צפו: שער בכורה באירופה לווייסמן ב-0:4 של וולפסברגר, צמד לנאתכו בפרטיזן

שון וייסמן
שון וייסמן | האתר הרשמי

החלוץ הלוהט פתח את החגיגה (13) וחגג עם דגל ישראל אצל מנשנגלדבאך. קפטן הנבחרת החזיר את קבוצתו מפיגור אך סיים ב-2:2 עם אלקמאר. רק 0:1 ליונייטד נגד אסטנה בבית, 4 דקות לביטון ב-1:5 של לודוגורץ על צסק"א

(גודל טקסט)
שון וייסמן לא מפסיק לככב: אחרי שכבש שמונה שערים בשבעת המחזורים הראשונים של הליגה האוסטרית, הוא עלה הערב (חמישי) להופעת בכורה במסגרת אירופית כשפתח במדי וולפסברגר במשחק החוץ הקשה נגד בורוסיה מנשנגלדבאך במחזור הראשון של שלב הבתים בליגה האירופית. התוצאה: שער בכורה במפעל תוך 13 דקות וסחיבת החברים שלו ל-0:4 ענק על היריבה הגרמנית.


וייסמן לא היה הישראלי היחיד שכיכב הערב: ביברס נאתכו כבש את שעריו הראשונים בפרטיזן בלגרד, כשהחזיר את הסרבים מפיגור ל-1:2 על אלקמאר. דן ביטון עלה מספסל לודוגורץ בדקות הסיום וראה את קבוצתו מפרקת 1:5 את צסק"א מוסקבה, בעוד מאוויס צ'יבוטה וטאלב טוואטחה נותרו מחוץ לסגל. במשחקים ללא ישראלים, מנצ'סטר יונייטד בהרכב חלקי הסתקפה ב-0:1 על אסטנה, רומא הביסה 0:4 את בשאקשהיר, ריינג'רס גברה 0:1 על פיינורד, לוריס קאריוס סיפק עוד טעות אומללה שהובילה לשער הראשון בהפסד 4:2 לסלובאן ברטיסלבה ובראגה ניצחה 0:1 אצל וולבס.


מנצ'סטר יונייטד – אסטנה 0:1 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
עם הלחץ בפרמיירליג, לא פלא שאולה גונאר סולשיאר העלה הרכב צעיר למשחק נגד אלופת קזחסטן. מייסון גרינווד, טאהיט צ'ונג ואקסל טואנזבה קיבלו את חולצת ההרכב הראשון, אבל במשך רוב המשחק לא הרשימו. אסטנה סגרה היטב ולא נתנה לחלוצים, כולל ראשפורד שחיזק את ההרכב המשני הנ"ל, להגיע למצב בעיטה. זה לקח 73 עבור גרינווד לחדור לרחבה מצד ימין, לזרוק את המגן ומזווית קשה להשחיל כדור בין הרגליים של ננאד אריץ'. גרינווד הפך בכך לשחקן הצעיר ביותר אי פעם, ולראשון מתחת גיל 18, שכובש במדי נצ'סטר יונייטד במסגרת אירופית.


מייסון גרינווד. כוכב עולה באולד טראפורד (OLI SCARFF/AFP/Getty Images)
מייסון גרינווד. כוכב עולה באולד טראפורד (OLI SCARFF/AFP/Getty Images)


יונייטד היתה קרובה בסיום להגדיל את היתרון, אך הסתפקה בשער אחד ובניצחון מינימלי. את הכוחות שלה היא תשמור למשחק נגד ווסטהאם במחזור הקרוב, באמצעותו היא תרצה להמשיך להיצמד לצמרת.


מנשנגלדבאך – וולפסברגר 4:0
בתור הופעת בכורה אי פעם בשלב בתים של מפעל אירופה, על הנייר וולפסברגר קיבלה משוכה קשה: משחק חוץ אצל קבוצת צמרת בבונדסליגה. אבל מה שנמצא על הנייר לא תמיד משתקף במציאות, והקבוצה האוסטרית חגגה על יריבתה הגרמנית בלי רחמים. זה לקח 13 דקות לפני שכדור עומק נשלח לתוך הרחבה, ושון וייסמן התגנב בין בלמי גלדבאך כדי להבקיע את הראשון. משם וולפסברגר לא עצרה, ואחרי שמריו לייטגב הכפיל בדקה ה-31 הגיע מרסל ריצמאייר וכבש את השלישי (42) עוד לפני המחצית. לייטגב השלים צמד בדקה ה-68, קובע 0:4 מדהים, ולפני הסיום וייסמן נפרד מהדשא לקול תשואות הקהל האורח.


לודוגורץ – צסק"א מוסקבה 1:5
אלופת בולגריה פתחה את שלב הבתים של הליגה האירופית עם 1:5 מוחץ על צסק"א החזקה. בעוד דן ביטון עלה מהספסל רק בדקה ה-86, מאוויס צ'יבוטה לא נכלל בסגל, ביחד עם טאלב טוואטחה שלא יכול להרשם לליגה האירופית. להפסקה ירדו הבולגרים בפיגור 0:1 משער של איגור דיבייב, אך החצי השני הבליץ אמיתי כאשר בדקה ה-48 וואנדרסון איזן ל-1:1. שתי דקות חלפו וג'ודי לוקוקי השלים מהפך אדיר ללודוגורץ וקבע 1:2. פעם נוספת חלפו רק שתי דקות, והרוסים הוציאו כדור שלישי מהרשת, הפעם זה היה תורו של קלאדיו קסרו לכבוש. בדקה ה-68 קסרו היה פעם נוספת במקום הנכון וכבש את שערו השני שקבע 1:4 בולגרי. הערב החלומי של קסרו הפך למושלם בדקה ה-73 כשהרומני דייק מהנקודה הלבנה, השלים שלושער וקבע 1:5 בסיום.




פרטיזן בלגרד – אלקמאר 2:2
ביברס נאתכו לא היה יכול לדמיין את הערב שחווה. קפטן נבחרת ישראל עלה בהרכבה של פרטיזן במהלך התיקו 2:2 של סרבים מול ההולנדים החזקים, שגם עלו ליתרון בדקה ה-13 קלווין סטנגס. יונאס סבנסון ספג כרטיס אדום ישיר ומוצדק בדקה ה-27 והשאיר את אלקמאר בעשרה שחקנים. לקראת הירידה להפסקה המארחת זכתה גם בכדור עונשין, אותו תרגם הקשר הישראלי לשער בכורה במדי קבוצתו החדשה וקבע 1:1 במחצית. בדקה ה-61 נאתכו הוביל התקפה, היה עירני לכדור חוזר אותו בעט באומנות עמוק לתוך הרשת ההולנדית, 1:2 לפרטיזן, צמד לנאתכו. לרוע מזלה של המארחת היתרון שלה החזיק בדיוק שש דקות, עד שמירון באדו הצליח להתגנב מאחורי גבה שלה ההגנה ולכבוש בקלילות. 2:2 בסיום.


תוצאות נוספות
רומא – בשאקשהיר 0:3 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)


אספניול – פרנצווארוש 1:1


פורטו – יאנג בויז 1:2


גנט – סנט אטיין 2:3


ריינג'רס – פיינורד 0:1 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)


סלובאן ברטיסלבה – בשיקטאש 2:4


וולפסבורג – אולכסנדריה 1:3


וולבס – בראגה 1:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי