"פפ הוא כולו ברצלונה, מכף רגל ועד ראש"

יתמודד לראשונה מול קבוצתו האהובה
יתמודד לראשונה מול קבוצתו האהובה | צילום: Gettyimages

החיבור של מאמן באיירן לאקסית נחשף לפני שהוא פוגש אותה לראשונה באלופות

(גודל טקסט)

העיתונאי הספרדי, גיום בלאגה, כתב את הביוגרפיה של פפ גווארדיולה ב-2012 שהפכה לרב מכר בספרד, אנגליה ואיטליה והוא נחשב מקורב למאמן. הוא מחלק את זמנו בין אנגליה לספרד וכותב טורים לעיתונים שונים. הבוקר פרסם העיתון 'בילד' מאמר מרתק מפרי עטו בו הוא מתאר את האובססיה הגדולה שיש לפפ כלפי ברצלונה ועל המפגש הטעון שצפוי בינו לבין קבוצתו לשעבר במסגרת חצי גמר ליגת האלופות.

 

בלאגה כתב: "ב-2008 פנה ז'ואן לאפורטה, נשיא ברצלונה דאז, לפפ גווארדיולה ואמר לו: 'אם המאמן הנוכחי פראנק רייקארד לא יזכה באף תואר העונה אתה מקבל את הג'וב שלו' ", מספר העיתונאי. "בשבועות לאחר מכן היה משחק שעשוי היה לקבוע האם ברסה אכן לא תזכה באף תואר ורייקארד ייאבד את הג'וב. פפ היה יכול כבר להתכונן למשרת חייו, אבל זה היה הדבר האחרון עליו חשב. הוא ישב לצד חברים, צפה במשחק של הקטאלונים וסבל בגלל ששיחקו רע. הוא קפץ למעלה ולמטה, כסס ציפורניים וקילל את הקבוצה היריבה. כשברצלונה ניצחה בסופו של דבר אף אחד לא חגג כמוהו".

 

 

לדעת בלאגה הסיפור הזה מראה את יחסי האהבה בין ברצלונה למאמן ולפעמים גם יחסי אהבה-שנאה שהיו לו לאורך הקריירה מאז. מאמן באיירן מינכן כיום הצטרף לקבוצה הקטאלונית בגיל 13 והיה תחילה מחזיר כדורים במשחקים. לאחר מכן הפך לשחקן במועדון, קפטן, ולבסוף מאמן, שרבים סבורים שתחת ידיו הייתה ברצלונה הקבוצה הטובה ביותר בעולם אי פעם.

 

יחד עם זאת כתב בלאגה: "שיהיה לכם ברור. פפ הוא כולו ברצלונה מהקרחת ועד לנעליו המעוצבות בידי טובי מעצבי הצמרת, אבל בקאמפ נואו ביום רביעי הוא יעשה הכל בשביל לשבור את הלב של אוהדי ברסה. כשצפה במשחקם של הקטאלונים נגד מנצ'סטר סיטי הוא התנהג כמו אוהד של ברצלונה וחגג את הניצחון שלה. אני לא רואה אף מאמן בעולם שחוזר לקבוצתו הקודמת ועושה זאת. אולי יורגן קלופ בעתיד, כשיגיע לראות משחק של דורטמונד. הוא זכה ב-19 תארים ואולי 20 אם לוקחים בחשבון את העלייה עם ברצלונה ב'. עם ברסה זכה ב-14 תארים".

 

כישלונו כמאמן ברצלונה סלל את דרכו של גווארדיולה למשרת חלומותיו. פראנק רייקארד (צילום: Gettyimages)

 

יחד עם זאת העיתונאי הספרדי טוען שיותר מאשר האהבה שלו לברצלונה וקאטלוניה חזקה מאי פעם, הוא האיש שרוצה הצלחה אינסופית ולהיות תמיד הכי טוב שיש וכעת ברצלונה נעמדת בשני משחקים בינו לבין הצורך שלו לעלות לגמר הצ'מפיונסליג אחרי שנכשל במשימה שנה שעברה. "נכון שיש שני משחקים, אבל המשחק בקאמפ נואו ביום רביעי הוא האתגר הגדול ביותר בפניו ניצב גווארדיולה אי פעם וזה לא יהיה פייר לשפוט אותו על הצלחה או כישלון במשחק הזה מכיוון שיש כל כך הרבה דברים שלא בשליטתו כמו משבר הפציעות שעובר על באיירן מינכן", קובע בלאגה.

 

לדברי העיתונאי פפ עדיין עובד על גישה ודרך חדשה של מחשבה אותם הוא רוצה להנחיל בבאיירן מינכן. "המטרה שלו היא להוציא את המרכיבים העיקריים ששלטו במועדון בנוחות יתר בשנים האחרונות ולהפנות אותם לדרך חדשה של מחשבה. למרות שלא היה יכול לעבוד עם כל הסגל המלא שלו אפילו יום אחד מאז הגיע לבאיירן, היום יש לקבוצה כלים טקטיים שאין לקבוצה אחרת בעולם".

 

על ברצלונה שימצא פפ גווארדיולה ביום רביעי כתב בלגאה: "מדובר בראי לברצלונה של פפ. גם היום, כמו בעידן שלו, הקבוצה מנוהלת לחלוטין על ידי היכולת של ליאו מסי. זו הקבוצה של מסי שמאומנת על ידי לואיס אנריקה (בלאגה אף צייץ על כך לפני כמה ימים). "פפ אמר תמיד שאין לו 'פפ-טים' אלא זוהי מסי-טים'. הוא תמיד הכיר בעובדה זאת, אבל תחת לואיס אנריקה ברצלונה שינתה את סגנונה לקבוצה שבנויה גם על התקפות מתפרצות. הקבוצה היום משחקת כדורגל מחושב, אבל גם ישיר המכוון נגד היריבה. לא בטוח שאנריקה תכנן את זה כך, אבל זו תוצאה מהעובדה שליאו מסי הפך לשחקן קבוצתי יותר (20 בישולים לעונה, שיא אישי לפרעוש)".

 

הכיר בעובדה שזו "מסי-טים". גווארדיולה ומסי בעידן המשותף בברצלונה (צילום: Gettyimages)

 

בלאגה שנראה כאילו כתב "כתב הגנה" על פפ וקבע: "מול באיירן מינכן פצועה וחבולה תתייצב קבוצה רעננה בעקבות הרוטציה שעשה כל העונה לואיס אנריקה בעוד שפפ לא היה מסוגל לכך בגלל הפציעות. רבים סבורים שפפ היה בר מזל שנפלה לידיו קבוצה כזאת גדולה ויש אוהדים שתמיד ירצו לגרור אותו לבוץ".

 

העיתונאי עדיין מסכים שגווארדיולה עשה טעויות כמו קטיעת החברות שלו עם עוזרו כל השנים טיטו וילנובה שמת ממחלת הסרטן. "פפ הרגיש עם עזיבתו את ברסה שהנשיא אז סנדרו רוסיי וחבריו תוקפים אותו ללא הרף ורצה להתנתק מהקבוצה. האמת היא שגם שחקני ברצלונה רצו להוכיח שהם יכולים להסתדר בלי המאמן שהשיג איתם שיאים גדולים. אנדרס אינייסטה למשל סיפר שלא שוחח עם פפ מאז שעזב ואמר שהוא משוכנע שהמאמן חשב עליו יותר מאשר אינייסטה חשב על פפ". בלאגה מדווח שגם היחסים בין פפ לליאו מסי התקררו ועד היום המאמן לא מבין למה, אבל הוא גם אומר שאין כאן שום דבר מיסתורי: "כשפפ עזב השחקנים היו צריכים להתרכז במאמן החדש שהגיע (וילנובה) ובענייני היום יום, אבל יום אחד הם יישבו ויעלו זיכרונות על התקופה הנפלאה שעברו עם המאמן".

 

איך ירגיש פפ ביום רביעי כשישחק לראשונה מול קבוצתו לשעבר בקאמפ נואו למשחק רשמי? כותב הביוגרפיה שלו אומר: "אני משוכנע שהוא יתרגש, אבל הוא גם יתעסק יותר בשאלה מה עושים כדי לעלות לגמר בברלין ב-6 ביולי".

 

קחו טיפ מדוע אולי בכל זאת באיירן קרוב לודאי תעבור שוב את ברצלונה – ליאו מסי מעולם לא הבקיע אפילו שער אחד נגד מנואל נוייר. הבעיה של פפ היא שיש העונה לברצלונה משולש התקפי קטלני וכשמסי לא מרעיד את הרשת, לואיס סוארס וניימאר עושים זאת. פפ יודע זאת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי