חבל שפפ לא בחר לצאת לשנת שבתון

פפ. איפה הראש שלו בבאיירן או בסיטי?
פפ. איפה הראש שלו בבאיירן או בסיטי? | צילום: Gettyimages

גווארדיולה עסוק בעתידו במקום לאמן את באיירן. ב-19:30 באתר: ורדר ברמן

(גודל טקסט)

פפ גווארדיולה מגדיר מחדש בימים אלה את מעמדו של מאמן הכדורגל. בברצלונה הוא היה זה שהחזיר את הקבוצה המפוארת לבמת הכדורגל העולמי ועשה זאת תוך כמה חידושים, בהם ה-"9 המזויף", שהעמידו אותו בשורה הראשונה של המאמנים בעולם. עכשיו הוא שוב משנה סדרי עולם.

 

ביום רביעי תפגוש יובה את באיירן מינכן לגומלין שמינית גמר ליגת האלופות אחרי 2:2 בטורינו, אבל עושה רושם שהקטאלוני עסוק יותר בתכנון ובעיצוב הקבוצה הבאה שלו, מנצ'סטר סיטי. גם אם גווארדיולה אמר בסרקזם שיש לו תכונות של אישה ושהוא מסוגל לבצע כמה פעולות בו זמנית, קשה למצוא מצב דומה בקבוצות הגדולות של אירופה בעשורים האחרונים.

 

 

סיטואציה שבה מאמן שרוצה להוליך את קבוצתו לזכייה בליגת האלופות לוקח ימי חופשה כדי לסגור חוזים עם שחקנים לקבוצה שבה הוא חתום לעונה הבאה היא לא סבירה. אומרים שרק פפ יכול לעשות זאת, אבל בהחלט יש לכך טעם לפגם.

 

אבל במקום לדרוש ממנו שיתרכז במשימות של הקבוצה הנוכחית שלו, החליט יו"ר באיירן מינכן, קרל היינץ רומניגה, לגבות אותו, וטען שגווארדיולה עובד ימים כלילות כדי להוליך את הבאוורים להצלחה. אבל רגע, האם אין כאן ניגוד עניינים? בשבועות האחרונים פורסם שמנואל נוייר, השוער של גווארדיולה, מבוקש ע"י גווארדיולה אחר, זה של מנצ'סטר סיטי.

 

כשפפ קיבל את המינוי בבאיירן מינכן זה היה במהלך שנת שבתון, כשהוא לא אימן אף קבוצה. למרות זאת, הוא לא עסק בסגירת חוזים עם שחקנים במהלך העונה ונתן את הקרדיט למאמן יופ היינקס, שזכה בטרבל בתום אותה עונה. רק אז ניגש הקטאלוני לעבודה. אולי היה עדיף אם פפ היה יוצא לחופשה של שנה לפני שהיה מקבל את סיטי. תקופת צינון הגיונית שלא היתה מזיקה לאתיקה בכדורגל, או פשוט נמנע מלחתום בשלב כל כך מוקדם.

אנצ'לוטי. התנהלות ללא דופי (Gettyimages)

 

מאמנה הבא של באיירן, קרלו אנצ'לוטי, נמצא בחופשה ומסתובב ברחבי אירופה. הוא מפרשן, מתראיין, וממש לא נצפה בבתי מלון בתחפושות כדי לסגור חוזים עם שחקנים לעונה הבאה. הקאטלוני עדיין מקבל גיבוי מהנהלת באיירן, אבל שנה שלישית בלי זכייה בליגת האלופות תגרור ביקורות לא רק על תפקודו המקצועי, אלא גם על הדברים שהוא עושה מחוץ לשעות העבודה.

 

ועוד משהו: אם גווארדיולה יודח, תמיד יזכרו לו את צילומי הפפראצי שתיעדו את הפגישה במלון היוקרה באמסטרדם, שבוע לפני משחק הגומלין הקריטי. אולי פפ צריך לקחת קורס אצל חוקר פרטי כדי ללמוד להסוות את עצמו טוב יותר. אחרי הכל, באותו המלון התאכסנו גם מדונה וליידי גאגא. לפחות במקרה הזה, מאמן העל שכח לעשות את שיעורי הבית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי