צפו: שער מדהים לדאבור, זלצבורג ניצחה את נאפולי 1:3 והודחה

מואנס דאבור
מואנס דאבור | AFP

הישראלי כבש את ה-8 שלו העונה בליגה האירופית במבצע אישי מרשים, אך האיטלקים העפילו לרבע הגמר הודות ל-0:3 במשחק הראשון. שלושער ובישול לזי'רו ב-0:5 של צ'לסי בקייב על דינמו, ולנסיה עלתה עם שער בדקה ה-93

קבוצות: נאפולי ולנסיה
(גודל טקסט)

נאפולי, צ'לסי ו-ולנסיה הן שלוש העולות הראשונות לרבע גמר הליגה האירופית. האיטלקים נוצח 3:1 באוסטריה על ידי זלצבורג, שנהנתה משער ענק של מואנס דאבור ושמרה על כבודה, אולם האורחת העפילה הודות ל-0:3 המשחק הראשון בארץ המגף. הבלוז התפוצצו בקייב על דינמו עם 0:5 ו-0:8 עוצמתי בסיכום צמד המפגשים. הדרמה הגדולה הגיעה מרוסיה, שם ולנסיה סיימה ב-1:1 לאחר שכבשה עמוק בתוך תוספת הזמן והשיגה את הכרטיס לשלב הבא. 

 

דאבור מנער את הגנת נאפולי כאילו הוא עדיין בליגת העל ומבקיע את השמיני שלו העונה בליגה האירופית. כרגע הוא מלך השערים של המפעל בצוותא עם ז'ירו pic.twitter.com/bgTLWdKh4j

— netanel tzigler (@netanelzigler) March 14, 2019


זלצבורג – נאפולי 1:3 (3:4 לנאפולי בסיכום)

אחרי ה-0:3 החלק באיטליה, זלצבורג שמרה על כבודה וניצחה 1:3, אולם נאפולי  היא זו שהשלימה את המשימה והעפילה לרבע גמר הליגה האירופית. החבורה של קרלו אנצ'לוטי התקשתה, אך המקדמה המשמעותית שהשיגה במשחק הראשון הייתה גדולה בסופו של דבר על זלצבורג ומואנס דאבור, שכבש שער במבצע אישי פשוט נפלא והעלה את מאזנו לשמונה שערים העונה במפעל – אחד פחות ממלך השערים אוליביה ז'ירו.


UEFA competition goals (last 2 seasons) ⚽️

Dabbur (20)
Ronaldo, Ben Yedder (19)#UELpic.twitter.com/KXXmxuG02q

— UEFA Europa League (@EuropaLeague) March 14, 2019


לעיני אצטדיון מלא עד אפס מקום, זלצבורג החלה את המשחק בהתלהבות גדולה, אולם נאפולי המנוסה לא התרגשה ועברה את הפתיחה בשלום. בדקה ה-14, לאחר קומדיה של טעויות בהגנה האוסטרית, ארקדיוש מיליק כבש בחצי מספרת וניפץ את החלומות של המארחת שבשלב הזה הייתה זקוקה לחמישייה. בדקה ה-25 הגיע הרגע הגדול לפחות עבורנו כאשר מואנס דאבור עקף שחקן הגנה איטלקי ובקור קוח טיפוסי קבע 1:1. שער 25 העונה לחלוץ נבחרת ישראל ב-37 הופעות בכל המסגרות. בדקה ה-65 המהפך הושלם כאשר פרדריק גולברנדסן קבע 1:2 למארחת ועמוק בתוך תוספת הזמן (93) כריסטוף לייטגאב קבע 1:3 לזלצבורג, שיכולה רק להצטער על כך שלא הצליחה לכבוש במשחק הראשון.


דינמו קייב – צ'לסי 5:0 (0:8 לצ'לסי בסיכום). לחצו כאן וצפו בתקציר

צ'לסי העפילה לרבע גמר ליגת האלופות ועשתה את זה בסטייל עם 0:5 ענק בחוץ ושלושער אדיר של אוליביה זי'רו שהוסיף גם בישול. אחרי ה-0:3 בלונדון במשחק הראשון, הבלוז התפוצצו על דינמו גם בקייב עם מחצית ראשונה מופלאה והצגה גדולה. כעבור חמש דקות אוליבייה ז'ירו הגיע ראשון לכדור קרן של וויליאן והמשיך בנגיעה אחת לרשת מחמישה מטרים. בדקה ה-33 החלוץ הצרפתי השלים צמד מקרוב לאחר תנועה נהדרת לעומק ורגע לפני ההפסקה היה זה מרקוס אלונסו שנעץ מקרוב את השלישי בסיומו של מהלך קבוצתי נפלא.




מלך שערי הליגה האירופית. אוליביה ז'ירו עם שלושער גדול (Gettyimages)


צ'לסי פתחה את המחצית השנייה היכן שהפסיקה וסירבה להוריד את הרגל מהגז. בדקה ה-59 ז'ירו השלים שלושער עם נגיחה עוצמתית לרשת הגבוהה לאחר הרמה מדויקת של וויליאן. זה היה שערו התשיעי העונה של החלוץ הצרפתי במפעל – מה שהעלה אותו לפסגת טבלת הכובשים של הליגה האירופית עם גול אחד יותר ממואנס דאבור. ז'ירו לא הסתפק בזה ובדקה ה-78 הוא גם הוסיף בישול לקאלום הדסון אודוי הצעיר שנעץ את המסמר האחרון בארון של דינמו קייב, 0:5 בסיום.


קרסנודאר – ולנסיה 1:1 (2:3 לוולנסיה בסיכום). לחצו כאן וצפו בתקציר

 יותר דרמטי מזה לא יכול להיות. הניצחון הדחוק 1:2 הספיק בסופו של דבר לוולנסיה, שהשוותה ל-1:1 בדקה ה-93 ברוסיה והעפילה. בדקה ה-85 מאגומד סולימאנוב הקפיץ את הקהל הביתי לשמיים עם טיל אדיר ברגל שמאל לחיבורים, אך עמוק בתוך תוספת הגיע גונסאלו גדש ששמר על קור רוח בתוך הרחבה וסידר לעטלפים את המקום ברבע גמר ליגה האירופית.



דרמת ענק ברוסיה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי