"אם לא נאמין שאפשר לנצח 0:4 אז עדיף שלא נגיע"

שחקני באיירן. לא באמת מאמינים
שחקני באיירן. לא באמת מאמינים | צילום: Gettyimages

באיירן תפגוש את ברצלונה בפיגור 3:0, רומיניגה: "יש תמיד משחק אחד במאה"

(גודל טקסט)

באיירן מינכן ניצבת הערב ב-21:45 בפני משימה כמעט בלתי אפשרית – למחוק את הניצחון של ברצלונה מהמשחק הראשון 0:3 בקאמפ נואו. קרל היינץ רומניגה אמר שהוא מתפלל, כי באיירן תציג "משחק של פעם במאה אחת".

 

בהיסטוריה של ליגת האלופות רק קבוצה אחת הצליחה לעבור בגומלין אחרי הפסד בהפרש של יותר משני שערים, אז היתה זו דפורטיבו לה קורוניה בעונת 2003/4 שהפסידה למילאן 4:1 במשחק הראשון וגברה עליה בגומלין 0:4. העונה הצליחה באיירן מינכן לעשות זאת עם הפסד 3:1 בראשון וניצחון 1:6 על פורטו בגומלין. מצד שני, ברצלונה מעולם לא עפה באלופות אחרי שניצחה בהפרש שלושה שערים את משחקה הראשון. 

 

 

 

בשבוע שעבר פפ גווארדיולה הצליח לעצור את ברסה 75 דקות, אבל נכשל מול שלישיית ההתקפה הכי פוריה בליגה ומול ליאו מסי שהבקיע צמד והיה במיטבו. ההכנות לגומלין לא היו אידיאליות וכללו הפסד לאאגסבורג 1:0. פפה ריינה שפתח בשער הורחק אחרי 13 דקות ונוייר נאלץ לחזור למקומו הטבעי. 

 

 

רומניגה מתפלל לנס: "זה יהיה קשה מאוד. ברצלונה היתה מועמדת לעלות לגמר מלכתחילה, עכשיו המצב אפילו יותר קשה. התפקיד של באיירן הוא להפגין את היכולת הטובה ביותר האפשרית ונראה אם זה יספיק. הסיכויים שלנו קטנים מאוד, כי אנחנו משחקים נגד אחת הקבוצות הטובות ב-15 עד 20 השנים האחרונות, אבל בכדורגל יש תמיד משחק אחד במאה בו אתה הופך את המצב. אנחנו רוצים קודם כך לנצח ואז לקוות שהתוצאה גם תהיה טובה עבורנו".  

 

 

גווארדיולה. המשימה שלו כמעט בלתי אפשרית

 

 

שחקני באיירן בטוחים בעצמם, גם אלה שלא משחקים. דויד אלבה הפצוע שחזר לאימונים, אבל לא ישחק הצהיר: "אנחנו ננצח 0:4". הוא מקווה שבאיירן תעלה לגמר בברלין ב-6 ביוני ומאמין שאז הוא גם יוכל לשחק בו. "אם אנחנו לא נאמין בזה עדיף להישאר בבית", אמר.

 

 

מהדי בנאטיה אמר גם בל'אקיפ שבאיירן יכולה לחלוף על ברצלונה ולהשיג את אותו ניצחון עליו מדבר רומניגה.

 

 

 

 

בנאטיה אמר לעיתונאים באליאנץ ארינה שבאיירן יכולה לנצח 0:4, אבל זה יהיה קשה מאוד. יש לנו שחקנים גדולים וחייבים להאמין בעצמנו". מנואל נוייר וטיאגו לא התאמנו אתמול, אבל דובר באיירן הודיע שהם כשירים למשחק. 

 

 

ה'אליאנץ ארינה' הוא מבצר עבור באיירן מינכן השנה באלופות. הקבוצה ניצחה את כל חמשת משחקיה באיצטדיון עם הפרש שערים 1:19. רק ריאל מדריד (24) וברצלונה (20) כבשו יותר בבית באלופות בעונת 2011/12. השנה באיירן הביסה את שחטאר דונייצק בבית 0:7, פורטו 1:6, וניצחה את צסק"א מוסקבה 0:3 שהם תוצאות שהיו מצוינות עבורה היום. 

 

 

ברצלונה בלתי מנוצחת ב-14 משחקי חוץ רצופים בכל המסגרות העונה (13 ניצחונות ותיקו) והפסדה הקודם בחוץ היה לריאל סוסיאדד 1:0 לפני ארבעה חודשים. היא ניצחה 27 מתוך 29 משחקיה האחרונים בכל המסגרות. מצד שני, הקטאלונים לא ניצחו במינכן עדיין ובארבעה משחקים קודמים נגד באיירן רשמה שתי תוצאות תיקו ושני הפסדים. ב-23 משחקים על אדמת גרמניה נגד יריבות מהבונדסליגה ניצחה ברסה ב-9 משחקים, 8 תיקו ושישה הפסדים. יחד עם זאת, באפריל 2013 מול קבוצתו של יופ היינקס היא הובסה 4:0 בארינה בחצי הגמר (7:0 בסיכום שני המשחקים). 

 

 

הכותרת של ה'אל מונדו דפורטיבו' אומרת: "הדרך לברלין עוברת במינכן". ה'אל מונדו דפורטיבו' כתב הבוקר: "זה יכול להיות שבוע בו ברסה תזכה באליפות הליגה בפעם החמישית מתוך שבע העונות האחרונות. כמו כן, זה לקח לברצלונה 37 שנה לזכות בליגת האלופות לראשונה בוומבלי, אבל בעשר השנים האחרונות היא הופיעה הכי הרבה מרבע הגמר ומעלה. 

 

 

 

 

אחרי זכיות ב-2006, 2010 ו-2011 היא רוצה לעשות זאת פעם רביעית. היא רשמה 9 נצחונות רצופים באלופות ו-8 בכל המסגרות עם הפרש שערים 1:28. לואיס אנריקה רוצה לרשום עוד דף של זהב בפרק הראשון שלו כמאמן ברסה, אבל בכדורגל שום דבר לא בלתי אפשרי. 

 

 

יחד עם זאת כותב העיתון שאין לשכוח, כי אם ברצלונה תכבוש רק שער אחד באיירן תצטרך לכבוש חמישה כדי לעבור וזה כבר עושה את המשימה כמעט בלתי אפשרית. לפני שנה ניצחה ריאל מדריד באליאנץ ארינה 0:4 אחרי ניצחון 0:1 בברנבאו ופפ גווארדיולה חושש מעוד כישלון בחצי הגמר. למרות שטען, כי הוא נשאר גם בעונה הבאה בבאיירן אין ספק שכישלון צורב הערב יעלה סימני שאלה לגביו. 

 

 

בברצלונה חששו אתמול שבין המצלמות שהוצבו באיצטדיון לקראת המשחק היום היו גם כאלה שצילמו את האימון לטובת באיירן מינכן כדי שפפ גווארדיולה יוכל ללמוד מה מכין לו החבר שלו. האימון היה פתוח רק 15 דקות לעיתונאים, אבל נראה שלואיס אנריקה לא בנה עליו יותר מדי מחשש לריגול.  

 

 

 

 

הרכבים משוערים:

 

 

באיירן מינכן: נוייר, ראפיניה, בואטנג, בנאטיה, ברנט, טיאגו, צ'אבי אלונסו, לאם, גצה, מולר, לבנדובסקי

 

 

ברצלונה: טר-שטגן, אלבס, פיקה, מסצ'רנו, אלבה, ראקיטיץ', בוסקטס, אינייסטה, ניימאר, מסי, סוארס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי