"בכל אירופה מדברים על עזיבת ליגת האלופות"

אגוארו באנפילד. בעתיד בליגה אירופית סגורה?
אגוארו באנפילד. בעתיד בליגה אירופית סגורה? | צילום: Gettyimages

צ'רלי סטיליאנו אישר כי בכוונתו לנסות להקים ליגה עם מקום מובטח לגדולות

(גודל טקסט)

ביום רביעי האחרון פורסם בעיתון "הסאן" שחמש הגדולות בפרמיירליג (נציגות העיר מנצ'סטר, ארסנל, ליברפול וצ'לסי) נפגשו במלון דורצ'סטר בלונדון עם אנשיו של המיליארדר סטפן רוס כשעל הפרק שינוי ליגת האלופות והקמת "סופרליג" אירופית.

 

הקבוצות מיהרו להכחיש, בוודאי יונייטד וארסנל שתוך זמן קצר טענו כי מדובר בהצעה להעביר את אחד ממחזורי האלופות לסין או לארה"ב, אלא שכעת אישר שותפו של רוס, צ'רלי סטיליאנו, שהפגישה נועדה כדי לדון על הקמת מפעל חדש שיבטיח להן השתתפות שנתית, לעומת המפעל היוקרתי של אופ"א, ליגת האלופות, אליו צריך לעבוד קשה כדי להעפיל.

 

 

"בכל אירופה מדברים על שינוי הפורמט קיים", אמר סטיליאנו שבעברו היה מקורב לסר אלכס פרגוסון, המנג'ר האגדי של מנצ'סטר יונייטד. כמו כן שימש סטיליאנו בעבר כמנג'ר ניו יורק מטרו סטארס.

 

מאבק בין ארסנל ליונייטד. מפעל חדש שיבטיח להן מקום באלופות (Gettyimages)

 

כעת, קבוצות הפרמיירליג שלא השתתפו בפגישה כועסות על חמשת הגדולות בטענה שהן עלולות להרוס את הליגה אם ישתתפו בסופרליג אירופית, הרי שהדבר עלול להביא לביטול תשלום 5.4 מיליארד ליש"ט על זכויות השידור של הליגה האנגלית, דבר ממנו נהנות כל הקבוצות ולא רק חמש הגדולות.

 

גם בעיתון "טיימס" דווח על הפגישה וצוטט סטיליאנו שאמר: "אם התוכנית תצא לפועל, חמש הגדולות באנגליה ירוויחו סכומי כסף הרבה יותר גדולים ממה שקיבלו באלופות. ליגה סגורה תהיה פתרון הרבה יותר מהקיים היום. אולי לסטר זה סיפור יפה מאוד, אבל מנקודת הראות של הגדולות זה רק מזיק להן. יש טיעונים טובים מאוד להקמת ליגה אירופית סגורה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי