מכבי ת"א הוגרלה בפלייאוף נגד באזל

זהבי ובן הרוש מול באזל
זהבי ובן הרוש מול באזל | צילום: אסף קליגר

אלופת שווייץ היא המוקש בדרך לשלב הבתים. מתחילים ב-19 באוגוסט בחוץ

(גודל טקסט)

כנראה שזה היה כתוב מלמעלה. אם הייתה יריבה אחת שמכבי תל אביב לא רצתה לפגוש בשלב הפלייאוף של ליגת האלופות, זו ללא ספק פ.צ באזל. אלא שבדיוק כמו לפני שנתיים, הוגרלו הצהובים מול אלופת שווייץ, שתעמוד בינה לבין עלייה ראשונה לשלב הבתים בליגת האלופות מאז עונת 2014/15.

 

הצהובים, שעברו עד כה את היברניאנס המלטזית (הפסד 2:1 בחוץ, ניצחון 1:5 בבית) וויקטוריה פלזן הצ'כית (הפסד 2:1 בבית, ניצחון 0:2 בחוץ), לא היו מדורגים בהגרלה ויתקלו כעת במשוכה גבוהה בהרבה.

 

 

את מכבי ייצג בהגרלה סמנכ"ל המועדון אריאל אברם. המשחק הראשון ייערך ב-19 באוגוסט בחוץ והגומלין כעבור שבוע, כאשר האלופה נוטה לארח את משחק הבית באיצטדיון סמי עופר בחיפה. ניצחון במפגש הכפול יעלה את הצהובים לשלב הבתים בליגת האלופות לראשונה מאז עונת 2004/05, בעוד שהפסד ישלח אותם ישירות לשלב הבתים בליגה האירופית.

 

שאר המשחקים בפלייאוף (מסלול האלופות)

אסטנה – אפואל ניקוסיה

סקנדברו – דינמו זאגרב

סלטיק – מאלמו

באטה בוריסוב – פרטיזן בלגרד

באזל

היריבה הקשה ביותר על הנייר. מודל להצלחה למכבי ת"א. ב-2010 הם היו עדיין מדורגים 38 באירופה וכיום כבר 15, ויש להם הצלחה של 78% בחמש השנים האחרונות. באזל מרוויחה כסף מ-28 אלף מנויים שהיא מוכרת בקביעות כל עונה וזה עולה ל-36 אלף מנויים במשחקי ליגת האלופות. הטלוויזיה מכניסה כ-2 מיליון יורו בנוסף יש למועדון ועדה המחליטה איזה שחקנים לרכוש. "למועדון יש פילוסופיה ולא משנה מי המאמן", אמר הסקאוט הראשי של הקבוצה רודי זבינדן.

באזל, פגשה את מכבי ת"א פעמיים בעונת 2013/14 (שני הפסדים ושתי תוצאות תיקו). תחילה במוקדמות ליגת האלופות מכבי תל אביב סיימה מולה עם פאולו סוזה על הקווים ב-3:3 ענק בבלומפילד שלא הספיק אחרי 1:0 בחוץ, אבל מכבי חזרה מפיגור 3:0 וזה המשחק שאולי עזר לבאזל להחליט להחתים בסיום העונה את סוזה. בליגה האירופית מכבי סיימה ב-0:0 בבית והפסידה 2:0 בחוץ.

 


אורס פישר. ישכיח את סוזה? (Gettyimages)

 

לשווייצרים, אותם עזב פאולו סוזה לפיורנטינה, לא מעט כוכבים. הבלם הארגנטיני בן ה-37 וולטר סמואל שהגיע מאינטר שם גדול, אך לא משחק הרבה. בנוסף הקשר הארגנטיני מתיאס דלגאדו וכוכב נבחרת אלבניה, שקלזן גאשי בסגל. הקבוצה איבדה שחקנים רבים, אבל מילאה את השרות באחרים. דרליס גונסלס מפראגוואי עזב לדינמו קייב ב-9.4 מיליון יורו. בלם נבחרת שווייץ, פביאן שאר עזב להופנהיים (4 מיליון), הקשר פביאן פריי למיינץ (3.6), החלוץ ג'אובני סיו לראן הצרפתית.

 

במקומם נרכשו החלוץ האוסטרי מארק יאנקו בן ה-32 שהיה סקורר ענק בקריירה שלו, אבל נראה שהוא לקראת סיומה והגיע מסידני. היתה ביקורת על החתמתו, אבל כרגע מרוצים ממנו. אחרים שהוחתמו כדי למלא את השורות הם שני שחקני – ביקיר ביארנסון האיסלנדי בכנף ימין מפסאקרה – וז'אן פול בוטיס מפיינורד. זדרבקו קוזמנוביץ' הגיע מאינטר ב-2 מיליון ודניאל הואג בלם דני מאודנסה ב-1.5 מיליון יורו. אורס פישר שאימן שנה שעברה את ת'ון בהצלחה הגיע על מנת לשחזר את ההצלחה של סוזה בעונה החולפת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי