מבול של טעויות, קצת פיו פיו והחולצה של קסיאס

בן חיים. תמונה שזכור הרבה זמן
בן חיים. תמונה שזכור הרבה זמן | צילום: AFP

עם סיום הקמפיין של מכבי תל אביב דפדפנו לאחור. מה יוותר בזיכרון?

(גודל טקסט)

מחזור ראשון: צ'לסי – מכבי תל אביב 0:4

 

את הקמפיין פתחו הצהובים בסטמפורד ברידג' מול צ'לסי. לפני המשחק הייתה תחושה בתקשורת הישראלית שבגלל פתיחת העונה של החלשה של הבלוז (שלושה הפסדים, תיקו אחד וניצחון אחד) יהיה אפשר לחזור לקריית שלום עם נקודה. על המגרש החלום החזיק מעמד רבע שעה בדיוק. וויליאן הכניע את פרדראג ראיקוביץ' בכדור חופשי נפלא במחצית השנייה אוסקר (פנדל), דייגו קוסטה וססק פברגאס הצטרפו לחגיגה.

 

מה אמרו אחרי המשחק

 

סלבישה יוקאנוביץ': "חזרנו לליגת האלופות אחרי 11 שנה. אני מקווה שנשתפר בהמשך. יש לנו עוד המון מה לשפר במשחק שלנו". ערן זהבי: "היה משחק מאוד קשה, נתנו לצ'לסי קצת יותר מדי כבוד. נלמד מזה בהמשך וננסה לקחת את הדברים הטובים מהמשחק. פערים כאלה גדולים אפשר לסגור רק דרך משחק קבוצתי".

 

מה נזכור מהמשחק

אדן הזאר החמיץ פנדל בדקה השישית ולא הצליח לצאת מהמשבר של פתיחת העונה. אוהדי מכבי תל אביב מעודדים לאורך 90 דקות למרות התוצאה, אוהדי צ'לסי בשוק.

(16.9)

 

שחקני צ'לסי חוגגים. כפי שעשו גם פורטו וקייב מול מכבי (אודי ציטיאט)

 

מחזור שני: מכבי תל אביב – דינמו קייב 2:0

 

משחק ביתי ראשון בקמפיין, 30 אלף צופים צובעים את סמי עופר בצהוב (אוהדי מכבי חיפה אוכלים את הלב). מיד אחרי ההגרלה כולם סימנו את המשחק הזה שבו הסיכוי הכי גבוה של האלופה להוציא נקודות. על האוקראינים זה לא ממש השפיע וכעבור ארבע  דקות המשחק הוכרע. דרליס גונסאלס ניצל נימנום בהגנת מכבי, מסר כדור ענק לירמולנקו, שגלגל מתוך הרחבה פנימה. ג'וניור מוראש סגר את הסיפור עשר דקות לסיום.

 

מה אמרו אחרי המשחק

 

יוקאנוביץ': "יש עוד 12 נקודות בקופה וננסה להילחם על כולן. אני שמח מאיך שהקבוצה שלי נראתה, אבל אנחנו חייבים להשתפר בהמשך". זהבי: "למרות השער המוקדם שספגנו, הראנו שאנחנו יכולים להתמודד עם קבוצות ברמות הגבוהות".

 

מה נזכור מהמשחק

 

שוער דינמו קייב אלכסנדר שובקובסקי: להוביל בגיל 40 קבוצה בצ'מפיונס – אגדה.  הצגה של דרליס גונסאלס עם שני בישולים גדולים, בתקווה לראות אותו בליגה גדולה הרבה יותר.

 

(30.9)

 

זהבי. "הראנו שאנחנו יכולים להתמודד" (ערן לוף)

 

מחזור שלישי: פורטו – מכבי תל אביב 0:2

 

עם שישייה שערים ברשת יצאה מכבי תל אביב לדרגאו למפגש מול פורטו. בניגוד לשני המשחחקים הראשונים, הפעם הצהובים פתחו טוב את המשחק והיו קרובים לעלות ליתרון, אבל תוך ארבע דקות (37 ו-41)  ונסן אבובקאר ויאסין ברהימי הכניעו את פרדראג ראיקוביץ' והמשחק נגמר עוד לפני הירידה לחדר ההלבשה. מכבי תל אביב עם 8 שערים ברשת ואפס נקודות – בדיוק כמו קמפיין הדאבל אפס (נקודות ושערים) של מכבי חיפה מעונת 2009/10.

 

מה אמרו אחרי המשחק

יוקאנוביץ': "לפעמים הדברים הקטנים מכריעים משחקים. פתחנו טוב ורצינו לכבוש מהיר, זה חלק מהתהליך שאנחנו עוברים במפעל הזה. אני מקווה שנשחק טוב יותר".

 

מה נזכור מהמשחק הזה

אוהדי מכבי תל אביב מדליקים אבוקות ביציע. פרדראג ראיקוביץ' רוצה, אבל לא מקבל את החולצה של איקר קסיאס.

 

(21.10)

 

ראיקוביץ'. לא קיבל את החולצה של קסיאס (אודי ציטיאט) 

 

מכבי תל אביב – פורטו  3:1

 

האלופה שוב פגשה את פורטו, הפעם בחיפה, אבל שוב האורחים סגרו עניין מהר מאוד. כריסטיאן טייו כבש את שער יתרון אחרי 20 דקות, אנדרה אנדרה (50) ומיגל לאיון (71) כבשו במחצית השנייה ואוהדי מכבי חיפה קפצו בבית – האלופה עם 11 שערי חובה ואפס נקודות.  השמחה של הירוקים הייתה קצרה 4 דקות אחרי השער השלישי של הפורטוגלים, ערן זהבי הכניע את קסיאס בפנדל שלא היה. מכבי הורידה קוף אחד מהגב.

 

מה אמרו אחרי המשחק

 

זהבי: השער לא תורם לנו. נראינו טוב, אבל הם קבוצה יותר טובה מאיתנו ויודעים לנצל מצבים. אנחנו משלמים שכר לימוד גבוה, עד עכשיו אנחנו לא קבוצה ברמה של ליגת האלופות". ג'ולן לופטגי, מאמן פורטו: "אני בטוח שהם יעשו הרבה בעיות לקבוצות האחרות בבית".

 

מה נזכור מהמשחק

ערן זהבי מכניע את איקר קסיאס. ראיקוביץ' מקבל את החולצה של קסיאס.

 

(4.11)

 

זהבי כובש. רגע מתוק יחיד (ערן לוף) 

 

מכבי תל אביב – צ'לסי 4:0

 

משחק בית אחרון במפעל העונה. אוהדי מכבי תל אביב שוב ממלאים את סמי עופר ומוכחים שוב שהם בחלט ברמה של ליגת האלופות. על הדשא (הגרוע) קיבלנו שיחזור מהמשחק הראשון בסטמפורד ברידג'. גארי קייהיל, וויליאן (עוד בעיטה חופשית מופלאה), אוסקר וקורט זומה כבשו לזכות הבלוז. וחזרו ללונדון עם עוד 0:4. הבלם טל בן חיים הורחק בכרטיס אדום נגד האקסית.

 

מה אמרו אחרי המשחק

 

יוקאנוביץ': "קשה לנו לשחק מול קבוצה ברמה של צ'לסי ולהיות בעשרה שחקנים זה קשה הרבה יותר. ראיתי גם דברים טובים מהקבוצה שלי. אם מכבי תל אביב תעלה גם בעונה הבאה לצ'מפיונס אני מאמין שהיא תשחק טוב יותר". ז'וזה מוריניו: "אני אוהב את ערן זהבי. הוא יכול לשחק בפרמייליג, אבל לא בצלסי". זהבי: "מקווה שנשחק בצ'מפיונס כמה שנים ברציפות ואולי עם הניסיון נוכל להגיע לרמה הגבוה של המפעל".

 

מה נזכור מהמשחק

את המבט של טל בן חיים אחרי שהוא רואה את הכרטיס האדום. מוריניו מסדר את הדשא באצטדיון סמי עופר.

 

מוריניו. "ערן זהבי סבבה, אבל לא בשביל צ'לסי" (ערן לוף)

(24.11)

 

דינמו קייב – מכבי תל אביב 0:1

 

מכבי תל אביב סיימה את הקמפיין באצטדיון האולימפי בקייב השומם עם הפסד 1:0 משער של דניס גרמאש בדקה ה-16. האוקראינים שהיו חייבים לנצח על מנת לעלות לשלב הבא הסתפקו בשער אחד והכריעו את המשחק מהר מאוד. מכבי תל אביב ניסתה לסיים את ההרפתקה בטעם טוב שוב ניסתה ושוב לא הצליחה לכבוש שער שדה.

 

מה אמרו אחרי המשחק

 

ערן זהבי: "מראש לא היינו שייכיים לליגת האלופות". טל בן חיים: "אף שחקן שרוצה להגיע רחוק, לא יכול להיות מרוצה מאפס נקודות".

 

מה נזכור מהמשחק

 

מכבי תל אביב היא הקבוצה ה-16 שמסיימת את שלב הבתים עם אפס נקודות. מכבי תל אביב שוב לא כבשה שער שדה. הפרש שערים מינוס 16. בניגוד למשחק הקודמים ראיקוביץ הוציא רק כדור אחד מהרשת.

 

(09.12)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי