"דאנטה נראה כאילו הוא לובש נעלי סקי"

שחקני באיירן מינכן יורדים מאוכזבים מהדשא
שחקני באיירן מינכן יורדים מאוכזבים מהדשא | צילום: Gettyimages

בגרמניה לא ידעו איך לעכל את ה-3:1 לפורטו: "לילה שחור לבאיירן"

(גודל טקסט)

פורטו רשמה אתמול הפתעה גדולה עם ניצחון 1:3 על באיירן מינכן בדרגאו, אבל מול הבווארים זה לא נגמר עד שזה נגמר. ניצחון 0:2 של באיירן בגומלין יעלה אותה, והיא ללא ספק מסוגלת לכך. פורטו גם תצטרך להסתדר בגומלין בלי שני שחקנים מושעים: דנילו ואלכס סנדרו ומבחינה זו מדובר במכה לקבוצה.

 

העיתון 'או ז'וגו' הפורטוגלי הגדיר את הניצחון במילה אחת בשער: "עצום". העיתון גם כתב שזה אחד ההישגים הגדולים שנרשמו באיצטדיון דרגאו. באיירן רשמה הפסד ראשון על אדמת פורטוגל אחרי 11 משחקים. ג'קסון מרטינס וקווארסמה קיבלו בעיתון 'או ז'וגו' ציון 9, קאסימיירו יצא עם 8 וכל ההגנה עם ציון 7. בבאיירן רק טיאגו ונוייר קיבלו 6 (הציון הכי גבוה). צ'אבי אלונסו ובואטנג קיבלו 4 והשאר 3. בעיתון הגרמני 'בילד' הציונים היו בהתאם לשחקני באיירן. דאנטה קיבל את הציון 6, הגרוע ביותר האפשרי (המדד: 0 אלוהי, 6 זוועה). גם צ'אבי אלונסו קיבל 6.

 

 

ב'בילד' רשמו את הכותרת: "ליל הפנצ'רים של באיירן". העיתון כתב: "איזו הפתעה, אפילו ג'קסון מרטינס שלא היה ברור אם ישחק בכלל כבש. באיירן מינכן ממש לא ציפתה לתוצאה כזאת. ניצחון מוצדק לפורטו, אבל השער של טיאגו נותן תקווה לגומלין. באיירן ספגה שני שערים בגלל טעויות קשות של צ'אבי אלונסו ודאנטה בתחילת המשחק". פרשן המשחק בגרמניה, שוער העבר אוליבר קאן, אמר שאלונסו היה בר מזל שלא ספג כרטיס אדום. ב-2010 באיירן היתה במצב דומה בו ספגה שני שערים מוקדמים מול מנצ'סטר יונייטד, אבל יצאה עם ניצחון 2:3.

 

 

 

פרנץ בקנבאואר מתח ביקורת קשה על משחקו של דאנטה: "הוא שיחק כאילו הוא לובש נעלי סקי. אם היה מפינלנד או צפון פולין הייתי אומר: 'אוקיי, הוא עדיין לובש את מחליקי הסקי שלו'". גם על שאר הקבוצה הוא לא חסך במילים: "לא ראיתי אפילו שחקן אחד של באיירן שהראה את היכולת הרגילה שלו. זה היה לילה שחור. דברים כאלה קורים ולצערי זה קרה הלילה. כשיש שחקן אחד או שוער שמשחקים לא טוב זה קורה, אבל היום כל הקבוצה שיחקה משחק קבוצתי גרוע".

 

פפ גווארדיולה הודה בסיום: "זה היה משחק ברמה גבוהה מאוד, אבל הפסד לא קל עבורנו. אנחנו עצובים, אבל יש לנו שישה ימים להכין את עצמנו לגומלין. ידענו היטב נגד איזה קבוצה אנחנו הולכים להתמודד. אחרי שפיגרנו 2:0 כל כך מוקדם, היה קשה יותר לחזור. אחרי שכבשנו שער, פורטו הצליחה לכבוש את השלישי וזה מסבך הכל. היינו צריכים לדעת להגן על השער טוב יותר. השער של טיאגו נותן לנו תקווה, אבל היתה לנו הזדמנות לכבוש מיותר מצבים. מנטלית לא הגענו נכון למשחק, אבל יש גומלין".

 

"זו באמת תוצאה מפתיעה", אמר בסיום ג'קסון מרטינס, "ידענו שלא יהיה קל נגד קבוצה שמחזיקה בכדור, אבל לקחנו את הצ'אנסים שלנו והוכחנו שאנחנו יכולים לשחק טוב. אני עדין לא מרגיש במאה אחוז כשיר, אבל התאמנתי חזק מאוד בימים האחרונים. אני מאושר שכבשתי".

 

 

 

הקשר הברזילאי קאסימיירו, המושאל לפורטו מריאל מדריד, אמר: "שיחקנו עם הלב שלנו בקצה הנעליים. זה סוד ההצלחה שלנו. צריך לברך את כל הקבוצה שלנו ששיחקה עם הלב, נחישות וכח רצון. בנינו יתרון יפה לגומלין, אבל בואו נחשוב על משחק הליגה הבא נגד אקדמיקה. אחר כך אנחנו צריכים לדעת שמדובר בליגת האלופות והמכשול הכי גדול לפנינו לעבור את באיירן באליאנץ ארינה. הרגלים שלנו על הקרקע ואנחנו חושבים על כל משחק לחוד".

 

מאמן פורטו, ז'ולן לופטגי, גבר על חברו גווארדיולה ולא הסתיר את השמחה: "הופעה ענקית של השחקנים שלי, אבל הגומלין בשבוע הבא הולך להיות מאוד קשה. אנחנו בחצי הדרך נגד אחת הקבוצות הכי טובות בהיסטוריה. לשחק נגד באיירן תמיד קשה, אבל פתחנו נגדם מצוין. בחצי הראשון אולי היינו צריכים להחזיק יותר בכדור, אבל תיקנו את זה בחצי השני".

 

ריקרדו קווארסמה הוותיק, שאלה בוודאי היו שניים מהשערים הכי חשובים שלו בקריירה, מיהר לפרגן לחברים: "זה לילה אותו אזכור, אבל יותר מהשערים חשוב הניצחון. עבדנו קשה מאוד וכשכולנו עובדים גם כולנו מנצחים. אני נמצא ברגע טוב בקריירה וכך גם הקבוצה כולה".

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי