ברצלונה רוצה היסטוריה, פפ ישרוד?

הראשונים לעשות זאת שנה אחרי שנה?
הראשונים לעשות זאת שנה אחרי שנה? | צילום: Gettyimages

הדומיננטיות של בארסה, ריאל ובאיירן בסכנה והמאבק בין אנגליה לאיטליה

(גודל טקסט)

שלב שמינית הגמר יפתח את המאני-טיים האירופי. הנקודות שיעשו את זה מעתה ואילך עתידים לומר הרבה על העידן הנוכחי בכדורגל העולמי. אז הנה הן לפניכם.

 

סוף עידן 3 הגדולות
המוסכמה באירופה בשנים האחרונות היא שיש שלוש קבוצות ענק, אימפריות שהסיכויים שלהן פחות או יותר שווים, ובכל מקרה גדולים משמעותית מכל קבוצה אחרת. אלה הן ברצלונה, ריאל מדריד ובאיירן מינכן. כל אחת מהן הגיעה לפחות עד חצי הגמר בחמש משש העונות האחרונות. הן זכו בארבע מחמש העונות האחרונות בתואר.

 

 

גם העונה הזו בארסה, ריאל ובאיירן נחשבות לפייבוריטיות. אבל יתכן מאוד שהדומיננטיות של השילוש הקדוש הזה תתפרק. לאו דווקא על סמך העונות האחרונות שסיפקו קבוצות מפתיעות בגמר (יובנטוס, אתלטיקו מדריד ובורוסיה דורטמונד). יותר מפני שנדמה שיש כעת באירופה מספר קבוצות נהדרות שצמצמו פערים: פאריס סן ז'רמן שהוכיחה בשלב הבתים שהיא לא פוחדת ולא נופלת מריאל, יובנטוס האימתנית עם השלד המפחיד בופון-קייליני-פוגבה-דיבאלה, אתלטיקו מדריד, האגוז הכי קשה לפיצוח, שכל עוד דייגו סימאונה שם, קסמים מתרחשים. לפי הגב הכלכלי והניסיון שצברה גם מנצ'סטר סיטי צריכה להיות בליגה של המועמדות, אבל נדמה שהיא עדיין לא שם ותצטרך לחכות לפפ.

 

פפ הביתה? המפגש המרכזי בשמינית הגמר
לצד משחקים כמו גנט – וולפסבורג ובנפיקה – זניט, יש לנו שלושה קרבות גדולים בתחילת הנוקאאוט. המפגש בין ארסנל לברצלונה אמור לספק ניצוצות, אולם אין ספק באשר לזהות העולה לרבע הגמר; עוד שתיים מעשירות אירופה, פ.ס.ז' וצ'לסי ייפגשו עונה שלישית ברציפות בנוקאאוט, אחרי שבשתי העונות הקודמות המפגש הוכרע בשערי חוץ אחרי 3:3 בסיכום המשחקים (פעם לזכות האנגלים, ופעם לטובת הצרפתים).

 


פפ גווארדיולה. יעוף ליובה ויפוטר? (Gettyimages)

 

מעל הכל יהיה זה הקרב בין אלופת איטליה לאלופת גרמניה. בין יובנטוס שהיתה בגמר האחרון לבין באיירן מינכן הגדולה, שאגרה כוח בפגרת החורף.

 

ליובה היה קשה בפתיחת העונה להתאושש מעזיבת שלושת שחקני המפתח שלה בשנים האחרונות – פירלו, וידאל וטבס. אבל מאז אוקטובר הגברת הזקנה טסה כמו הפרארי הכי משומנת. בלי תקלות, כמעט בלי ספיגות. 15 ניצחונות רצופים בדרך חזרה למקום הראשון, כשברוב המשחקים האחרונים לא ספגה אף בעיטה למסגרת. לפתע עם ההגנה החזקה, דיבאלה הנוצץ (16 שערים ו-8 בישולים העונה) ופוגבה בשיא עוצמתו, הביאנקונרי נראים כיריבים לא פחות קשים מבעונה שעברה.

 

אצל באיירן, הכל על הכתפיים של גווארדיולה. אם יעוף כבר בשמינית הגמר, זו תהיה חותמת עגומה על הדרך האירופית שבאיירן עשתה תחתיו. הוא ירש אלופת אירופה, וכבר הובס בידי ריאל ובארסה בחצי הגמר. כפי שדווח לאחרונה, יתכן שהדחה מול יובה תוביל לפיטורים מיידיים של הקטאלוני, בטענה שהכרזתו מראש על המעבר לסיטי פגעה בקבוצה, והביקורות עליו בגרמניה יהיו עצומות. אחרי שהשתלט לחלוטין על המועדון הענק, חימש אותו בספרדים על חשבון גרמנים, וזרק בצורה שערורייתית ומשפילה את רופא המועדון המוערך ד"ר מולר-וולפארת (שכל שחקני באיירן ממשיכים להגיע אליו לטיפולים ושומרים על קשרי חברות איתו), הרבה עיתונאים ואוהדים בגרמניה מחכים למאמן בפינה.

 


בסיטי כבר מוכנים (Gettyimages)

 

שני העוגנים של שתי ההגנות פצועים: ג'יורג'יו קייליני (יובה) שבספק למשחק הראשון וג'רום בואטנג  (באיירן) שכנראה ייעדר גם מהגומלין. נדמה שזה הרבה יותר משמעותי עבור באיירן.

 

השיא של רונאלדו
מלך השערים בכל הזמנים של ריאל מדריד ושל ליגת האלופות, כריסטיאנו רונאלדו צפוי לרשום עוד שיא היסטורי כשהוא בדרך להפוך בפעם החמישית למלך השערים של המפעל (כולל בהיותו גביע אירופה). כרגע הוא וגרד מולר מחזיקים יחד בשיא של ארבע עונות כמלך שערים. ובנוסף – רונאלדו צריך עוד שבעה שערים כדי לשבור את השיא שקבע לפני שתי עונות (17 שערים בעונה במפעל). סביר להניח שהפורטוגלי מעדיף זכיה בגביע על פני עוד שיאים אישיים.

 


רונאלדו. שיא או גביע? (Gettyimages)

 

הקרב בין פרמייר-ליג לסרייה א'
הפרמייר-ליג והסרייה א'  צמודות בקרב על המקום השלישי בדירוג הליגות, שמקנה ארבע נציגות בליגות האלופות (הרביעית שולחת רק שלוש). המשמעות היא שכל תוצאה של הקבוצות האנגליות והאיטלקיות תהיה משמעותית. לפרמייר-ליג שלוש נציגות בשמינית הגמר (צ'לסי, מנצ'סטר סיטי וארסנל) ולסרייה א' שתיים (יובה ורומא) ולשתיהן עוד שלוש נציגות בליגה האירופית. ואגב – טוטנהאם ופיורנטינה נפגשות כבר השבוע.

 

הפרמייר-ליג, הליגה העשירה בעולם ללא תחרות, שוקלת לתמרץ מועדונים בבונוסים על הצלחה בליגה האירופית על מנת שייקחו את המפעל יותר ברצינות. בעידן עליונות כלכלית כה גדולה על פני הסרייה א', אובדן המקום השלישי יהיה השפלה עבור הפרמייר-ליג שבעונות האחרונות רק נציגה אחת שלה – צ'לסי – רשמה הישגים באירופה.

 


הידינק ושחקני צ'לסי. למען הכבוד האנגלי (Gettyimages)

 

בארסה תהיה הראשונה להגן על התואר בעידן ליגת האלופות?
שלישיית MSN  רק הולכת וכובשת פסגות חדשות. מסי, ניימאר וסוארס מדהימים. בארסה אמנם נמצאת בשיא מועדון – רצף של 30 משחקים בלי הפסד, אבל שיאים לא מעניינים אותם, אלא רק הרעב לעוד תארים. ויעיד על כך שער הפנדל המדובר, בו מסי ויתר על האפשרות לכבוש שער ליגה 300 בקריירה.

 

בארסה – וזה משפט שלפני כמה שנים בעידן גווארדיולה נשמע בדיוני – מעולם לא היתה מרשימה יותר מכפי שהיא עתה. הקטאלונים בהחלט נראים כמי שמסוגלים לעשות היסטוריה ולהיות הראשונים מאז מילאן (89-90) שמגנים על גביע אירופה. בדרך יהיו יריבות קשות ועלולות לצוץ גם פציעות, אבל אם זה אכן יקרה, מדובר בהישג מרשים ביותר. לא בכדי בעידן ליגת האלופות, כשלכל מדינה יש מספר נציגות בכירות, אף קבוצה עוד לא עשתה "Back-To-Back".

 


ניימאר חוגג עם האוהדים. הקטאלונים יעשו זאת שוב? (Gettyimages)

 

ההימור שלי: לא מה שאתם חושבים
לגבי שמינית הגמר, יובה-באיירן זה ממש 50/50. אני הולך עם יובה, אבל כל עוד תומאס מולר על המגרש, לך תהמר נגד הגרמנים. קשה לי להאמין שצ'לסי (חרף הסגל האיכותי שלה והעובדה שהיא מארחת את הגומלין) תאיים על פ.ס.ז'. איפה שכן יכולה להתרחש הפתעה, זה במפגש בין דינמו קייב למנצ'סטר סיטי. אבל לתחושתי סיטי תעבור בפעם הראשונה את שמינית הגמר.

 

ומי תהיה אלופת אירופה? פאריס סן ז'רמן. לורן בלאן לא זוכה לקרדיט מספיק על העבודה הנהדרת שהוא עושה בפ.ס.ז', והתמודדות שלו עם הלחץ לנצח כל הזמן ועם סגל מלא כוכבים ואגו בטונות. בלאן קיבע את מעמדו במועדון העל שנבנה, הצעיד אותו קדימה, פיתח צעירים (לייבאן קורזאווה הנהדר) וייצר מכונה משומנת.

 


בלאן. יחבר את החבורה שלו עד להנפה? (Gettyimages)

 

הקבוצה הקטארית – סליחה, הצרפתית – כבר שילמה את שכר הלימוד שלה באירופה, היא נראית חזקה מתמיד ובשלה, לשחקנים שלה המון ניסיון. פאריס יכולה לנוח בליגה ולהתרכז בליגת האלופות. יש לה קישור והגנה חזקים ועמוקים, ולא פחות חשוב – ה-מ-ו-ן כוח אש: זלאטן, קבאני, די מריה, מטווידי, לוקאס, ראביו, פאסטורה.

 

אז אולי סוף סוף זלאטן יזכה בתואר שחסר לו, וכמה זה יהיה מתוק וסמלי אם אנחל די מריה יכבוש בגמר מול ריאל מדריד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי