צ'יצ'ריטו: "השער הכי חשוב שלי בקריירה"

צ'יצ'ריטו של זהב
צ'יצ'ריטו של זהב | צילום: GettyImages

חאבייר הרננדס לא נרגע מהשער שהעלה את ריאל לחצי גמר האלופות

(גודל טקסט)

זה אולי לא היה משחק ברמה הגבוהה ביותר, אבל איזו דרמה. שבעה משחקים לא הצליחה ריאל מדריד לנצח השנה את אתלטיקו מדריד, אבל במאני טיים כמו שנה שעברה היא ניצחה 0:1 ועלתה לחצי הגמר בסיכום שני המשחקים בפעם רביעית ברציפות מאז 2011 ויש לה עדיין סיכוי לזכות באליפות אירופה בפעם ה-11 בתולדותיה.

 

ההגרלה תתקיים ביום שישי בניון בשווייץ בין ריאל מדריד, ברצלונה, יובנטוס ובאיירן מינכן. 21 גביעי אירופה זכו 4 הקבוצות ביחד: 10 לריאל מדריד, 5 לבאיירן, 4  לברצלונה ו-2 ליובנטוס. שני מאמנים איטלקים ושני ספרדים מאמנים את הקבוצות. אנצ'לוטי עלה פעם שביעית לחצי הגמר והשווה את השיא של אלכס פרגוסון, רק ז'וזה מוריניו עלה יותר פעמים – 8.

 

 

עוד נתון מעניין: אנצ'לוטי אימן בעבר את יובנטוס, פפ גווארדיולה אימן בעבר את ברצלונה. כמו כן, מעולם לא היה קלאסיקו בגמר האלופות ומעולם לא היה גמר בין ברצלונה ובאיירן מינכן.

 

 

האפון, צ'יצריטו, צמח אתמול לגודל מפלצתי אחרי שכבש את שער הניצחון בדקה ה-88 מבישול של כריסטיאנו רונאלדו. ללא ספק השער החשוב בקריירה של המקסיקני שסבל מאז הגיע למנצ'סטר יונייטד מתסמונת הסופר סאב שכובש תמיד שערים, אבל בגראבג' טיים. הפעם הוא הבקיע את השער החשוב שכולם יזכרו ולא פלא שנראה בוכה אחרי שכבש.

 

העיתון 'לה וונגוורדיה' מקאטלוניה דווקא כתב שהפורטוגלי היה יכול להבקיע לבדו, אבל במעשה הכי נדיב שלו אולי מאז הגיע לריאל מדריד מסר את הכדור להרננדס שהיה בעמדה טובה ממנו.

 

חברו של צ'יצ'ריטו במנצ'סטר יונייטד, ווין רוני, בירך אותו על השער בטוויטר, אבל תיירי הנרי שפירשן בסקאי טען שזה בעצם השער של רונאלדו והוא היה צריך לחגוג איתו. "גם לא אהבתי שהחגיגות היו כאילו הם זכו בגביע העולמי".

 

 

קרלו אנצ'לוטי שוב הימר נכון ואמת שהיה לו ה"כולו" (התחת האיטלקי), אבל בכל זאת שאפו. כפיים למאמן שהתעקש להציב את החלוץ המקסיקני בהרכב במקום קארים בנזמה.

 

הכותרת של העיתון 'מארקה' אחרי המשחק היתה: "צ'יצ'ריטו של זהב". כותרת נוספת: "גיבור בלתי צפוי". העיתון כתב: "אנצ'לוטי סבל כל המשחק וניתקל שוב בשוער יאן אובלק שהיה מצוין. גם הרחקתו של ארדה טוראן לא עזרה תחילה, עד שהגיע הרננדס בטיימינג הכי מושלם, רגע לפני ההארכה. זה היה הלילה שהציב אותו לתמיד בין גיבורי ריאל מדריד. דקה לאחר שכבש החליף אותו אנצ'לוטי בחילוף הראשון של המשחק וכל סנטיאגו ברנבאו קרא בשמו".

 

 

החלוץ ששייך למעשה למנצ'סטר יונייטד אמר בסיום: "השער שלי הוא בזכות כל הקבוצה. אני הייתי צריך לכבוש, אבל זה שער של כולם. היתה לי סבלנות וכל הקבוצה נתנה בי אמון. אני מקדיש את השער למשפחה שלי". לשאלה אם זה השער הכי חשוב שלו בקריירה אמר: "בעולם הכדורגל בו אנו חיים כל שער שוב, אבל שוב הקרדיט מגיע לכולם ולכריסטיאנו רונאלדו שבישל". לשאלה האם קרלו אנצ'לוטי נתן לו הוראות מיוחדות אמר: "הוא אמר לי לשחק כמו שאני יודע וכמו ששיחקתי במשחקים קודמים".

 

אנצ'לוטי החמיא בסיום לצ'יצ'ריטו ולעצמו: "היתה לו שנה לא קלה, אני מברך אותו. הוא לא שיחק הרבה העונה, אבל תמיד התאמן ברצינות וסבל בשקט ואף פעם לא הרים ידיים. השער הזה פשוט מגיע לו", אמר האיטלקי.

 

בכותרת של העיתון 'אס' למשחק היא: "צ'יצ'ריטו פתח את הדלת".

 

צ'יצ'ריטו. "פתח את הדלת" (שער העיתון 'אס')

 

"אני שמח ששיחקנו טוב ועלינו עם אסטרטגיה טובה של משחק והכל הלך טוב בסיום. אחרי שלוקה מודריץ' נפצע החלטתי לשחק עם סרחיו ראמוס כקשר אחורי כדי לזכות בקרבות האוויר ושתהיה לנו יותר שליטה מול מצבים נייחים שלהם. ראמוס נתן לנו עוד ביטחון בקישור. אחרי המשחק נגד ברצלונה חשבתי על הרעיון ואמרתי שאנשים יהרגו אותי, אבל לא ירדתי מהרעיון וזה הצליח. הוא הקריב את עצמו עבור הקבוצה". על אתלטיקו אמר: "שיחקנו נגד יריבה חזקה מאוד שיש לי את כל הכבוד אליה".

 

לשאלה את מי הוא רוצה לראות בחצי הגמר אמר: "זה לא משנה. אתה חייב לנצח בחצי כדי להגיע לגמר. אנחנו חיים ובועטים בכל המסגרות וננסה להצליח בהם. מי שרצה להרוג אותנו רק נתן לנו כח, אבל האמת שאני מתלוצץ, אני לא פילוסוף". אנצ'לוטי הביע תקווה שגארת' בייל וקארים בנזמה יחזרו בקרוב, אבל לא התחייב מתי בדיוק.

 

ראמוס עצמו אמר אחרי המשחק: "ידעתי באיזה תפקיד אשחק. אני אוהב מאמנים שהם אנשים טובים, אבל בעיקר כאלה שיש להם אישיות וביצים לעשות שינויים. זה יפה ש הוא בטח בי. אני מאושר שצ'יצ'ריטו כבש, כי הוא קודם כל חבר טוב שלא זכה להרבה דקות משחק, אבל הוא דוגמה מצוינת למקצוען למופת".

 

קסיאס. יישאר במועדון? (gettyimages)

 

איקר קסיאס אמר: "נגד אתלטיקו תמיד יש משחקים קשים, אבל הגיע לנו לעלות. במשחקים כאלה אתה חייב להילחם בלי הפסקה עד שהמטרה תושג וזה מה שקרה. לחצי הגמר עלו ארבע קבוצות גדולות וחזקות". השוער נשאל על עתידו בריאל מדריד ואמר: "אני רוצה לזכות בכמה שיותר תארים ולממש את החוזה שלי (חתום עד 2017). אני צריך להילחם על החולצה הראשונה, אבל אני צריך להתחייב לעזור לצעירים. למה שאעזוב את ריאל רק בגלל שאין לי את החולצה הראשונה?"

 

דייגו סימאונה המאוכזב אמר בסיום: "אני גאה בקבוצה שלי. הם תמיד נלחמים עד לסיום. אין לי שום דבר שלילי לומר להם ההיפך הוא הנכון. סבלנו מהאינטנסיביות של משחק הבלנקוס בדקות הראשונות, אבל אחר כך התמודדנו איתם בסדר".

 

סימאונה. מאוכזב (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי