הנשרים באים: בנפיקה ברבע לאחר 1:2 על זניט

| צילום: AFP

הרוסים היו רחוקים 5 דקות מהארכה, אבל גאייטן וטליסקה הכריעו בסיום

(גודל טקסט)

בנפיקה הגיעה לגומלין שמינית גמר ליגת האלופות אצל זניט עם יתרון שברירי ובמשך רבע שעה גם הייתה בפיגור 1:0 שהיה אמור לשלוח את המשחק להארכה, אך התעשתות של הנשרים בדקות הסיום הפכה את התוצאה, העניקה להם ניצחון 1:2 ו-1:3 בסיכום שני המשחקים וכרטיס יוקרתי לרבע גמר המפעל.

 

בנפיקה חוגגת בסיום (AFP)

 

הרוסים הגיעו אחרי שספגו שער דרמטי במשחק הראשון, כשהם יודעים שעם הדחיפה של הקהל הביתי הם מסוגלים לאזן את התוצאה ולכבוש יותר משער אחד. דווקא בתחילת המשחק הם מצאו את עצמם מתגוננים, אך לאט לאט עם התקדמות הדקות הם החלו להרגיש יותר בנוח, וארטיום דזיובה הגיע למספר הזדמנויות לא רעות.

 

 

המחצית הראשונה הסתיימה ב-0:0, ולמחצית השנייה זניט כבר עלתה במטרה ברורה לכבוש את השער שישלח את המשחק להארכה. הולק ודזיובה המשיכו ללהטט, הכדורים המשיכו לשרוק ליד הקורות עד שלבסוף בדקה ה-70 השער הגיע: יורי ז'ירקוב דהר בצד שמאל, חתך פנימה והרים היישר לראשו של הולק, שממרחק של מטרים ספורים נגח את השער שקבע שוויון מוחלט.

 

קבע שוויון מוחלט שלא הספיק. הולק (AFP)

 

המשחק נרגע מעט, שתי הקבוצות התכוננו להארכה אך לפורטוגלים היו תכניות אחרות: גאיטאן הסתער על כדור חוזר מבעיטה של חימנס שנהדפה למשקוף ונגח מקרוב פנימה. השער הוציא לחלוטין את הרוח מהמפרשים של המארחת, שהייתה צריכה לכבוש שני שערים. בתוספת של תוספת הזמן, בדקה ה-96 וכשההגנה שלה כבר מפוררת לחלוטין, טאליסקה כבש שער נוסף והפך את התוצאה. בנפיקה בשלב הבא, זניט תשוב להתעסק בליגה הרוסית. 

 

מי מחכה ברבע? (AFP)

 

הרכבים

בנפיקה: אדרסון סנטנה; נלסון סמדו, אנדראס סמאריס, ויקטור-נילסון לינדלוף, אליסאו; לובומיר פייסה, רנאטו סאנצ'ס, פיצי (אדוארדו סאלביו/73), ניקולאס גאייטן; ז'ונאס (טאליסקה/90+2), קונסטנטינוס מיטרוגלו (ראול חימנס/68).

 

 

זניט: יורי לודיגין; אלכסנדר אניוקוב (איגור סמולינקוב/58), לואיס נטו, ניקולאס לומברטס, יורי ז'ירקוב; מאוריסיו (ארתור יוסופוב/82), אקסל ויטסל, דני, אלכסנדר קוקורין (אולג שאטוב/57), הולק; ארטם דזיובה.

 

מהלך המשחק

דקה 5

הזדמנות ראשונה לבנפיקה. כובש שער הניצחון במשחק הראשון, ז'ונאס, בעט כדור חופשי מצד שמאל ליד פינת הרחבה, הבעיטה שלו הלכה לפינה הרחוקה אך לודיגין היה במקום והדף בווירטואוזיות לקרן.

דקה 7

הזדמנות טובה לזניט! דזיובה קיבל כדור פנטסטי מדני מבעד להגנה, הוא ניער את המגן, חדר לרחבה ומצד שמאל בעט חזק לפינה הרחוקה – הכדור חלף ליד הקורה.


הכניס לדזיובה כדור מושלם. דני (AFP)

דקה 13

ז'ונאס קיבל את הכדור במרחק של 20 מטרים, העביר לרגל שמאל ובעט לשער, לודיגין לא התקשה לקלוט. למשחק יש קצב טוב עד כה!

דקה 20

עוד הזדמנות טובה לבנפיקה. רנאטו סאנצ'ס קיבל כדור פנטסטי בקצה הרחבה ובעט בנגיעה – הכדור טס לעבר הפינה וחלף קרוב מאוד ליד העמוד. בנפיקה מתקרבת לשער!


היה קרוב. סאנצ'ס (AFP)

דקה 21

הזדמנות מעניינת לזניט. לא פחות משלושה שחקנים נגחו אחד לשני בהתקפה עד שדזיובה מצא את עצמו מול אדרסון, אך השוער יצא טוב והדף.


לא הצליח לכבוש. דזיובה (AFP)

דקה 32

סמדו רץ עם הכדור ומצד ימין שחרר פצצה לעבר השער – לודיגין היה במקום.

דקה 37

הזדמנות טובה לזניט. הולק האימתני בעט כדור חופשי מ-30 מטר, הכדור פגע בקורה, שינה כיוון וחלף לא רחוק מהקורה.

דקה 51

הולק השתחרר טוב בצד השמאלי של הרחבה והעביר כדור חזק לאמצע, הכדור פגע בשחקן הגנה ולא איים את השער.

דקה 53

הולק הכניס כדור נהדר לדזיובה, שבתוך הרחבה לא הצליח להתמודד עם שחקני ההגנה ולהגיע למצב בעיטה.


לא הסתדר. דזיובה (AFP)

דקה 56

עוד הזדמנות לזניט. מאוריסיו השתחרר משמירה במרחק 25 מטרים מהשער והפציץ – הכדור הלך ליציע.

דקה 60

איזו הזדמנות אדירה לסמולינקוב! המחליף הגיע ראשון להרמה במרחק של שלושה מטרים מהשער, אך הבעיטה לא "התלבשה" לו והשוער קלט.

דקה 62

עוד הזדמנות אדירה לזניט! דזיובה קיבל כדור נהדר בין שני שחקנים משאטוב בתוך הרחבה, הבעיטה המסוכנת שלו חלפה סנטימטרים מהמשקוף. השוויון מתקרב!

דקה 63

הזדמנות מצוינת לבנפיקה, שדווקא מתגוננת בדקות האחרונות. ז'ונאס קיבל את הכדור מבעד להגנה, דהר לעבר השער ובעט – לודיגין הדף.


בניגוד להתקדמות העניינים, היה קרוב לקבור את המשחק. ז'ונאס (AFP)

דקה 70

0:1 לזניט! ז'ירקוב השתלט על כדור קרוב לקו מחצית המגרש ודהר קדימה. איש לא הפריע לו והוא הגיע עד לקו הרוחב ולרחבה. המגן הרים את הראש, ראה את הולק והרים לו כדור מדוד, הברזילאי נגח משלושה מטרים פנימה. שוויון מוחלט כרגע.



(AFP)

דקה 72

בנפיקה כמעט חוזרת! לינדלוף התרומם גבוה מאוד לכדור קרן ונגח בצורה קשתית לכיוון החיבורים, לודיגין התעופף ובהצלה גדולה השאיר את קבוצתו במשחק.

דקה 81

דזיומה פרץ בצורה פנטסטית, עבר בין ארבעה שחקנים והגיע עד לתוך הרחבה, אדרסון הדף.

דקה 83

אליסאו בעט מחוץ לרחבה, לודיגין קלט.

דקה 85

1:1! בנפיקה השוותה וכנראה גם עלתה! ראול חימנס הפציץ מחוץ לרחבה, הכדור נהדר למשקוף, שב למגרש וגאיטן הסתער ממרחק של שני מטרים ונגח לרשת.


איזו דרמה (AFP)

דקה 90+6

1:2 לבנפיקה! טאליסקה המחליף נמצא רק ארבע דקות על הדשא, אך זה הספיק לו לקבל את הכדור בצד השמאלי של הרחבה מול האין-הגנה המקומית ולשלוח אותו לרשת.


המסמר האחרון (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי