הולק בחוד, גאייטן פותח בצד השני. ב-21:45: בנפיקה – זניט

הולק. אוהב לשחק בסטאדיו דו לוז'
הולק. אוהב לשחק בסטאדיו דו לוז' | צילום: Gettyimages

החלוץ שכבר כבש 4 שערים בקריירה נגד הנשרים יזכה לתשומת לב מיוחדת

(גודל טקסט)

בנפיקה מארחת היום (21:45) את זניט סנט פטרסבורג בקרב שיש בו מרכיבים של דרבי באלופות. מאמן זניט אנדרה וילאש-בואש אימן את היריבה השנואה פורטו ושלושה משחקני זניט אקסל ויטסל הבלגי, חאבי גרסיה הספרדי ואסקיאל גארי הארגנטיני לבשו בעבר את מדי הנשרים.

 

זניט תנסה להתגבר על העובדה שלא שיחקה חודשיים בגלל פגרת החורף והליגה תתחדש ברוסיה במשחקי גביע רק בסוף החודש. רוב הקבוצות הרוסיות לא הצליחו לשבור את מחסום פגרת החורף ומסורתית הם מגיעות חלשות יותר לשלב הנוקאאוט באלופות. אגב, משחקה האחרון של זניט היה באלופות כשהפסידה לגנט 2:1.

 

 

בבנפיקה חוששים בעיקר מהולק הברזילאי. בשבעה משחקים בהם שיחק באיצטדיון "סטאדיו דו לוז'" הברזילאי כבש בעבר ארבעה שערים והוא מכיר היטב את הליגה והיריבה. במשחקים של הקבוצה נגד הקבוצות של הולק (פורטו וזניט) המאזן של בנפיקה שלילי. שמונה ניצחונות להולק, שלוש תוצאות תיקו ושלושה הפסדים. הוא שיחק שבעה משחקים באצטדיון האור וכבש כל משחק וחצי.

 

הולק. רק סימן את התוצאה (gettyimages)

 

בספטמבר 2014 הפסידה בנפיקה בבית לזניט באלופות 2:0. אוהדי הקבוצה התגרו ללא הרף בברזילאי שהניף להם אצבע משולשת וכשהוחלף סימן את וי הניצחון וגם כבש יחד עם ויטסל. לטענתו הוא רק סימן על התוצאה 0:2: "בטוח שאוהדי פורטו ישמחו, אבל גם בנפיקה מרוצה כשפורטו מפסידה".

 

רוי ויטוריה מאמן בנפיקה יודע שיש לו משימה לא קלה: "אנחנו משחקים נגד קבוצה עם שחקנים מצוינים ומאמן פורטוגלי מצוין שמכיר אותנו היטב. יש בהחלט שחקנים שראויים לתשומת לב גדולה יותר כמו הולק הברזילאי. המטרה שלנו לנצח ואנחנו גאים שהגענו לשלב הזה".

 

וילאש-בואש שצפוי לקבלת פנים צוננת באצטדיון אחרי שאימן את פורטו בעבר הודה: "בחודשים האחרונים בנפיקה שידרגה את עצמה. הם כובשים הרבה ואני מצפה שיעלו למשחק עצבנים אחרי ההפסד לפורטו כך שזה לא טוב עבורנו. עבדנו קשה בחודשיים האחרונים. המטרה שלנו להעביר את ההכרעה הביתה. נצטרך לפקוח עין על האגפים שלהם. בנפיקה תוקפת הרבה משם".

 

וילאש-בואש. "בנפיקה יהיו עצבניים"  (gettyimages)

 

שתי הקבוצות סובלות מפציעות של כמה שחקנים חשובים. בנפיקה תחסר את הבלמים לואיסאו שפצוע מאז נובמבר ושבר את ידו וליסנדרו לופס הארגנטיני שנפצע בינואר.

 

בנפיקה הפסידה בסוף השבוע בעימות צמרת לפורטו במשחק בו איקר קסיאס הצטיין 2:1 שקטע 11 נצחונות רצופים לקבוצה וכרגע היא מדורגת שנייה אחרי ספורטינג ליסבון בליגה מרחק 3 נקודות ומקדימה את פורטו בשלוש נקודות. יהיה שווה לשים לב לרנאטו סאנצ'ס המבוקש בריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד שרודפות אחרי ילד הפלא הפורטוגלי בן ה-18.

 

הרכבים:

 

בנפיקה: ז'וליו סזאר; ז'ארדל, אליסאו פאריירה, לינדולף, אנדרה אלמיידה; אנדראס סאמריס, רנאטו סאנצ'ס, פיצי, ניקולאס גאייטן, קוסטאס מיטרוגלו; ז'ונאס.

 

זניט: יורי לודיגין; אלכסנדר אניוקוב, אסקיאל גאריי, לומברטס, דומניקו קרישיטו; חאבי גרסיה, אקסל ויטסל, אולג שאטוב, דני מיגל; הולק, ארטיום דזויובה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי