"אנחנו יכולים להתמודד באירופה"

|

אוליבייה ז'ירו, שיערוך הערב הופעה ראשונה באלופות, בטוח שארסנל יכולה ללכת רחוק

(גודל טקסט)

מאת: בן פורגס       צילום: Gettyimages

 

 

כשהפתקים נשלפו בחודש דצמבר וההגרלה סידרה מפגש בין ארסנל למונאקו, כל העיניים הופנו לארסן ונגר. המנג'ר הצרפתי של התותחנים שבקרוב יסגור 19 שנים בתפקיד פוגש את הקבוצה אותה אימן "רק" במשך 7 שנים. "זה היה עבורי שוק לא קטן. זה די מרגש, בכל זאת אלו שני מועדונים בהם ביליתי למעלה מ-25 שנים מהקריירה שלי", אמר ונגר.

 

 

ארסנל יודעת שהזדמנות כזו להעפיל לרבע הגמר לא באה בכל יום, בטח לא כשמדובר בארסנל. בשנתיים האחרונות פגשה בשלב שמינית הגמר את באיירן מינכן, כשלפני כן זכתה לפגוש את ברצלונה ואת מילאן. בכל אותם מקרים, גם אם ניצחה במפגש הראשון או אפילו הצליחה לנצח בהפרש של שלושה שערים, הודחה.

 

רק כדי להבהיר את הזמן שעבר, כדאי לציין כי בפעם האחרונה שארסנל הגיעה לשלב רבע הגמר היא עשתה זאת בעזרת שלושער של ניקלאס בנדטנר הדני, השחקן שכבר מזמן הפך להיות בעיקר בדיחת אינטרנט משעשעת.


 

 

 

ארסנל מגיעה למפגש אחרי שסיימה את שלב הבתים במקום השני (עם אותו מספר נקודות כמו דורטמונד שסיימה בראש הבית), ולכן מגיעה בעמדת נחיתות למפגש מול מונאקו בשל העובדה שהגומלין ישוחק בצרפת. "צריך למצוא את האיזון בין הרצון שלנו להבקיע ולגמור את זה כבר במשחק הראשון הביתי שלנו לבין החשש שנספוג שער חוץ שיכול להיות קטלני עבורנו. יש לנו ניסיון בתחרות יותר מאשר למונאקו, זה הזמן שלנו להוכיח את זה", אמר השבוע ונגר לאתר UEFA. גם אם הוא מפחד משער חוץ, כדי להעפיל הוא יצטרך לכבוש שערים, וכשבארסנל צריכים לאחרונה שערים – הם פונים לאוליבייה ז'ירו.

 

בעוד אתמול הבחירה שלי בדויד סילבה כשחקן הספרדי החשוב ביותר במפגש בין סיטי לברצלונה יכולה להיתפס כהפתעה, שחקנים צרפתים בארסנל הפכו כבר מזמן לעניין שבשגרה. תיירי הנרי, רוברט פירס, פטריק ויירה הפכו כבר לסמלים בלונדון, וגם היום ניתן למצוא בסגל של התותחנים לא פחות מ-6 צרפתים (בנוסף ליאיא סאנוגו המושאל). מתוכם, רק ז'ירו ודבושי יכולים לומר בפה מלא שהצליחו גם בצרפת.

 

לאחר שנים בליגות נמוכות בטור ובגרנובל, ז'ירו נחת במונפלייה והצליח להביא אותה לזכייה באליפות ולזכייה אישית בתואר מלך שערי הליגה עם 21 שערים. משם הדרך לארסנל אמנם הייתה קצרה, אבל מבחינתו של ונגר המסע של ז'ירו כשחקן רק התחיל. "אם מסתכלים על איך שהוא היה כשהבאתי אותו ואיך שהוא עכשיו, אפשר לראות חתיכת שיפור. האו שחקן טוב בהרבה. אני חושב שהקרדיט מגיע לו, הוא עובד מאוד קשה, אבל עדיין יש עוד הרבה לאן להתקדם".

 

 

 

וז'ירו אכן מתקדם. אם בעונתו הראשונה היה לצרפתי עדיין קשה להתמודד עם התווית של "המחליף של ואן פרסי" שעזב למנצ'סטר יונייטד, עונה לאחר מכן הוא החל לפרוע שטרות. הוא כבש 16 שערי ליגה ו-22 בסך הכל, ניצח על רשימת הכובשים בקבוצה והוביל אותה לזכייה בגביע ובתואר ראשון מזה עשור. העונה, למרות שנעדר במשך שלושה חודשים בעקבות פציעה, הספיק תוך זמן קצר לסגור את הפער ולהפוך לסגן מלך שערי הקבוצה עם 8 שערים (שני רק לסאנצ'ס עם 12).

 

הוא כבש שלושה שערים בשני משחקי הקבוצה האחרונים ומועמד לתואר שחקן החודש של פברואר בפרמיירליג. שערו האחרון, בניצחון 1:2 על קריסטל פאלאס בסוף השבוע האחרון, היה שערו ה-50 במועדון, השחקן ה-48 בתולדות המועדון שמגיע לכמות כזו, וזאת תוך שתי עונות וחצי בלבד.

 

 

 

עבור ז'ירו, השער מול פאלאס לא היה רק נתון סטטיסטי, אלא אירוע מרגש בהרבה. מיד לאחר כיבוש השער, הוא הביט לשמיים וסימן את האות J. כשנשאל על פשר החגיגה, הסביר כי סימן זאת כדי להנציח את זכרה של ג'והאנה, ילדה צעירה מדרום צרפת אותה ביקר מספר פעמים בבית החולים. "המוות שלה מאוד השפיע עליי, ולכן רציתי לסמן זאת כהומאז' עבורה, עבור המשפחה שלה וההורים שלה בעיקר".

 

ארסנל, שניצחה בכל 9 משחקי הבית האחרונים שלה בכל המסגרות, תזכה להופעה ראשונה העונה של ז'ירו בליגת האלופות (אם לא כוללים את שלב הפלייאוף המוקדם), זאת מאחר והפציעה ממנה סבל גרמה לו לפספס את כל שלב הבתים. היא תצטרך אותו בשיאו מול מונאקו, שספגה שער אחד בלבד בכל שלב הבתים ויש לה רקורד מוכח של הדחת אנגליות מאירופה, לאחר שעשתה זאת ב-97 מול ניוקאסל, ב-98 מול יונייטד וב-04 מול צ'לסי.

 

אם שואלים את החלוץ הצרפתי, המחשבות שלו הן כבר הרבה מעבר למפגש הקרוב. "מאז שהגעתי לקבוצה  ב-2012 הצטרפו אליי קאסורלה, אוזיל, וולבק וסאנצ'ס, אלו פשוט גיוסים פנטסטיים. אני חושב שנבנתה כאן קבוצה שיכולה להתמודד עוד העונה מול הקבוצות הגדולות ביותר באירופה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי