הדאבל של איבן רקיטיץ' והשער החריג ללא הטריו

רקיטיץ'. דאבל אירופי נדיר
רקיטיץ'. דאבל אירופי נדיר | צילום: Gettyimages

מספרי גמר האלופות: מוראטה התנחם בהישג נדיר, צ'אבי נפרד עם ציון דרך

(גודל טקסט)

1 – איבן רקיטיץ' הפך לשחקן הראשון אי פעם שזוכה בליגה האירופית ובליגת האלופות שנתיים ברציפות. אשתקד הוא עשה זאת עם סביליה, העונה עם ברצלונה.

 

1 – רק קבוצה איטלקית אחת בהיסטוריה יצאה מפיגור במחצית גמר הצ'מפיונס: מילאן נגד בנפיקה ב-1963, שחזרה מפיגור 1:0 לניצחון 1:2. ליובה, לצערה, לא היה את הקללה של בלה גוטמן כדי לעזור לה.

 

 

2 – הפוגה לענייני אופנה: ב-60 שנות המפעל, רק פעם אחת עד היום נפגשו בגמר שתי קבוצות עם פסים אנכיים על החולצות: אז היו אלו אינטר ובאיירן ב-2010.

 

2 – מוראטה הפך לשחקן השני בהיסטוריה שכבש גם בשני משחקי חצי גמר האלופות וגם בגמר, אחרי אריאן רובן ב-2013. רגע לפני שריקת הסיום הצטרף לרשימה גם ניימאר, שההישג שלו גדול עוד יותר, כי הוא הבקיע גם בשני רבעי הגמר!

 

 

3 – יותר משלושה חודשים עברו מאז שער השדה האחרון של ברצלונה שבו אף אחד מהטרידנט MSN (מסי, סוארס וניימאר) כבש או בישל. הקודם, עד לשער של רקיטיץ' הערב, נכבש ב-28 בפברואר נגד גרנאדה. גם אז הקשר הקרואטי כבש את השער הראשון ללא עזרת הטריו בדרך לניצחון 1:3.

 

3 – עד השנה שעברה, רק אורוגוואי אחד הבקיע בגמר אירופי: פפה שיאפינו אי שם ב-1958. בעונה שעברה עשה זאת דייגו גודין במדי אתלטיקו מדריד והערב לואיס סוארס במדי ברצלונה.

 

3 – המשחק הערב היה השלישי בלבד של יובנטוס העונה בו ירדה בפיגור למחצית. זו גם הייתה המחצית הכי "אלימה" שלה העונה עם 15 עבירות לחובתה.

 

4 – השער של רקיטיץ' בדקה הרביעית היה הרביעי הכי מהיר בגמר המפעל. הכובש המהיר ביותר היה פאולו מלדיני, שמצא ב-2005 את הרשת של ליברפול אחרי 51 שניות בלבד.

 

 

4 – מוראטה הפך לשחקן הרביעי בתולדות ליגת האלופות שמבקיע באותה עונה גם נגד ריאל מדריד וגם נגד ברצלונה אחרי מריו ז'ארדל בעונת 99/00 ופאבל נדבד וג'יימס אוביוראה בעונת 02/03.

 

29 מתוך 31 השערים של ברצלונה בליגת האלופות העונה הגיעו משערים ו/או בישולים של מסי, ניימאר או סוארס.

 

37 – בגיל 37 שנים ו-129 ימים, הפך ג'יג'י בופון לשחקן השביעי הכי מבוגר שמופיע בגמר האלופות. השניים הכי קשישים ברשימה היו שוערים גם כן: דינו זוף שעשה זאת בגיל 41 במדי יובנטוס ב-1983 ואדווין ואן דר סאר בגיל 40 במדי מנצ'סטר יונייטד ב-2011.

 

151 – מספר ההופעות של צ'אבי בליגת האלופות – יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי