עם קרית שמונה באמת היה הדבר הטוב ביותר שקרה לי בקריירה. אני מאוד אוהב את המועדון הזה ומאחל לו רק הצלחה".

 

תצוגות נהדרות בצפון. קהת בק"ש (דני מרון)

 

"סיימתי את העונה שעברה בתחושת סיפוק יחד עם תחושת החמצה, כי הרגשתי שבאמת הייתה לנו קבוצה טובה שהייתה יכולה לזכות בתואר", המשיך הקשר להתייחס לשנתו בצפון. "בעונה שעברה קצת פספסנו את זה, אבל בכל זאת בתור קבוצה עשינו שנתיים מדהימות וביססנו עוד יותר את המעמד של קרית שמונה בצמרת של הכדורגל הישראלי".

 

אתה רואה את עצמך חוזר לארץ?

"אני לא יכול לדעת מה צופן העתיד, יכול להיות שמתישהו אחזור לארץ. כרגע אני לא חושב על זה ומתמקד איפה שאני נמצא. אני תמיד מכוון קדימה ונותן את הכל בשביל להצליח פה בקבוצה".

 

"אני לא יכול לדעת איפה אהיה בעוד שלוש שנים", מספר הקשר. "אם לפני שנתיים כשחתמתי ביבנה היית שואל אותי איפה אני אהיה בעוד שנתיים, לא נראה לי שהייתי עונה לך שבאירופה. כדורגל הוא מקצוע מאוד דינמי והכל משתנה מהר מאוד, אני מתמקד איפה שאני נמצא כרגע, באימון הבא ובמשחק הבא. עם הזמן אני אדע יותר לגבי העתיד".

 

דור העתיד בנבחרת. קהת במדים הלאומיים (עדי אבישי)

 

לאחרונה זומן קהת גם לסגל של נבחרת ישראל, ואף ערך את הופעת הבכורה שלו בהפסד 3:1 לבוסניה ביוני האחרון. למרות זאת, הוא נחשב לאחד השחקנים שירכיבו את הדור הבא בנבחרת.

 

"זה לא מלחיץ שמצפים מהדור שלי להוביל את הנבחרת", מספר הקשר, "זה מאוד מחמיא, ומצדי אני יכול רק לעשות את הטוב שאני יכול ולעבוד הכי קשה שאפשר כדי להציג את היכולת הכי טובה שלי וכדי להראות שאני באמת מתאים להוביל את הנבחרת. בכדורגל דיבורים לא עובדים אלא רק מעשים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי