רומא עלתה בקושי לשמינית, גם גנט העפילה

גנט חוגגת. היסטוריה בלגית
גנט חוגגת. היסטוריה בלגית | צילום: Gettyimages

האיטלקים עברו בזכות 1:1 בין לברקוזן לבארסה. הישג ללגיונרים, באיירן טיילה

(גודל טקסט)

מי היה מאמין? גנט עלתה לשמינית גמר ליגת האלופות בהופעתה הראשונה במפעל. אלופת בלגיה השיגה 1:2 ענק מול זניט והפכה לקבוצה הבלגית הראשונה שעוברת את שלב הבתים בהיסטוריה של המפעל. גם קני סייף היה שותף לחגיגה כאשר עלה מהספסל בדקה ה-88. מנגד, ולנסיה כשלה בהופעת הבכורה של גארי נוויל על הקווים. העטלפים הפסידו 2:0 בבית לליון וייאלצו להתנחם בכרטיס לליגה האירופית.

גם רומא תפסה מקום בשלב הנוק-אאוט, לאחר שהזיעה ב-0:0 משמים מול באטה בוריסוב. באייר לברקוזן סיימה שלישית לאחר 1:1 ביתי מול ברצלונה ותשחק בשלב 32 האחרונות של המפעל השני בחשיבותו ביבשת.

באייר לברקוזן – ברצלונה 1:1

אכזבה ענקית לגרמנים, שיסתפקו בכרטיס לליגת האירופית. ברצלונה הגיעה למשחק בהרכב חסר מאוד, בידיעה שמקומה בראש הבית מובטח, אבל לא התכוונה לשמש כתפאורה. אלופת אירופה פתחה בלחץ כבד על השער ונהנתה משער יפה של ליאו מסי (20) לאחר בישול נפלא של איבן רקיטיץ'. לברקוזן חזרה למשחק במהירות לאחר שחבייר "צ'יצ'אריטו" הרננדס, אקס ריאל מדריד, איזן (23).

באייר יכולה לכעוס רק על עצמה. הקבוצה הגרמנית הגיעה במחצית השניה לשני מצבים של 100%, אך הכדורים נבעטו היישר לגופו של מארק אנדרה טר שטגן, שעשה את עבודתו בצורה טובה. לקראת סיום המתח הגיע לשיאו. צ'יצ'אריטו התעמת עם חברו לקבוצה כרים בלערבי, כאשר השניים זעמו אחד על השני בעקבות חוסר פרגון בחלק הקדמי. רק לאחר התערבות חבריהם האירוע הסתיים בשלום.

,שחקני לברקוזן, יצאו עם תחושת פספוס (Gettyimages)

רומא – באטה בוריסוב 0:0

על אף תיקו ביתי מביך מול הבלארוסים, האיטלקים עלו לשמינית. קבוצתו של רודי גארסיה רשמה משחק חמישי ברציפות ללא ניצחון, אך בכל זאת חגגה בסיום. הקבוצה הבלארוסית הייתה קרובה לסנסציה, אבל ווייצ'ך שצ'סני דאג להשאיר את הכרטיס לשמינית בארץ המגף. מה שבטוח, ביכולת הזו כל הגדולות ירצו לקבל את הג'ילארוסי בהגרלה שתתקיים ביום שני הקרוב.

דינמו זאגרב – באיירן מינכן 2:0

גם במשחק לפרוטוקול בלבד, לפפ גווארדיולה יש את רוברט לבנדובסקי. החלוץ הפולני כבש פעמיים (61, 64) ועלה למקום השני בטבלת המבקיעים של המפעל עם שבעה שערים. אלופת גרמניה לא התקשתה גם בהרכב חסר, ניצחה בקלילות בקרואטיה ועלתה לשמינית הגמר מהמקום הראשון. די בקלות, יש לומר. מנגד, זאגרב סיימה במקום האחרון עם שלוש נקודות בלבד ותחכה להזדמנות נוספת בשנה הבאה.

לבנדובסקי. שני רק לרונאלדו בטבלת המבקיעים של המפעל (Gettyimages)

ולנסיה – ליון 2:0

גם גארי נוויל, בהופעת בכורה על הקווים, לא עזר לעטלפים, שרשמו הפסד מאכזב במסטאייה הגועש מול הנציגה החלשה של צרפת. מקסוול קורוניה כבש שער אדיר בדקה ה-37 ואלכסנדר לקאזט חתם את התוצאה במתפרצת מושלמת בדקה ה-76.

העטלפים עלו למשחק בידיעה שהם חייבים לנצח ולהתפלל לבשורות טובות מבלגיה. למרות הסיכויים, חניכיו של אקס מנצ'סטר יונייטד פשוט לא הופיעו למשחק. סגנית אלופת צרפת הביכה את ההגנה הספרדית פעם אחר פעם. המאמן החדש של הקבוצה ייאלץ להסתפק בכרטיס לשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית, שם הוא עשוי לפגוש את השדים האדומים. מה שבטוח, מצפה לו עבודה רבה בספרד.

האחים נוויל בבכורה משותפת על הספסל. יש להם הרבה חומר למחשבה (Gettyimages)

גנט – זניט סנט פטרסבורג 1:2

מי היה מאמין? גנט בשמינית גמר ליגת האלופות. קני סייף עלה כמחליף בדקה ה-88 והיה שותף לחגיגה, בעוד רמי גרשון (פציעה) וחאתם עבד אלחמיד לא נכללו בסגל. אלופת בלגיה עשתה היסטוריה והעפילה לשלב הנוק-אאוט של המפעל כבר בהופעתה הראשונה. ואם כל זה לא מספיק, היא הקבוצה הבלגית הראשונה שעוברת בהצלחה את הבתים.

לורן דפואטר כבש ראשון (18), ארטיום דזיובה איזן זמנית (65) ואז הגיע מיליצ'ביץ' בדקה ה-78, ירה לרשת ונתן את האות לחגיגות. הקבוצה הכי ישראלית באירופה ידעה שהיא תלויה בעצמה ואכן עשתה את העבודה עם 1:2 ענק על זניט, ללא קשר לתוצאה במאסטייה ובלי טובות מאף אחד. אלופת רוסיה לא הצליחה לשמור על מאזן מושלם, אך תתנחם במקום הראשון בבית.

החגיגות בבלגיה בעיצומן (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי