קומפני: אתאכזב אם יהיו לי רק שני תארים בסיטי

מכוונים גבוה. קומפני
מכוונים גבוה. קומפני | צילום: Gettyimages

התכולים שוברים את הראש כיצד לעצור הערב את ירמולנקו הלוהט מדינמו קייב

(גודל טקסט)

ניתן לעשות הקבלה בין נשיאי ארה"ב המסיימים קדנציה לבין מאמן מנצ'סטר סיטי, מנואל פלגריני, שהוא בבחינת "איש מת מהלך" באיתיחד. ידוע לכל שגם אם הוא יזכה באליפות הפרמייר-ליג, ליגת האלופות ויקנח בגביע הליגה שום דבר לא ישנה את מעמדו מאחר ובקיץ יחליף אותו פפ גווארדיולה.

 

פלגריני מעולם לא נחשב למאמן מהשורה הראשונה, הוא היה תמיד בשנייה. אדם סימטפי, שקט, לא המנג'ר שיהיה חבר של העיתונאים. רוב מסיבות העיתונאים שלו משעממות. הוא ג'נטלמן מתוצרת צ'ילה ורבים אוהבים אותו ככזה. גם כשאימן בריאל מדריד נכשל וז'וזה מוריניו כינה אותו בעוקצנות "מאמן של קבוצות קטנות", אבל הוא בכל זאת זכה עם הסיטי באליפות.

 

 

 

השבועות האחרונים לא הוסיפו לו כבוד. פלגריני (gettyimages)

 

השבועות האחרונים לא הוסיפו לו הרבה כבוד. מאז שההנהלה הודיעה רשמית שהוא עוזב העונה של סיטי החלה לקרוס כמו מגדל קלפים: התכולים שהיו חזק במירוץ האליפות נוצחו בביתם ללסטר ולטוטנהאם וכמו כן הודחו מהגביע האנגלי בצורה מבישה עם תבוסה 5:1 לצ'לסי אחרי שהצ'יליאני החליט לעלות עם שמונה שחקני נוער מתחת לגיל 20. ליגת האלופות היא המפלט האחרון שלו להבטיח לעצמו עבודה גם בעונה הבאה אולי בקבוצה קטנה יותר בפרמייר-ליג, או אולי בספרד. שמו הוזכר כמועמד לוולנסיה, צ'לסי וניוקאסל לג'וב בעונה הבאה, אבל ההתאוששות של גארי נוויל במסטאיה השתיקה את הספקולציות לעת עתה.

 

סיטי לא נהנתה מהגרלות נוחות בשנים האחרונות בשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות, אבל העונה המשימה צריכה להיות נוחה יותר עם התמודדות נגד דינמו קייב, שיכולה להוביל את התכולים לרבע הגמר לראשונה בתולדותיה. יחד עם זאת, באיתיחד חוששים בשל הכושר הלא טוב בהם נמצאת הקבוצה. השוער ג'ו הארט הודה: "זה יהיה אסון אם נסיים עוד עונה בלי אף תואר. שנה שעברה לא זכינו בכלום וזה היה רע מאוד. האפשרויות שלנו הן להצליח בליגה ובאחד הגביעים".

 

הקפטן וינסנט קומפני סיפר שהוא מחפש עוד תארים. "אהיה מאוכזב מאוד אם בסיום הקריירה שלי בסיטי אזכה רק בשני תארים גדולים". המגן פבלו סבאלטה ציין: "זו ההזדמנות הכי טובה שלנו לעלות לרבע הגמר ואולי האחרונה לכמה ותיקים מאיתנו". המגן הארגנטיני בן ה-31 צפוי לעזוב בסוף העונה כשאינטר הוזכרה בין היתר כמועמדת לקלוט אותו. גם שמו של יאיא טורה הזוכר לאחרונה כמועמד לעזוב בקיץ.

 

סיטי תתייצב למשחק כשכל החלק האחורי שלה כשיר, לאחר שבקארי סאנייה ואליקים מנגאלה החלימו מפציעותיהם והמריאו עם הקבוצה. לסגל הצטרפו גם הצעירים מאנו גארסיה וברנדון בארקר, ששיחקו בתבוסה לצ'לסי (גארסיה אף פתח).

 

טורה אולי יעזוב בקיץ, סיטי בינתיים מסמנת את הצ'מפיונס. האימון המסכם בקייב (gettyimages)

 

ירמולנקו רוצה להרשים את אנגליה

דינמו קייב היא אחת ההפתעות של האלופות העונה. קשר הסיטי פרננדיניו, ששיחק בשחטאר דונייצק, הזהיר את חבריו שמצפה להם משחק קשה בקייב. הכוכב של האוקראינים אנדריי ירמולנקו נחשב לכישרון הגדול של אוקראינה, והוא לא עבר לפרמייר-ליג או לליגה הספרדית רק כי ראשי קייב התעקשו לשמור אותו לאלופות. בעונה שעברה הוא הוליך את קייב לאליפות ראשונה מזה חמש שנים.

 

בסיטי צריכים להיות מודאגים מכך שיש לירמולנקו מאזן מצוין נגד האנגליות ב-13 משחקים והוא מקווה להציג יכולת טובה נגד הסיטי כדי להרשים עוד יותר את הקבוצות האנגליות. קייב שיחקה נגד סטוק בליגה האירופית ב-2011 (באותו בית עם מכבי תל אביב) ולירמולנקו זכרונות טובים מאז: "באנגליה מתמקדים על בצד הפיזי של המשחק, אבל זה בעיקר בידור. זו הסיבה שהאצטדיונים מלאים עד אפס מקום ויש להם חוזי עתק על הסכמי שידור".

 

שנה שעברה קייב עברה את אברטון בדרך לרבע גמר הליגה האירופית עם ניצחון 2:5 כולל בשני המשחקים. "היו כאלה שהעלו תהיות אם אני מתאים לשחק בפרמייר-ליג וזה הרגיז אותי. אני מכיר את החולשות והחזקות שלי". העונה ירמולנקו כבר כבש 18 שערים ובישל 19 בליגה האוקראינית, מה שזיכה אותו בתואר "שחקן השנה". הוא נאבק בפציעה בברכו בפגרה, אבל יהיה כנראה כשיר למשחק והוא גם דחה הצעה של ג'יאנגסו סונינג לשחק בסין.

 

על חולשת הסיטי אמר ירמולנקו: "הם אולי לא בשיאם ויש להם הרבה פצועים, אבל אסור לזלזל בהם. סרחיו אגוארו הוא בין הטובים בעולם, דויד סילבה ויאיא טורה שחקנים אדירים".

 

דחה הצעה מסין. ירמולנקו (ערן לוף)

 

הרכבים משוערים:

 

דינמו קייב: אולכסנדר שובקובסקי; אולכסנדר ריבקה, אלקסנדר דראגוביץ', יבהן חאצ'רידי, דנילו דה סילבה; ויטורינו אנטונס, מיגל ולוסו, אנדריי יארמולנקו, דניס גארמאש, דרליס גונסלס; מוראס גו'ניור.

 

מנצ'סטר סיטי: ג'ו הארט; פבלו סבאלטה, ניקלס אוטמנדי, וינסנט קומפני, גאל קלישי; פרננדו, פרננדיניו, ראחים סטרלינג, יאיא טורה, דויד סילבה; סרחיו אגוארו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי