סקס, אלכוהול ורונאלדו: הכירו את המאמן הצבעוני בעולם

רנאטו גאושו פורטלופי
רנאטו גאושו פורטלופי | Gettyimages

כבש עם איבר המין, שכב עם מאות נשים, הגיע שיכור לאימון והבת שלו עושה לו בושות. הכירו את רנאטו גאושו, מאמן גרמיו, שלא סופר את כוכב ריאל מדריד ורוצה לקחת ממנו תואר. 19:00 בספורט2: הם נפגשים

(גודל טקסט)

רנאטו גאושו פורטלופי הוא סוג של אגדה בברזיל. המאמן שזכה עם גרמיו ב-1983 בגביע הליברטדורס ובאליפות העולם כשחקן והיה הברזילאי הראשון שעשה זאת רוצה לזכות שוב בתואר, היום כמאמן בגמר באבו דאבי נגד ריאל מדריד.


הוא אולי פחות מפורסם מכוכבי ענק או מאמנים ברזילאים בכירים בעולם, אבל בברזיל יש כאלה שמעריצים את האדמה עליה הוא דורך. הוא טיפוס צבעוני, חצי דוגמן לשעבר שהיום הבת שלו קרולינה עושה הרבה מהומות ברשתות החברתיות ואפילו בילתה עם ניימאר בעבר שבע שעות בבית מלון.

 

אם יזכה בגביע, הוא יהיה הברזילאי הראשון שיעשה זאת כשחקן ומאמן ורק החמישי שעושה זאת עם זכייה כפולה בהיסטוריה של המפעל – בדיוק כמו המאמן מולו זינדין זידאן. בליברטדורס הוא השחקן הראשון שזכה בתואר גם כשחקן וכמאמן אחרי שהוליך את גרמיו לזכייה עם ניצחון על לאנוס 1:2. 




גאושו. אגדה בברזיל (Gettyimages)


על ספסל גרמיו הוא החליף את וונדרלי לושמבורגו בעבר מאמן ברזיל, אבל הרומן החל כבר בילדותו. גאושו למעשה כינוי שדבק בשחקן בגלל ששיחק עם גרמיו שממוקמת בריו גרנדה דו סול. הוא עצמו נולד בריו, אבל אף אחד בברזיל לא מזהה אותו עם קבוצת הבוגרים הראשונה שלו גרמיו. ב-1983 את פניארול בגמר הליברטדורס ובגמר הביניבשתי ניצח את המבורג כשהוא כובש פעמיים כולל בהארכה בניצחון 1:2. כששיחק בגרמיו ב-1983 לבש את החולצה מספר 7 שהפכה להיות מיסטית. בהמשך בילה בכמה קדנציות בפלמנגו וגם שם נחשב אליל.

 

בעבר ראו בו כוכב פלייבוי ובעל פה גדול. בגיל 55, רק הפה נשאר. בראיון ל-ESPN טען השנה שהוא היה שחקן יותר טוב מכריסטיאנו רונאלדו: "הייתי רוצה לראות אותו משחק בקבוצות בהן אני שיחקתי כשלפעמים לא קיבלנו משכורות שלושה-ארבעה חודשים ועדיין זכיתי בתארים", לגלג. גאושו הסתובב בין קבוצות שונות בברזיל וגם העביר עונה אחת ויחידה באירופה – במדי רומא האיטלקית.

 

עכשיו הם ייפגשו בגמר. רונאלדו כשחקן וגאושו על הקווים. גאושו גם אמר על רונאלדו: "אין לי ספק שהוא שחקן טוב, אבל הוא לא רב גווני כמו שאני הייתי. הוא חזק מאוד, אבל אין לו טכניקה כמו שלי הייתה. הדור של היום לא ראה אותי משחק, אבל מי שכן ראה יש לו דעה אחרת עלי. אם הייתי משחק בריאל מדריד על מגרש רחב ידיים ועם השחקנים שיש מסביבו הייתי מגיע להישגים גדולים ממנו".

 


רונאלדו. גאושו היה משיג יותר ממנו? (AFP)


ריקרדו סטיון איש הקשר של ברזיל עם פיפ"א מאז 1998, אז היה מתורגמן הנבחרת, אמר לספורט1: "גאושו היה אולי השחקן הראשון בחבורת ה'באד בויז' שכללה את רומאריו, אדמונדו ואחרים. הוא תמיד אמר למאמנים שאף אחד מהם לא יוכל לומר לו איך לשחק בגלל שהאוהדים מעריצים אותו והם ישרפו למאמן את האוטו אם יתעסקו איתו. הוא התעמת בזמנו עם טלה סנטנה שהיה אלוהים בברזיל".


לדברי סטיון, סקס היה אחד הדברים החשובים אצל גאושו. "הוא תמיד היה אליל הבנות, שיחק עם סרט על הראש והטיף לכולם לעשות סקס בלי הפסקה. טען שלא צריך ללון במלונות אלא לעשות סקס לפני משחקים. בגלל שהיה בחור יפה היה אומר: 'לא אכפת לי שתרביצו לי, אבל אל תפגעו לי בפנים'". אלוהים שילם לו על כל העיסוק בנושא הזה והביא לו בת פרובוקטיבית מאוד, "פצצת מין" שלא מפסיקה להעלות תמונות שלה באינסטגרם. חצי מיליון העוקבים שלה "נהנים" מתמונות פרובוקטיביות.


 

הבת, קרולינה, 22, החליטה בנובמבר 2016 שהיא רוצה להיכנס למגרש כשגרמיו שיחקה בחצי גמר הגביע הברזילאי נגד קרוייזרו. בניגוד לכל הנהלים, במהלך המשחק היא נראתה יושבת על הספסל למרות שאין לה כל תפקיד בקבוצה ואחרי המשחק הצטרפה לחגיגות. ההתאחדות הברזילאית ראתה זאת בחומרה והחליטה להעניש את גרמיו במשחק רדיוס. המאמן שלא נשוי התחנן לבתו להוא לגור איתו במטרה להרגיע אותה בגלל שהיא מעורבת בכל יום בשערוריה אחרת, אבל היא סירבה.



 

às vezes é só botar o biquíni certo @i.luvit_ usei o primeiro hoje e já fiquei toda boba, só coisa linda obrigadaaa

A post shared by ✨Carolina Portaluppi✨ (@carolinaportaluppi) on

סקס וכדורגל תמיד השתלבו טוב אצל גאושו. הוא שיחק בפלומיננזה וזכה איתה באליפות אחרי שכבש שער עם איבר המין בגמר אליפות הקריוקה. בסוף שנות התשעים שיחק בפאלמנגו עם רומאריו והשניים התחרו על תואר מלך השערים ונקראו "המלכים של ריו". פעם אמר על רומאריו: "כשהוא עדיין מצץ אצבע ,אני כבר הייתי עם הרבה נשים". כשפלה הזכיר פעם שכבש אלף שערים אמר לו גאושו: "על כל שער שכבשת אני שכבתי עם אישה".



גאושו נחשב לאחד החלוצים הטובים בהיסטוריה של ברזיל, אבל תמיד נטה להסתבך. לפני מונדיאל 1986 הוא היה בורח מהמלון, קופץ מעל לחומה ויוצא לבלות. הוא נופה על ידי המאמן טלה סנסטנה בגלל שבילה יותר מדי בלילות. החבר הכי טוב שלו לאונרדו המפורסם החליט לפרוש יחד איתו מהנבחרת והחמיץ את המונדיאל. ב-1989 שיחק עם הנבחרת בסלבדור. האוהדים לא רק שרקו לו בוז אלא החלו לזרוק עליו אבנים, אבל הוא לא עשה חשבון ורץ ליציעים והחל לחלק נשיקות לאוהדים: "אני אוהב את כולכם. אני לא כועס". באותו משחק היה המצטיין וירד מכר הדשא לקול מחיאות כפיים של האוהדים. באותה שנה זכה בקופה אמריקה עם ברזיל.

 

גאושו נרכש על ידי רומא ששילמה עליו 2.6 מיליון דולר לפלמנגו, אבל בראיון שערך לאחרונה המאמן טען ששני שחקני נבחרת איטליה אז ג'וזפה ג'אניני ודניאלה מסארו שמו לו רגליים. ג'אניני לא נשאר חייב והגיב: "הוא כנראה שכח שהיה מגיע שיכור לאימונים. בכלל לא היה לי ריב איתו. רק פעם אחת אני זוכר שפאולו די קאניו כבש נגדנו במדי לאציו והתרגזתי עליו שהוא לא ירד לעזור בהגנה. שיחקתי 16 שנה ברומא וראיתי שחקן אחד שהיה בא שיכור לאימון כבר בבוקר וזה גאושו". הוא עזב את רומא אחרי אותה עונה וחזר לברזיל תוך שהוא אוסף תארים, אבל גם אויבים וסיפורים מוזרים.



 

tudo calmo agora #libertadores2017

A post shared by ✨Carolina Portaluppi✨ (@carolinaportaluppi) on


 

ב-1990 נכלל בסגל של ברזיל במונדיאל באיטליה ויחד עם קארקה ומולר הם עשו שביתה בגלל פרשת פפסי קולה. נבחרת ברזיל חתמה אז על חוזה עם פפסי וסירבה לחלק לשחקנים חלק מהרווחים למרות שהבטיחה להם מראש. רק אחרי שאיימו בשביתה גאושו חזר לשחק וגרם להתאחדות לשלם 40 אחוז לשחקנים מהעסקה, אבל ברזיל חוותה את אחד המונדיאלים הכי גרועים בתולדותיה. בסך הכל שיחק 41 משחקים בסלסאו וכבש חמישה שערים. סטיון מכנה את גאושו בחיבה: "מניאק לא קטן שידע תמיד לצאת כשידו על העליונה. אף אחד לא העז לגעת בו בגלל שתמיד זכה בתארים". 


גם כמאמן היו לגאושו הרבה תקלים. ב-2007 הוא התפרסם כשהתעמת עם רומאריו על רקע הרצון שלו לכבוש את השער האלף ככדורגלן מקצועי. המאמן שהיה מוכר עד אז כחברו של החלוץ, טען כי כל הקרנבל סביב השער גורם להסטת תשומת הלב ממטרותיה של הקבוצה. בתגובה, הצהיר רומאריו: "מי שלא מרוצה צריך לפנות לנשיא שישחרר אותו. זה תקף לגבי המאמן כמו גם לגבי השחקנים". גם כן חבר. רנאטו שמע ונפגע. גם הנשיא הקשיב בקפידה, העדיף לשמור על הכוכב ושלח את גאושו הביתה.   


 

רנאטו הוא לא טקטיקן מדופלם, לא מתהדר בטכניקות אימון מתוחכמות. היכולת שלו היא מדהימה להיכנס לראש של השחקנים. הוא גם הכריז בשנים האחרונות: "אף מאמן אחר ואף נשיא או בעלים של קבוצה לא ימנע ממני להיות החבר הכי טוב של השחקנים. אני מאמן כמו שהייתי משחק". ההצלחה שלו כעת הביאה להצעות מקבוצות אחרות בברזיל, באיחוד האמירויות ובסין, אבל גאושו נהנה מהחיים בפורטו אלגרה. 


 

 

don't kill my vibe

A post shared by ✨Carolina Portaluppi✨ (@carolinaportaluppi) on

על הגמר נגד ריאל מדריד אמר: "השגנו את המטרה שלנו וזו היתה לשחק בגמר כך שלא משנה לי מי היריבה. כל יריבה תהיה קשה, אבל שיהיה ברור אני אוצה להניף את הגביע. נעבוד קשה נגד ריאל מדריד ואני מאמין שאפשר להפתיע אותה. האוהדים יכולים להיות רגועים". גרמיו משחקת בטורניר ללא ארתור הקשר האחורי הנחשב לאחד הטובים בעולם. האם יראה גאושו לרונאלדו שהוא לא מספר אחד בעולם? היום נדע. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי