"עדיין בוטח בפפ, למרות שהמצב מסובך"

| צילום: Gettyimages

בקנבאואר גיבה את מאמנו לפני הגומלין מול פורטו. שוויינשטייגר עשוי לשחק

(גודל טקסט)

פפ גווארדיולה יעמוד הערב (21:45) מול אחת המשימות הקשות בקריירה שלו כמאמן- להתגבר על הפסד לפורטו 3:1 עם באיירן מינכן ולעלות לחצי גמר ליגת האלופות.

המאמן הקאטלוני הבהיר אתמול שהוא מחויב לסיים את החוזה שלו בבאיירן מינכן עד 2016 ולא יעזוב את הקבוצה, אבל שלושה נתונים צריכים להדאיג אותו ולנחם אותו כאחד. בארבעה מקרים בהם באיירן מינכן הפסידה בהפרש שני שערים במשחק הראשון באלופות, היא לא הצליחה להתגבר על כך בגומלין. מצד שני, באיירן מעולם לא הפסידה בסיכום שני משחקים נגד קבוצה פורטוגלית.

כמו כן, בעשרת המשחקים אחרונים נגד פורטוגליות על אדמת גרמניה, ניצחה באיירן ב-8 משחקים וסיימה בתיקו בשניים. עם זאת, פפ אף פעם לא שיחק באלופות בשלב נמוך יותר מחצי הגמר ואילו פורטו לא הפסידה העונה אף משחק באלופות. נתון אחרון שעשוי לעודד את הבווארים לקראת המפגש: באיירן ניצחה את כל ארבעת משחקי הבית שלה העונה עם הפרש שערים 0:13.

באיירן מינכן, שמקדימה את וולפסבורג ב-12 נקודות בצמרת הבונדסליגה, יכולה לזכות באליפות שלישית ברציפות בגרמניה אם תנצח את הרטה ברלין במחזור הקרוב, אבל גם פפ מודה שזה לא מספיק. אם יעוף מהאלופות ויפסיד בחצי הגמר נגד בורוסיה דורטמונד בגביע הגרמני, זו אפילו תהיה שנה גרועה מאוד עבורם. "המועדון הזה רוצה לזכות בטרבל", אמר אתמול.

גווארדיולה הבהיר שיסיים את החוזה בבאיירן אם זה תלוי בו ואמר: "זה נורמלי שאנשים מעבירים עליך ביקורת. בגרמניה זה אפילו הרבה יותר טוב ממה שהיה לי בברצלונה. כאן אנשים נהנים מכדורגל מאוד, אבל גם מדברים אחרים. הכדורגל הוא לא מרכז החיים שלהם. זה נורמלי שיש ביקורת כשאתה במועדון גדול, זה נכון גם לכל מקום אחר. זה חלק מעבודתי".

גווארדיולה במסיבת העיתונאים. "ביקורת היא חלק מהעבודה" (Gettyimages)

פפ נשאל האם העתיד שלו תלוי בתוצאת המשחק ואמר: "העתיד שלי זה האימון ביום רביעי אחרי המשחק. בחמישי יש יום חופש, בשישי אימון ואז אנחנו טסים לברלין ומקווים לזכות שם באליפות. יותר מזה לא יכול לומר לכם על עתידי. אני אופטימי במאה אחוז".

בגרמניה עוסקים הבוקר באפשרות שאריאן רובן יוכל להשתלב לפחות למספר דקות כבר במשחק הערב. מאז ה-22 במארס הוא לא היה כשיר בגלל פציעה בשרירי הבטן ואמר שהוא מקווה להיות כשיר לגמר הגביע הגרמני, אבל אתמול הוא הפתיע את כולם כשעלה לאימון כושר לבוש בנעליים ולראשונה מאז הפציעה חזר לרוץ על המגרש ואמר כי הוא לא חש אתמול בכאבים. אמנם לאימון המסכם הוא לא הגיע, אבל כולם שואלים האם פפ יפתיע אותו ויזמין אותו לסגל ולשבת על הספסל היום. זו תהיה באמת סנסציה.

פרנץ בקנבאואר נשאל היום על ידי ה'בילד' שלוש שאלות לגבי פפ גווארדיולה ובאיירן מינכן. שאלה ראשונה: האם העובדה שבאיירן לא תעפיל לגמר תהיה כישלון? בקנבאואר: "העובדה היא שבשלושה משחקים תחת פפ גווארדיולה (שניים שנה שעברה נגד ריאל מדריד ואחד העונה נגד פורטו) לא שיחקנו בשיאנו. אף שחקן של באיירן לא הפגין יכולת טובה במשחקים האלה ואת זה חייבים לשנות היום. אני חייב לומר שאני עדיין בוטח בפפ גווארדיולה למרות שהמצב מסובך".

שאלה שנייה: האם פרשת התפטרות רופא הקבוצה וצוותו יכולים להשפיע על המשחק היום? הקייזר אמר: "ההתפתחות הזאת יכולה ליצור אי שקט וזה מוזר שספורטאים מכל העולם מגיעים לקליניקה של הרופא וולפארת' ואילו בבאיירן הוא עזב. אני מצטער מאוד שכך נפרדנו מרופא שעבד איתנו 38 שנה. זה מצער".

הוא גם נשאל האם חזרתו של פיליפ לאם נגד פורטו תספיק. לדבריו: "אני מקווה כך. הפסדנו בגלל טעויות קשות של שחקנים כמו דאנטה וצ'אבי אלונסו שעשו טעויות בשני השערים. אסור שזה יקרה שוב. הטיפ שלי? במקרה הכי גרוע ננצח בפנדלים". כאמור, פיליפ לאם לא שיחק נגד הופנהיים בגלל בעיות עיכול, אבל יהיה בהרכב היום נגד פורטו. "אל תדאגו, אני כשיר לחלוטין", אמר אתמול.

גם בסטיאן שוויינשטייגר כשיר וצפוי לשחק. לאם אמר עליו: "הוא שחקן חשוב מאוד עבורנו. הוא מנהיג גם מחוץ למגרש". שווייני ביקש אתמול משחקני באיירן לא להתחיל את המשחק עם הסתערות מטורפת על שער פורטו. "זו יכולה להיות טעות שלנו. אנחנו חייבים להיות סבלניים ולא לתת להם הזדמנות לנסות להבקיע שער נוסף שיעשה לנו את החיים מאוד קשים".

שוויינשטייגר עם פפ באימון. עשוי גם לפתוח (Gettyimages)

פורטו תגיע למשחק עם כאלף אוהדים ועם ג'קסון מרטינס שכבש במשחק הראשון ואז לא היה כשיר במאה אחוז. הוא נכנס לשחק רק 8 דקות בניצחון על אקדמיקה 0:1, אבל כנראה ישחק היום. ז'ולן לופטאגי שהוזכר כמועמד לאימון ריאל מדריד, אמר לקראת המשחק: "אנחנו מפוקסים למשחק. אנחנו רק צריכים לבצע את כל מה שתכננו. זו תהיה משימה מאוד קשה, אבל נצטרך למצוא תשובות למה שיקרה על כר הדשא. אנחנו גאים על מה שהשגנו עד כה במפעל, כך שלא משנה מה יקרה עשינו את שלנו. הלחץ על באיירן". פורטו תחסר שני שחקני מפתח בהגנה – דנילו ואלכס אלסנדרו המושעים. 

הרכבים משוערים:

באיירן מינכן: נויר, ראפיניה, בואטנג, באדשטובר, ברנט, צ'אבי אלונסו, רודה (שוויינשטייגר), טיאגו, גצה, מולר, לבנדובסקי.

פורטו: פראייטס, פאריירה, מייקון, מרקנו, מרטינס אינדי, הררה, קאסימיירו, אוליבר, קווארסמה, ג'קסון, בראהימי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי