ז'רדים: "יובנטוס עלתה לחצי במזל"

ז'רדים. הגיע לנו פנדל
ז'רדים. הגיע לנו פנדל | צילום: GettyImages

מאמן מונאקו מתקשה להשלים עם ההפסד. בופון: "הגיע לנו לעלות"

(גודל טקסט)

יובנטוס עלתה לחצי הגמר עם הנשק האיטלקי הישן. תיקו 0:0 בגומלין נגד מונאקו באצטדיון "לואיס השני" אחרי ניצחון דחוק בבית 0:1. ההרגשה היא שהגברת הזקנה היא האאוטסיידרית בין ארבעת העולות לחצי גמר והקבוצה החלשה מבניהן, למרות שאין לזלזל בסגל המצוין שלה. יובה עלתה למשחק אתמול עם ממוצע הגיל הזקן ביותר בליגת האלופות – 31 שנה ו-28 יום.

 

יובנטוס גברה בפעם ה-11 ברציפות בתולדותיה על קבוצה צרפתית בשני משחקים של בית וחוץ במסגרת אירופית, לאחר שמונאקו לא הצליחה למצוא את השער. הם עלו לחצי הגמר לראשונה מאז 2003.

 

 

הל'אקיפ כתב: "היתה אווירה נפלאה במונאקו, אבל המשחק שלהם היה מתסכל. מונאקו הרשימה יותר מיובה, אבל לא הצליחה לנצל מצבים. השופט גם התעלם מפנדל על קונדוגביה שנלחץ בין שני שחקנים ארתורו וידאל וקייליני, ללא תגובה".

 

ה'גאזטה דלו ספורט' כתב בכותרת הראשית: "יובנטוס נמצאת בין הכוכבים" ברמז על כך שהיא בהגרלה נגד שלוש הגדולות. העיתון כתב: "אחרי 12 שנה הקבוצה נכללת בין ארבעת הטובות באירופה". העיתון העניק את הציון הגבוה במשחק לאנדראה בראצלי 7 וקרלוס טבס שעלה לשחק חולה קיבל רק 5. מונאקו גילתה יכולת טובה יותר עם 525 מסירות מדויקות (78.1 אחוז) לעומת 418 בלבד של יובנטוס.

 

 

מאמן יובנטוס מקסי אלגרי נשאל אם הוא יכול כבר לסכם את העונה כטובה ואמר: "האוהדים שלנו צריכים להיות מאושרים. יש להם מועדון חזק ושחקנים מצוינים. גם המאמן טוב, אבל הכל תוצאה של שיתוף פעולה בין חלקי המועדון".

 

אלגרי הודה שיובה לא הפגינה שני משחקים גדולים נגד מונאקו, אבל אמר: "היינו צריכים לשחק מכוער ולסבול כדי לעלות. ידעתי מההתחלה שלא יהיה קל לשחק נגד מונאקו. היו לנו מעט מצבים לכבוש, אבל מזל שהגענו עם רשת ריקה מהמשחק הראשון. ידעתי שנסבול בגומלין. לא היה לי ברור אם נעלה עם השחקנים הכי טובים. שעה לפני המשחק קרלוס טבס סבל עדיין מהקאות, וידאל חש ברע שלושה ימים בגלל דלקת גרון ואנדראה פירלו שיחק רק פעמיים מאז חזר מהפציעה. לא הפגנו משחק גדול, אבל הגענו עם יתרון כך שהמטרה היתה לשמור עליו. אני יכול לומר כל הכבוד לשחקנים שלי שהגיעו למטרה שהצבנו לעצמנו להגיע השנה לחצי הגמר".

 

טבס. סבל מהקאות (gettyimages)

 

באשר לפנדל שמונאקו טענה שהיה על קונדוגביה אמר: "לא ראיתי את המקרה והשופט לא שרק לפנדל. היריבה בחצי? כל שלושת היריבות חזקות מאוד".

 

קרלוס טבס אמר בסיום: "זו היתה מלחמה טובה. היינו עסוקים בעיקר בהגנה, אבל זה היה הכרחי לשמור על היתרון. העלייה לחצי הגמר השנה היתה המטרה העיקרית של יובה. זה שבוע גדול עבורנו. שיחקנו כקבוצה אחת גם אם לא כולם הפגינו משחק מושלם. הגיע לנו לעלות".

 

ג'יג'י בופון התראיין ואמר: "לפני 12 שנה כשהיינו בחצי הגמר חשבתי שאצטרך לחכות הרבה פחות כדי להגיע שוב לאותו שלב. היינו עדיפים, כי התוצאה מדברת. לא היינו נחותים והגיע לנו לעלות. בסיכום שני המשחקים היינו עדיפים, אבל שיהיה ברור עוד לא זכינו בשום תואר".

 

בופון. יותר מידי זמן (gettyimages)

 

מאמן מונאקו, לאונרדו ז'רדים טען: "יובנטוס עלתה לחצי הגמר במזל ולא בזכות בגלל שהיה פנדל ברור לטובתנו, אבל אני מאוכזב מהתוצאה וגאה בקבוצה שלי".

 

סגן נשיא מונאקו, ואדים ואסלייב אמר בסיום: "אני גאה בקבוצה שלי, בשחקני ובמאמן. הנשיא ריבולובלב והנסיך אלברט שותפים להרגשה שלי. ייתכן מאוד שהשופט סייע ליובה כשלא פסק לנו פנדל. אני משוכנע ששימוש בוידאו בעתיד יפתור הרבה בעיות".

 

מגן מונאקו,  לייבין קורזאווה אמר: "אף אחד לא ציפה בכלל שנגיע לשלב הזה, אבל יכולנו אפילו להצליח יותר. פנדל ברור לא נשרק לטובתנו. יובה קבוצה חזקה, אבל היו לנו שני משחקים טובים מולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי