מנצ'סטר יונייטד הפסידה 3:2 לוולפסבורג והודחה

בצורת של השדים האדומים? כבר אפשר לקרוא לזה משבר
בצורת של השדים האדומים? כבר אפשר לקרוא לזה משבר | צילום: Gettyimages

השדים האדומים יהיו בליגה האירופית אחרי שנאלדו (84) העלה את הגרמנים

(גודל טקסט)

לעיני אלכס פרגוסון שהגיע לצפות, מנצ'סטר יונייטד – שכבשה רק תשעה שערים ב-11 משחקיה האחרונים בכל המסגרות – הפסידה 3:2 לוולפסבורג, סיימה את דרכה בליגת האלופות וביום שני נציגיה יגיעו להגרלת שלב 32 האחרונות בליגה האירופי, שם תשחק אחרי פגרת החורף. והזאבים שניצחו וסיימו בראש הבית? הם כמובן יגיעו באותו יום להגרלת שלב שמינית גמר ליגת האלופות.

 

מנצ'סטר יונייטד הגיעה לגרמניה בידיעה שרק ניצחון יבטיח מקום בשמינית, וההתחלה הייתה טובה מבחינתה אחרי שאנתוני מרסיאל כבש בדקה העשירית, אלא שהבלם נאלדו בדקה ה-13 קבע שוויון בבעיטה נפלאה מהאוויר וכבר בדקה ה-29 הושלם המהפך בזכות דאבל פס נפלא בין דרקסלר לקרוסה, מהלך שאותו סיים דווקא וייריניה בשער קליל.

 

 

לואי ואן חאל הגיע בסגל חסר, בין היתר ללא וויין רוני, מרכוס רוחו, מורגן שניידרלין ואנדר הררה, ובמהלך המחצית הראשונה איבד גם את המגן האיטלקי מתיאו דרמיאן שנפצע. זה לא היה סוף הצרות של השדים האדומים, אחרי שבדקה ה-69 הוחלף גם חואן מאטה שכנראה מתח שריר ובמקומו נכנס הצעיר ניק פאוול.

 

ואן חאל מבין שדרכם בליגת האלופות הגיעה לסיומה (Gettyimages)

 

זה היה נראה כנגד כל הסיכויים, אבל באיינדהובן היו פ.ס.וו וצסק"א בשוויון ואז הגיע שער עצמי אומלל במיוחד שבדקה ה-82 קבע 2:2 והשאיר את יונייטד בחיים.

 

ללא שינוי באחת התוצאות השדים האדומים היו עולים לשלב הבא, אך נאלדו עם שערו השני במשחק קבע 2:3 – ואם לא די בכך, במקביל איינדהובן השלימה מהפך מול נאתכו וחבריו בדרך לניצחון 1:2 שהעיף את מנצ'סטר יונייטד מהמפעל.

 

נאלדו בטירוף. קבר את חלומם של האורחים (Gettyimages)

הזאבים של דיטר הקינג סיימו את שלב הבתים במקום הראשון בבית עם 12 נקודות כשמיד אחריהם ניצבת האלופה ההולנדית פ.ס.וו שסיימה עם 10 נקודות. צסק"א של ביברס נאתכו במקום הרביעי והאחרון עם 4 נקודות וביניהן נמצאת כאמור מנצ'סטר יונייטד, ש-7 הנקודות שצברה הספיקו למקום השלישי ולמעבר לליגה האירופית בלבד.

 

 

מהלך משחק:

 

דקה 3

אנדרה שורלה יכול היה להדהים את האנגלים כבר בפתיחה כשהסתנן להגנה וניצב במרכז הרחבה לבדו מול דה חאה, אך בעט מהאוויר הרחק ממסגרת השער.

דקה 10

0:1 למנצ'סטר יונייטד: חואן מאטה במסירת עומק נפלאה מצא את אנתוני מרסיאל, שגלגל בקלות פנימה באחד על אחד.


מרסיאל כובש. 689 דקות ללא שער שלו הגיעו לסיומן (Gettyimages)

דקה 13

1:1 מהיר: הזאבים השיגו את השוויון ממצב נייח בזכות בעיטה יפהפה מהאוויר של נאלדו מהרמה של רודריגז, שהספיק לבשל ולאחר מכן הוחלף אחרי שהתלונן על כאבים.

דקה 27

קרן של בלינד מצאה את ראשו של פלאיני, אך בנאליו בקצות האצבעות הדף והכדור הורחק מקו השער.

דקה 29

מהפך! 1:2 לוולפסבורג: שורלה העביר את הכדור מאגף שמאל לימין, דרקסלר פרץ נהדר וביצע דאבל-פס גדול עם קרוסה, מסירות שחתכו את ההגנה והשאירו אותו במצב של שניים על אחד מול דה חאה – הקשר מסר רוחב לווייריניה שכבש בקלילות מול שער חשוף.


וייריניה והזאבים חוגגים מהפך גדול (AFP)

דקה 40

דקסלר היה צריך לכבוש את השלישי של קבוצתו, אבל לא הצליח להכניע את דה חאה מקרוב.

דקה 45

מנצ'סטר יונייטד כבר חגגה 2:2 משער של לינגארד, אלא שהקוון הרים את הדגל לנבדל לאחר ששחקני וולפסבורג מיהרו להתלונן כי מאטה היה מעבר לקו ההגנה. החלטה גבולית, הרי שהספרדי לא נגע בכדור אלא רק עמד במרכז הרחבה וספק אם השפיע על המהלך.

דקה 60

וארלה חטף כדור ומסר למאטה, שהעביר לימין וכדור שהוגבה הגיע לממפיס דפאיי שבבעיטה אקרובטית סחט מבנאליו הצלה גדולה נוספת.

דקה 64

דה חאה ביציאה מיותרת מהשער אפשר לאנדרה שורלה לנסות לכבוש ממרחק, הגרמני בעט כדור קשתי מדויק ודה חאה חזר בזמן כדי להדוף לקרן.

דקה 67

שורלה שוב ניצב מול דה חאה, הפעם במצב כיבוש וודאי לאחר שמלכודת הנבדל נשברה, אלא שלינגארד התערב בשנייה האחרונה ושוב הזאבים נותרו עם בעיטת קרן ותו לא.


שורלה. הזדמנויות נהדרות למצוא את הרשת (Gettyimages)

דקה 68

הרמה פנטסטית של כדור קרן משמאל מצאה את קרוסה, שהיה חופשי ברחבה ומהאוויר בעט כדור שחלף ליד מסגרת השער ויצא החוצה.

דקה 73

השדים האדומים זכו לכדור חופשי על סף הרחבה, דפאי בעט ופספס את המסגרת בסנטימטרים בלבד.

דקה 82

2:2!: פלאיני נגח ברחבה, גילאבווגי המשיך בנגיחה וכבש שער עצמי אומלל שהחזיר את האורחת לחיים.

דקה 84

וואו! וולפסבורג ב-2:3: שוב פעם נאלדו כבש אחרי מצב נייח, הפעם עם הראש לאחר כדור קרן מדויק.

פלאיני וחבריו מנסים לעכל (AFP)

 

פ.ס.וו – צסק"א 1:2

 

אלופת הולנד הייתה חייבת ניצחון ומעידה של מנצ'סטר יונייטד כדי להשתתף בשמינית גמר ליגת האלופות, וכך בסופו של דבר קרה. 

 

ההולנדים בוודאי עודכנו על הקושי של יונייטד מול הזאבים, תוצאה שמצריכה מהם להבקיע שער יתרון שיעלה אותם לשמינית הגמר, אך דווקא צסק"א מוסקבה עלתה ליתרון מאוחר אחרי שאיגנסביץ' דייק בדקה ה-76 מנקודת הפנדל.

 

סוף הדרך? רחוק מכך – לוק דה יונג בדקה ה-78 ודבי פרופר בדקה ה-85 ענו עם מהפך מהיר, וכשבמקביל יונייטד ספגה את השער השלישי ניתן האות לחגיגות. ההולנדים מסיימים במקום השני ועם הכרטיס לשלב 16 האחרונות.

 

חגיגה הולנדית. יכולת טובה והמון אופי העלו אותם שלב (AFP)
 

ביברס נאתכו השלים 90 דקות עבור צסק"א לאחר שמעמדו התערער לאחרונה, אולם התקשה לסייע לקבוצתו וכאמור גם לא זכה לבעוט את הפנדל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי