"התיקו נותן ביטחון, בטוח שנעלה"

אנצ'לוטי. נשמע מרוצה
אנצ'לוטי. נשמע מרוצה | Gettyimages

אנצ'לוטי נשמע מרוצה אחרי ה-0:0 בדרבי. דניאל קרבחאל מכחיש שנשך את מנדז'וקיץ'

(גודל טקסט)

קרלו אנצ'לוטי עוד לא ניצח את אתלטיקו מדריד בשבעה משחקים העונה בכל המסגרות וזו פעם ראשונה שריאל מדריד לא מצליחה לנצח את היריבה שלה במספר רב כל כך של משחקים בעונה אחת, אבל הוא אופטימי שהניצחון במשחק השמיני יעלה את קבוצתו לחצי הגמר אחרי 0:0 בוויסנטה קלדרון.

העיתון 'אס' הגדיר את המשחק בכותרת השער כשקבע: "אובלק אמר לא". שוער אתלטיקו מדריד, יאן אובלק, ובלם ריאל, רפאל וראן, קיבלו ציון 3 לבבות הגבוה במשחק. כל השאר 2 ומטה. מעניין לציין ששלישיית BBC (רונאלדו, בייל ובנזמה) קיבלו לב אחד בלבד בעיתון.

 

"זו היתה התוצאה הטובה מבין הגרועות", אמר בסיום משחק סוער מאמן ריאל מדריד. "אני בטוח שנעלה לחצי, כי התיקו נתן לנו ביטחון". אנצ'לוטי נראה מתוסכל אחרי שקבוצתו שלטה במחצית הראשונה וניתקלה בשוער גדול, יאן אובלק, שמנע כיבוש. החסימה שלו על גארת' בייל היתה הההצלה של המשחק. 

אנצ'לוטי הוסיף: "שיחקנו טוב מאוד בחצי הראשון ואנחנו מרוצים מהיכולת, אבל נצטרך לשחק כך כמו במחצית הראשונה גם בברנבאו ולנצח. השוער שלהם היה חשוב מאוד. בייל שיחק טוב מאוד, עבדנו קשה". 

החצי השני הפך למלחמה מכוערת כשמאריו מנדזוקיץ' נלחם בסרחיו ראמוס ודני קרבחאל. החלוץ הקרואטי טען שהשופט התעלם ממרפק מכוון שהכניס בפניו סרחיו ראמוס והקרואטי נזקק לטיפול אחרי שדם רב זב מראשו. אנצ'לוטי: "זה יכול לקרות. המגע ביניהם היה רק חוסר מזל. לא היתה כאן עבירה מכוונת". 

השיפוט של הסרבי, מילוראד מאזיץ', היה גרוע ביותר. בעקבות העובדה שמנדזוקיץ' טען שדני קרבחאל נשך אותו ועדת המשמעת והאתיקה של אופ"א תפתח בחקירה האם להעמיד את המגן של ריאל מדריד לדין. לפי התמונות בהילוך החוזר נראה קרבחאל כאילו נושך את כתפו של החלוץ ואחרי כן הלם בחזהו של מנדזוקיץ'.

אירוע כמו נשיכה יכול להרחיק אותו למשחקים רבים בדומה לעונש שספג לואיס סוארס, אבל רק ועדה משותפת של אופ"א ופיפ"א ביחד תחליט בנושא. קרבחאל יכול להיענש אם יתברר שהשופט לא ראה את האירוע בעוד שבמרפק שהכניס ראמוס למנדזוקיץ', אם השופט ראה, ולא הגיב, הבלם של ריאל לא יוענש. ראמוס טען שהעבירה לא היתה מכוונת והוא לא ראה היכן החלוץ נמצא. 

גם קרבחאל הכחיש שעשה משהו למנדזוקיץ'. המצלמה קלטה אותו מתקרב לכתפו של החלוץ הקרואטי ומנדזוקיץ' הגיב בכעס, כך שהחלו ספקולציות הוא נעץ שיניו בחלוץ. קרבחאל צייץ בטוויטר: "לא נשכתי ולא ניסיתי לנשוך". 

מאריו סוארס מאתלטיקו מדריד שהוצהב אף הוא ויחמיץ את המשחק הבא תקף את השופט: "השופט הזה היה רע מאוד. עם כל הכבוד לו אי אפשר למנות שופט מסרביה לכזה משחק. אני מקווה שאופ"א תביא למשחקים שופטים טובים יותר". על התיקו אמר: "זה לא התוצאה שרצינו, כי השאיפה היתה להבקיע, אבל נלך לברנבאו לכבוש". 

האיש השני של המשחק היה כאמור יאן אובלק שנרכש מבנפיקה במקומו של טיבו קרטואה מוכיח שוב שיש לקולצ'נרוס טעם טוב בבחירת השוערים שלהם (דה חאה וקורטואה בשנים האחרונות). הוא אמר בסיום: "זה היה משחק קשוח והיתה לי הרבה עבודה. אנחחנו תמיד רוצים לכבוש שערים, אבל חשוב גם לא לספוג בבית. לא יודע מי תהיה הפיבוריטית לעבור, אבל לריאל מדריד יש שחקנים גדולים". לעובדה שמרסלו המוצהב ייעדר במשחק הבא אמר: "הוא שחקן טוב, אבל יש להם גם מחליפים טובים".  

איקר קסיאס יצא להגנת השופט ואמר שלא הוא קבע את תוצאת הדרבי אלא אובלק בהצלות ההיראיות שלו. קסיאס פירגן לעמיתו: "מאריו סוארס אמר שהשופט היה גרוע? אני חושב דווקא שהוא היה בסדר", אמר לרשת ITV הספרדית. "אני לא חושב שהוא השפיע על תוצאת המשחק. אובלק היה מצוין במחצית הראשונה ומנע מאיתנו שער. היינו ראויים ליותר במחצית השנייה". 

מאמן אתלטיקו מדריד, דייגו סימאונה שיבח את מנדזוקיץ' על המלחמה שנתן מול ריאל מדריד ובבלאנקוס טענו שגם מנדזוקיץ' השתולל והכניס מרפק לרפאל וראן. סימאונה אמר: "לא ראיתי את התקרית עם קרבחאל, אבל מנדוזקיץ' היה גבר. באופן כללי המאבק על חצי הגמר פתוח לחלוטין. במחצית ראשונה הם שלטו ויש קבוצות שהיו מרימות ידיים, אבל לא אנחנו. שינינו את שיטת המשחק בחצי השני כך שלאובלק היתה פחות עבודה. יהיה גומלין גדול בברנבאו עם כל המרכיבים שאנחנו אוהבים בכדורגל כמו פחד, חשש ומתח. כל אלה גורמים לך להתאהב בכדורגל". 

פרשן ה'אל מונדו דפורטיבו' כתב על המשחק: "אנצ'לוטי הגיע עם סכין בין השיניים למחצית הראשונה וריאל היתה דומיננטית ברורה, אבל נתקלה בשוער נחוש שבא דרוך מאוד למשחק ומנע מהם לכבוש".

לפי הסטטיסטיקה ריאל בעטה 16 פעמים לשער, 8 מהם למסגרת ועדיין לא הצליחה לכבוש. ריאל מדריד החזיקה בכדור ב-62 אחוז מהזמן. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי