פלזן חגגה: "לא נתנו למכבי ת"א צ'אנס"

פלזן חוגגת בבלומפילד. מקדמה גדולה לקראת הגומלין
פלזן חוגגת בבלומפילד. מקדמה גדולה לקראת הגומלין | צילום: עדי אבישי

פטרז'לה על השער השני: "ראיתי את קולינאס עומד בצורה טיפשית וכבשתי"

(גודל טקסט)

"הצלחה גדולה בבלומפילד, פלזן כבשה צמד וחזרה עם ניצחון", זו הכותרת של העיתון הצ'כי "ספורט" למשחק בישראל אתמול נגד מכבי תל אביב (2:1). הצ'כים כבר מדברים על עלייה לשלב הפלייאוף יחד עם ספרטה פראג שסיימה ב-2:2 נגד צסק"א מוסקבה: "שתי הנציגות שלנו העבירו את ההכרעה הביתה וקרובות יותר לשלב הבתים שיכניס מיליוני יורו לכל מועדון. חוץ מדקות הפתיחה בהן מכבי תל אביב לחצה, היינו טובים יותר וניצלנו את ההזדמנויות שנתנה לנו ההגנה החלשה של מכבי תל אביב. הישראלים לחצו חזק בסיום כדי להשוות, אבל פלזן עמדה בלחץ".

 

מאמן פלזן, מירוסלאב קובק, קיבל שבחים בעיתונות המקומית: "הטקטיקה שלו עבדה מצוין. הוא הכין שיעורי בית וביצע שלושה חילופים מהמשחק הקודם בליגה שעזרו מאוד, בהם החלוץ הבוסני מחמטוביץ' שהבקיע את השער הראשון". העיתון התרשם מאוד גם מניהול המשחק של המאמן: "הוא עמד 90 דקות על רגליו, לא הפסיק לסמן לשחקנים מה צריך לתקן, לעודד ולנהל את המשחק, בעיקר בהגנה. כל הקלפים בידיים של פלזן לגומלין. הקבוצה היתה מוכנה בצורה מושלמת ליריבה".

 

 

"התסריט של המשחק היה לי בראש עוד לפני שריקת הפתיחה", אמר קובק עצמו, "כולנו ידענו שלמכבי תל אביב התקפה חזקה ויצירתית והם רצו לנצל את זה. ברגעים האלה היינו צריכים להגן נכון. הטקטיקה שלנו היתה לא לתת למכבי תל אביב להכניס את המסירה האחרונה. היינו צריכים לצאת למתפרצות וזה עבד. במחצית השנייה היה למכבי יתרון בגלל שהיינו עייפים כתוצאה ממזג האוויר והלחות. איבדנו קצת כח פיזי".

 

את השער שספגה פלזן כינה קובק "זול", בדומה לסלבישה יוקאנוביץ': "היינו יכולים להגן טוב יותר. זה חבל שספגנו, כי הצלחנו לעמוד בהתקפות שלהם זמן ארוך, אבל אני מרוצה מהתוצאה. מצפה לנו עוד משחק לא קל בגומלין שצריך להתכונן אליו היטב. בסיום המשחק היה פתוח. כמו שמכבי תקפה גם לנו היינו הזדמנויות להבקיע את השלישי. לשחקנים שלי מגיעות מחמאות על כך ששיחקו מושלם מבחינה טקטית".

 

יצחקי. הפסד בית מתסכל (עדי אבישי)

 

הבלם ואצ'לב פרוקסקה, שבישל פעמיים, אמר בסיום: "המחצית הראשונה היתה מצוינת עבורנו. לא נתנו ליריבה צ'אנס. במחצית השנייה היריבה הראתה לנו שיש לה איכות וצמצמה וזה היה יכול להיות גרוע יותר. בסך הכל אנחנו מרוצים מהתוצאה. החלפתי נעליים לפני המשחק וכמעט תמיד כשאני משחק עם חדשות אני מבשל".

 

"אנחנו מרוצים מהתוצאה, אבל מצטערים שספגנו שער זול", הוסיף הקשר מילאן פטרז'לה, "יש לנו נקודת פתיחה מצוינת לגומלין. השער שכבשתי? ראיתי את השוער עומד לא מוכן בצורה טיפשית, כאשר חצי מהשער היה חשוף, לכן יריתי מיד פנימה. מספיק לנו תיקו בבית כדי לעלות וגם הפסד 1:0, למרות שלא נסתכן ונתקוף. מזג האוויר היה קשה, היו לנו התכווצויות למרות שניסינו להתכונן לזה, אבל בזמן קצר זה קשה".

 

הקשר ההגנתי אונדריי ואנק: "זו תוצאה טובה, אבל אנחנו רק בחצי הדרך. היו לי יותר משימות הגנתיות מאשר כרגיל כי שמרתי על ערן זהבי. בעשר הדקות הראשונות הוא השתדל מאוד, אבל לא היתה לו אפילו חצי בעיטה טובה. במחצית השנייה הוא היה בחוד והייתי צריך לשמור עליו חזק. ניצחנו כבר 15 משחקים בשלב המוקדמות ואני מקווה שבשבוע הבא זה יהיה ניצחון 16. זה פשוט מספר מדהים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי