שיטת יוקאנוביץ': כך גוטמן צריך לשחק

זהבי. מגדולי הכדורגלנים שלנו
זהבי. מגדולי הכדורגלנים שלנו | צילום: אודי ציטיאט

הסרבי האמין בהתקפה, זהבי חשף את גדולתו וביחד קיבלנו את אחד הניצחונות הגדולים של קבוצה ישראלית אי פעם

(גודל טקסט)

האמת, לא האמנתי שמכבי תל אביב  מסוגלת לעבור את פלזן. אי שם בדקה ה-30 ביום שלישי שעבר הכל נראה גמור וחתום. נראה היה מסי, רונאלדו או לבנדובסקי לא יגיעו לכאן גם השנה. נראה היה שאנחנו נסתפק בבלנשש ורוזנבורג. אף חובב כדורגל לא האמין שבמשך משחק ושני שליש מאז, פלזן לא תכבוש עוד וכמעט לא תגיע להזדמנויות.

מהצד היה נראה שסלבישה יוקאנוביץ' או שיחטוף התקף לב או שינסה לתת אגרוף בפרצוף של ג'ורדי קרויף שבנה לו קבוצה ששחקן הרכש הכי בולט שלה נושק לגיל הפרישה. יוקאנוביץ' הוא עדיין חידה. הוא החליט שרק שני זרים יפתחו בצ'כיה. במחצית השנייה הוא הבין שטוב מיטרוביץ' אחד במרכז המגרש משני טל בן חיים משני צידי המגרש.

 

עם כל הכבוד ליוקאנוביץ', ורמוט והשאר, מכבי של השנים האחרונות היא בעיקר שחקן אחד. זה כבר נשמע כמו קלישאה, אבל מכבי היא ערן זהבי ולהפך.  אחרי ששבר את שיא ההבקעות של שחקן ישראלי באירופה, אפשר כבר להבהיר חד משמעית. ערן זהבי הוא מגדולי שחקני ישראל בעשורים האחרונים. זהבי סחט פנדל, בעט אותו פנימה וכבש את שער הניצחון. חוץ מלשרוק בעצמו את שריקת הסיום הוא עשה הכל.

 

ניסיתי לפשפש בזיכרוני. היה לנו את הפועל  תל אביב בפארמה, בפאריס ובמוסקבה, את מכבי פתח תקווה בבלגרד ואת..בעצם זהו. אלה היו המשחקים הגדולים באמת של קבוצות ישראליות במשחקי חוץ באירופה. המשחק של מכבי נכנס היישר לחמישייה הפותחת של משחקי החוץ הגדולים של הקבוצות הישראליות.

רק לא באזל (עדי אבישי)

אם יש עוד מישהו שיכול להרוויח מהמשחק הזה הוא אלי גוטמן. כך בדיוק ישראל צריכה לשחק בוויילס בעוד כחודש. עם כמה שיותר שחקני התקפה. לתקוף. לא לפחד. להאמין.  לא רק לדבר שאנו מאמינים, אלא גם לשחק כמאמינים.

עכשיו צריך קצת מזל. רק לא באזל.  אם אפשר גם לא סלטיק, אבל רק לא באזל. טוב יהיה לקבל בהגרלה את אפואל ניקוסיה או באטה בוריסוב. גם דינמו זאגרב עבירה. אבל כבר אמרנו – רק לא באזל.

רק לא באזל כי זה יהיה לא הוגן.  פעמיים הגרילה מכבי תל אביב את השוויצרים המצוינים בעונת 2013/4.  גם במוקדמות האלופות וגם לאחר שלב הבתים בליגה האירופית. זו היתה הגרלה אכזרית. לפני שנה מכבי סבלה מחוסר ביתיות בגלל צוק איתן וגם פעם מכבי קיבלה הגרלה קשה בסיבוב של לפני הפלייאוף. פלזן היתה הגרלה קשה. הבעיה: באזל הרבה יותר קשה.

חוסר המזל הזה גרם למכבי תל אביב  למצוא עצמה כאלופה עם כוכבית. כוכבית שסימנה חוסר הצלחה באירופה למרות כמה משחקים יפים לפני שנתיים בליגה האירופית. בעונה בה נבחרת ישראל מתרסקת לה לעבר המקום הרביעי בבית המוקדמות, הפועל באר שבע כושלת מול קבוצה שוויצרית בינונית ובית"ר ירושלים מתפרקת מול קבוצה בלגית, נראה היה שמכבי בדרך לאותו מקום של אכזבה כללית. אבל אז הגיעה המחצית השנייה בצ'כיה..

האם מכבי תשחק באלופות? הרבה תלוי בהגרלה. מה שבטוח הוא שאחרי שלוש אליפויות,  לצהובים מגיע להיות שם. הימור שלי: סיכוי טוב שמכבי תשחק העונה בליגת האלופות. מסי, רונאלדו או לבנדובסקי עוד עשויים לככב ליד איתן טיבי.  בתנאי אחד: רק לא באזל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי