העתיד כבר כאן: הצעירים הטובים בעולם של ESPN

מימין
מימין | צילום gettyimages

מאיפה יגיע הדבר הבא? סקאוט מונאקו לשעבר מביט קדימה עם 21 הבטחות

(גודל טקסט)

אם יש משהו שאוהבים לעשות ב-ESPN ,זה לדרג. האמת? גם אנחנו נהנים מזה. לאחרונה הכינו באתר הספורט האמריקאי דירוג של 21 הכדורגלנים המובילים בעולם, לפי בחירתו של ת'ור-כריסטיאן קרלסן – סקאוט נורבגי שגם היה המנהל המקצועי של מונאקו.

 

רוב השמות מוכרים, אולי אפילו כולם, ומעניין שכמה מהם כבר הספיקו לבקר כאן בחודשים האחרונים במסגרת המשחקים מול מכבי תל אביב בליגת האלופות (בכל מיני שלבים). אז הנה כל המדורגים, כמובן עם ההתייחסות הרלוונטית של קרלסן לכל אחד מהם.

 

 

21.גאסטון פריירו. בן 20, קשר התקפי. פ.ס.וו ואורוגוואי

"קשר אלגנטי, עם כשרון נהדר ושליטה מצוינת בכדור. מזכיר לרגעים פליימייקרים דרום אמריקנים גדולים".

 

20. דיבוק אוריגי. בן 20, חלוץ. ליברפול ובלגיה

אולי אוהדי ליברפול יחלקו עליו, אבל קרלסן עדיין מחזיק מהכשרון הבלגי אם כי עליו "לשפר את קבלת ההחלטות והמודעות הטקטית שלו כדי לנצל את היתרון של המהירות הנהדרת שלו".

 

כשהוא לא פצוע, הוא מהיר במיוחד. אוריגי (Gettyimages)

 

19. מוניר אל-חדאדי. בן 20, קשר כנף. ברצלונה וספרד

קרלסן מציין כי אחרי עונת פריצה, מוניר ממשיך להתקדם והשנה זכה לדקות בליגת האלופות ואף שותף ב-0:4 המוחץ על ריאל מדריד בקלאסיקו.

 


מוניר, הפוטנציאל יממומש? (gettyimages)

 

18. קלצ'י איהנאצ'ו. בן 19, חלוץ. מנצ'סטר סיטי וניגריה

השחקן המצטיין של מונדיאל 2013 עד גיל 17, או לפי קרלסן: "מרשים פיזית, ומצדיק את הקרדיט שמקבל מדי פעם מפלגריני".

 

17. גבריאל. בן 19, חלוץ. סנטוס וברזיל

נחשב לממשיך דרכו של ניימאר בסנטוס ועשוי לטענת קרלסן להצטרף בקרוב אל חברו גם בנבחרת הבוגרת: "מסיים בחסד עם תנועה נהדרת ברחבה".

 

16. לאון גורצקה. בן 20, קשר אמצע. שאלקה וגרמניה

"נהדר עם הכדור, משחק עם נינוחות ואינטליגנציה מרשימים לגילו", הסביר קרלסן, שהוסיף כי לא יופתע אם יהיה בסגל נבחרת גרמניה ליורו 2016.

 

15. אנחל קוראה. בן 20, חלוץ. אתלטיקו מדריד וארגנטינה

סבל בעבר מגידול בלב שעצר מעט את התפתחותו, אך לאט לאט משתלב בקבוצה של דייגו סימאונה. "נחוש ואינטנסיבי שמצוין באחד-על-אחד", תיאר אותו קרלסן.

 


אנחל קוראה, נחוש ואינטנסיבי (gettyimages)

 

14. ג'ונתן טאה. בן 19, בלם. באייר לברקוזן וגרמניה

קרלסן מתאר את הפריחה שלו כ"מטאורית" מאז הגיע בקיץ מהמבורג. "בלם שלא עושה טעויות שמתקל חזק מצד אחד, אך גם קר רוח ומדויק במסירה", נכתב עליו.

 

13. אדריין ראביו. בן 20, קשר אמצע. פ.ס.ז' וצרפת

קרלסן מציין כי הקשר, שמבוקש מאוד באירופה, התחיל לאחרונה לקבל קצת יותר הזדמנויות בליגה הצרפתית ובאלופות, בהן הראה "יכולת הבנת משחק גבוהה, ואיזון טוב בין משחק התקפה להגנה".

 

12. מרקו אסנסיו. בן 19, קשר התקפי. אספניול (מושאל מריאל מדריד) וספרד

"מהיר מאוד, זריז ועם נגיעה ראשונה נהדרת בכדור מאוד מקשים על המגנים שמנסים לעצור אותו", תיאר אותו קרלסן. זידאן, שמעת?

 

11. יורי טילמנס. בן 19, קשר אמצע. אנדרלכט ובלגיה

רק בן 18 וכבר יש לו קרוב ל-100 הופעות ליגה, כאשר את הבכורה הוא ערך בגיל 16 וחודשיים. "כישרון טבעי, עם זריזות וראש כדורגל מפותח שמאפשרים לו להכתיב את הקצב ולשלוט במרכז המגרש".

 

ערך בכורה כבר בגיל 16 (Gettyimages)

 

10. אלן חלילוביץ'. בן 19, קשר אמצע. ספורטינג חיחון (מושאל מברצלונה) וקרואטיה

עבור העולם הוא ה-דבר הבא. עבורנו, לפחות בינתיים, הוא עדיין הבן של סיאד, ששיחק אי שם באמצע שנות התשעים בהפועל באר שבע. ההשאלה העונה מאפשרת לו לצבור דקות (פתח ב-17 מ-18 משחקי הליגה), ולפי קרלסן מדובר בשחקן "מבריק טכנית ואינטליגנטי", שלא מן הנמנע שיהיה בסגל הבוגר של אלופת אירופה בעונה הבאה.

 

9. בריל אמבולו. בן 18, חלוץ. באזל ושווייץ

את חלילוביץ' הבן עוד לא ראינו כאן, אבל אמבולו ביקר במחוזותינו רק בקיץ האחרון כאשר הגיע עם באזל לבלומפילד למפגש מול מכבי ת"א. במשחק הראשון שנערך בשווייץ, הוא גם כבש בדקה ה-88 וחשב שהעניק לקבוצתו ניצחון 1:2, עד שהגיע זהבי והשאר היסטוריה. אבל העתיד כבר יהיה של אמבולו, "למרות נטייתו להיעלם לפרקים ממשחקים, היציבות, העוצמה והזריזות שלו הפכו אותו לשחקן מאוד מבוקש באירופה", הסביר קרלסן.

 

8. ג'יאנלואיג'י דונארומה. בן 16, שוער. מילאן ואיטליה

קרלסן, כמו כולם, מיד מציין כי דונארומה הצעיר נושא בהצלחה (בינתיים) בשם הפרטי המחייב – אותו הוא חולק עם בופון הגדול. ולפי הנורבגי, ההשוואות לא נגמרות פה שכן יש לו "מבנה מרשים, קור רוח ותנועה מצוינת". תנועה שגם מזכירה את זו של בופון. קרלסן גם מציין את הנינוחות שלו, למרות גילו, שמעידה כי יש לו את הכלים להפוך לשוער גדול.

 


ג'יג'י דונארומה, בגרות מפתיעה (gettyimages)

 

7. לירוי סאנה. בן 20, קשר התקפי. שאלקה וגרמניה

לא מעט מועדונים עוקבים אחריו, ביניהם ברצלונה ומנצ'סטר סיטי, מציין קרלסן. "מהיר בצורה יוצאת דופן ויכול, ללא מאמץ, לרוץ מעבר ליריבים עם הכדור ברגליים שלו", הסביר הנורבגי.

 

6. דלה עלי. בן 19, קשר התקפי. טוטנהאם ואנגליה

ברנדן רוג'רס הודה השבוע כי היה בטוח שעלי יחתום בליברפול שלו, וההעברה נפלה ברגע האחרון. רוג'רס כבר לא בליברפול, אך ודאי יורגן קלופ מציץ על המשחקים של טוטנהאם בקנאה כשהוא רואה את הקשר שעד לא מכבר שיחק בליגות הנמוכות.

 

"הקשר המרכזי המודרני", מכנה אותו קרלסן, "שמשלב בין יכולת התקפית אינסטינקטיבית לבין משמעת, אינטליגנציה ומוסר עבודה. כמו פרנק למפארד וסטיבן ג'רארד, הוא ניחן ביכולת תזמון נהדרת מתי להצטרף להתקפה ולהגיע למצבי כיבוש".

 

5. חוסה חימנס. בן 20, בלם. אתלטיקו מדריד ואורוגוואי

"משחק אחד-על-אחד נהדר, מאוד נייד יחסית לבלם, שליטה בכדורי גובה ובעל נחישות בלתי מתפשרת", תיאר אותו קרלסן. לא פלא שכבר במונדיאל ב-2014, לפני שנה וחצי, פתח בשלושת המשחקים הראשונים של נבחרתו לצד דייגו גודין, חברו לקו האחורי גם במדריד. "יש לו את רוב הכלים הדרושים כדי להפוך לאחד המגנים הדומיננטיים ביותר בדורו", סיכם הסקאוט.

 

4. קינגסלי קומאן. בן 19, קשר התקפי. באיירן מינכן וצרפת

ליובנטוס אין נציג ברשימה. וזה די באשמתה. מי שראה את קומאן העונה בבאיירן, כמו שעשה קרלסן, יכול רק לתהות איך הגברת הזקנה השאילה אותו (תמורת 7 מיליון יורו) ונתנה לבאיירן אופציה לרכוש אותו בעשרה מיליון נוספים. "מעולם לא היה ספק לגבי הכישרון, אך ההתקדמות שלו בחודשים האחרונים היא מדהימה", הסביר קרלסן. "טכני, תנועה נהדרת ויכולת האצה עם הכדור הופכים את 17 מיליון היורו למציאה פראית".

 

3. אנתוני מרסיאל. בן 20, חלוץ. מנצ'סטר יונייטד וצרפת

קרלסן מכיר היטב את מרסיאל מאחר שהיה סקאוט ומנהל מקצועי במונאקו שכזה שיחק שם. למרות המחיר העצום (כ-45 מיליון ליש"ט), מרסיאל פרח מיד וכבר בבכורה שלו באנגליה עלה מהספסל מול ליברפול וכבש שער בלתי נשכח. "אתלטי, מהיר וטכני. מדובר באחת מנקודות האור היחידות של מנצ'סטר יונייטד העונה", סיכם קרלסן.

 


מרסיאל, בוא לאבאל'ה (gettyimages)

 

2. הקטור ביירין. בן 20, מגן ימני. ארסנל וספרד

"מהיר בצורה יוצאת דופן, נוח לו עם הכדור ורק הולך ומשתפר מבחינה טקטית והגנתית", הסביר קרלסן מדוע הילד הדיח את מתייה דבושי וקאלום צ'יימברס מההרכב. "לצד ההתלהבות הנערית שלו והרצון המתמיד לדחוף קדימה, ניתן לחשוב שמדובר במגן ותיק ולא בצעיר בן 20 עם 30 הופעות בלבד בפרמייר-ליג", סיכם הנורבגי.

 

1. רובן נבס. בן 18, קשר אמצע. פורטו ופורטוגל

מי מכם שהיו בסמי עופר כאשר פורטו ניצחה 1:3 את מכבי ת"א, ודאי שמו לב לילד הנהדר שעשה כרצונו במרכז המגרש. "בוגר ואינטליגנטי, בעל מודעות טקטית לצד אלגנטיות פורטוגזית", תיאר אותו קרלסן, וסיכם: "למרות שסבל לאחרונה מפציעות, הוא בדרכו לרמות הכי גבוהות של הכדורגל האירופאי. הנגיעה הראשונה הנהדרת שלו בכדור והיכולות של כפליימייקר מקדימה ומאחור הפכו אותו למועמד מושלם להוביל מועדון גדול יותר מפורטו".

 


רובן נבס, מקום ראשון בדירוג (gettyimages)

הקפטן הצעיר של פורטו משקיף על גילי ורמוט (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי