רואה-יורה: סוארס כיכב, 1:3 לברצלונה על ארסנל‎

שער ענק. סוארס
שער ענק. סוארס | צילום: Gettyimages

החלוץ בישל לניימאר וכבש שער נהדר, מסי סגר עניין. א-נאני לא מנע הדחה

(גודל טקסט)

ברצלונה הייתה רחוקה מלהרשים כשאירחה את ארסנל לגומלין שמינית גמר ליגת האלופות אחרי הניצחון 0:2 במשחק הראשון בלונדון, אך אלופת אירופה לא סתם נחשבת לקבוצה החזקה ביבשת כששיחקה בהילוך שני, ניצחה 1:3 ועלתה בזכות 1:5 בשני המשחקים.

 

הגיבור התורן של המשחק הזה היה לואיס סוארס. האורוגוואי בישל לניימאר שער קל בדקה ה-18, ולאחר שארסנל השוותה משער יפה לכשעצמו של מוחמד א-נאני בדקה ה-51 הגיע הרגע הגדול שלו בדקה ה-64: דני אלבס הרים מצד ימים והחלוץ התעופף ובבעיטת יעף מרהיבה במיוחד כבש שער נהדר. ליאו מסי לא היה יכול לסיים את המשחק מבלי לכבוש בעצמו, ובדקה ה-88 הוא הקפיץ מעל דויד אוספינה וחתם את התוצאה.

 

 

הגיבור התורן. סוארס (gettyimages)

 

ארסנל ידעה עוד לפני תחילת המשחק שהסיכויים שלה להעפיל קלושים למדי, אך היא לא ויתרה. ארסן ונגר השאיר אמנם את אוליבייה ז'ירו על הספסל, אך הוא עלה בהרכב התקפי למדי וראה את קבוצתו משחקת לא רע בכלל בתחילת המשחק. התותחנים תקפו וניסו לכבוש, אך אז הגיע השער של ניימאר שקבע שוונגר יצטרך שלושה שערים בשביל לעלות.

 

השוויון של א-נאני היה שער נהדר בעצמו והפיח המון תקוות בקרב הקבוצה מלונדון לרבע שעה, עד שהגיע הרגע הגדול של סוארס. הבלאוגרנה הגדילו את רצף המשחקים שלהם ללא הפסד ל-38, התותחנים לעומתם ספגו שני שערים לפחות בכל אחד משמונת משחקיהם האחרונים בכל המסגרות.

 

מסי לא היה יכול לסיים משחק בלי שער (AFP)

 

בארסה תמתין ליום שישי אז תדע את מי היא תפגוש ברבע גמר הגביע. היא באופן טבעי תרצה לשמור על שלושת התארים הבכירים בהם זכתה בעונה החולפת, והיא תמשיך במסע לעבר האליפות עם משחק חוץ לא קל אצל ויאריאל ביום ראשון.

 

ארסנל לעומתה מאבדת תואר שני תוך שלושה ימים לאחר שהפסידה לווטפורד בגביע, ואם לא יקרה משהו בלתי סביר היא תסיים עוד עונה מאכזבת. יתכן שמעכשיו הקולות הקוראים לארסן ונגר לפנות את מקומו יגברו.

 

התותחנים בסיום. ונגר יילך הביתה? (gettyimages)

 

הרכבים

ברצלונה: מארק-אנדרה טר שטגן; דני אלבס, חבייר מסצ'ראנו, ג'רמי מתייה, ג'ורדי אלבה; סרחיו בוסקטס, איבן רקיטיץ' (ארדה טוראן/77), אנדרס אינייסטה (סרחי רוברטו/72); ניימאר, ליונל מסי, לואיס סוארס.

ארסנל: דויד אוספינה; נאצ'ו מונריאל, גבריאל, לורן קוסיילני, הקטור ביירין; מתיה פלאמיני (פרנסיס קוקלן/45), מוחמד א-נאני, מסוט אוזיל; אלכסיס סאנצ'ס, אלכס איוובי (אוליבייה ז'ירו/73), דני וולבק (דני וולבק/73).

מהלך המשחק

דקה 2

הזדמנות ראשונה לארסנל: אוזיל הכניס כדור טוב לוולבק, שמעמדה לא נוחה בתוך הרחבה בעט החוצה. השופט לא ראה טוב ונתן קרן, אותה התותחנים לא ניצלו.


קרוב. וולבק (AFP)

דקה 10

הזדמנות נהדרת לארסנל! אוזיל רץ עם הכדור עד הרחבה, כשהוא ראה שאין לו למי למסור הוא העביר לרגל שמאל והפציץ את השער – טר שגן כבר נכנע אך הכדור חלף לא רחוק מהקורה. זה היה קרוב!

דקה 15

עוד הזדמנות לארסנל: א-נאני הניף את הרגל ובעט חזק מ-20 מטר – הכדור חלף ליד העמוד.

דקה 17

הזדמנות אדירה לברצלונה! ניימאר שלח כדור מושלם מחצי מגרש למסי, שעצר את הכדור בצורה מושלמת ומול אוספינה בעט חזק – השוער באינסטינקטים של חתול הדף לקרן.



איזו החמצה. בהמשך זה כבר נכנס (gettyimages)

דקה 18

0:1 לברצלונה! למרות פתיחה טובה של התותחנים, המארחים בסוף, כצפוי, עולים ראשונים על הלוח. סוארס רץ עם הכדור בצד שמאל ומסר לניימאר כדור נהדר שחתך את כל ההגנה. אוספינה שוב יצא אך הפעם הברזילאי לא התבלבל ודייק בבעיטה. 0:3 לברצלונה בסיכום שני המשחקים.



ניימאר כובש וחוגג (AFP)

דקה 30

כמעט 0:2 ניימאר קיבל את הכדור על סף הרחבה, וכשהוא חופשי לחלוטין הוא בעט שטוח וחזק לעבר השער – אוספינה השתטח וקלט.

דקה 38

איוובי קיבל את הכדור ברחבה, ניסה להשתלט עליו ולבעוט, אך הוא לא כל כך הצליח והכדור הלך לשמיים.



לא הלך (gettyimages)

דקה 40

עוד הזדמנות טובה לארסנל! אלכסיס התרומם לכדור מצד ימין ונגח נהדר לעבר השער – טר שטגן כבר נכנע אך כדור חלף לא רחוק מהקורה.

דקה 45

כמעט 0:2: סוארס קיבל כדור על סף הרחבה בעמדה טובה, אך הבעיטה שהוא שחרר הייתה חלשה במיוחד ואוספינה לא התקשה לקלוט.

דקה 49

עוד הזדמנות טובה לארסנל. איוובי קיבל את הכדור בעמדה טובה ברחבה ובעט לשער, הכדור נהדף ויצא לקרן.

דקה 51

1:1! ארסנל חוזרת! אלכסיס העביר כדור מימין למוחמד א-נאני, שמקצה הרחבה בעט בנגיעה כדור נהדר שנעצר רק בחיבורים. התותחנים זקוקים לעוד שני שערים.


שער נהדר (AFP)

דקה 57

כמעט 1:2 לברצלונה! ניימאר השאיר בעקב למסי, שמעמדה לא נוחה בעט נהדר לפינה הרחוקה – אוספינה הגיב טוב והדף.


זה היה קרוב (gettyimages)

דקה 58

הזדמנות אדירה לארסנל! הכדור נשלח אל וולבק, שלפתע מצא את עצמו בריצה חופשית לעבר השער, כשרק מסצ'ראנו עומד בדרך. החלוץ ניסה להטעות את הארגנטיני, כמעט הצליח אך לבסוף כשהוא בעט הבלם/קשר גלש ומנע מהכדור לסכן את השער.

דקה 61

ניימאר הוריד בראש למסי, שמקצה הרחבה בעט פצצה – הכדור הלך ליציע.

דקה 64

1:2 לברצלונה! איזה שער ענק של סוארס! דני אלבס הרים מצד ימין, האורוגוואי מיקם את עצמו טוב בקצה הרחבה ומהאוויר בעט בעיטת יפה שהטיסה את הכדור לרשת. שער פשוט נהדר.




איזה שער נהדר (gettyimages)

דקה 67

וולבק בעט מזווית קשה – הכדור שפשף את הקורה ועף ליציע.

דקה 74

סוארס הוריד מהרחבה כדור לרקיטיץ' שבעט בנגיעה – הכדור הלך החוצה.

דקה 80

הזדמנות נהדרת לארסנל: אלכסיס לקח בעיטה חופשית 25 מטרים מהשער – הכדור הסתובב לחיבורים הקרובים אך דר שטגן התעופף והדף. ז'ירו עט על הריבאונד ובעט מזווית לא קלה – השוער שוב היה במקום.

דקה 88

1:3 לברצלונה! ארסנל המפוררת לא הצליחה להתמודד עם ההתקפה, מסי השתלט על הכדור בתוך הרחבה, ותחת לחץ ושוער שיצא לעברו הפרעוש בדרכו האופיינית הקפיץ וקבע 1:3.


בנוהל, צ'יפ קטן וחגיגה גדולה. מסי (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי