האם ההוריקן יהיה האקס פקטור בדרך לשלב הבא?

ריקן. עדיף שישחק 50-50
ריקן. עדיף שישחק 50-50 | צילום:עדי אבישי

איך צריכים הצהובים להשתמש בריקן הערב (21:50, ספורטHD1) מול פלזן?

(גודל טקסט)

את שלוות הקיץ המשעמם שעבר על הצהובים הפרה החתמה אחת: אבי ריקן. נכון שהמגן-קשר לא נחשב לכוכב גדול, בטח לא בסכומים שמרוויחים בכירי השחקנים במכבי תל אביב, ועדיין מדובר בשחקן מצוין שהשתפשף שנתיים בקבוצה אירופית טובה כמו פ.צ. ציריך וגם בשחקן מגוון שיכול לשחק בכמה עמדות.

 

הערב יעלו הצהובים לקרב נגד הדחה מליגת האלופות בצ'כיה. מכבי גוררת פיגור של  2:1 מהמשחק הראשון בבלומפילד (בסיבוב המוקדמות השלישי) וחייבת ניצחון בהפרש של שני שערים, או ניצחון רב שערים 2:3 או 3:4. ריקן יקווה להיות האקס פקטור של הצהובים.

 

הקשר בן ה-26 גדל בבית"ר ירושלים וזכה עם הנוער בדאבל היסטורי.  ''ריקן עשה את פריצת הדרך שלו אצלי בתקופה שעשינו היסטוריה וזכינו בשתי אליפויות עם כדורגל משובח", נזכר גיא עזורי מאמן נבחרת הנערות ואז מאמן הנוער של בית"ר, "הוא שיחק בקישור ובצד שמאל והיה שחקן משמעותי, לקח זיומה ומנהיגות'.

 

כשעלה לבוגרים בעונת 2007/08 הצהובים שחורים היו אחרי זכייה באליפות ועם סגל עמוס בכוכבים. והמגן הצעיר מצא את עצמו מושאל לקבוצות כמו מכבי הרצליה והפועל פתח תקוה וכך החמיץ את האליפות של הבוגרים בעונת  2007/08 .

 

פרדי דוד, אימן את ריקן בהרצליה באותה עונה: "ריקן שחקן מאוד אינטליגנט, בעל כישורים טכניים, אחד שמבין את המשחק ובעל תפיסה מהירה. מדובר בשחקן שיכול להיכנס לכל תפקיד שמאמנים יציבו לו. אם ישפר את ההיבט הפיזי מכבי תל אביב עשו עסקה גדולה''

 

כשארקדי גיידמק נטש את בית"ר והמועדון התרוקן מנכסיו חזר ריקן והפך לאחד משחקני המפתח ולאחד האהודים ביציעים. הוא אף זכה עם חבריו בגביע הטוטו בעונת 2009/10. כשאלי כהן "השריף" הגיע לבית"ר בעונת 2012/13 הוא עשה לריקן שינוי עמדה, ממגן לקשר.

אלי כהן. "ריקן שחקן מצוין עם יכולות מגוונות ומוסר עבודה" (עדי אבישי)

 

"ריקן שחקן מצוין עם יכולות מגוונות ומוסר עבודה על המגרש",  אומר השריף,  "הצבתי אותו בעמדת הקשר המרכזי 50/50 כי הגעתי למסקנה כי כך יבואו לידי ביטוי הצדדים המגוונים, הגנתיים והתקפיים, במשחק שלו. אני זוכר שראשי פ.צ ציריך הגיעו לראות אותו וריקן נתן  שער ובישול''.

 

ואכן בקיץ 2013 נוצר השידוך בין ריקן וסוכנו המסור מאיר ריפמן לאנשי ציריך והקשר נחת בשווייץ.  העונה הראשונה (2013/14) היתה מצוינת ואף הסתיימה בזכייה בגביע השוויצרי. בשנייה סבל ריקן מפציעה טורדנית ואיבד את מקומו בהרכב.

 

 מכבי חיפה גם רצתה מאוד בריקן אצלה לקראת העונה הבאה, אבל ג'ורדי קרויף הצליח להקדים את הירוקים. הבעיה היא שמכבי תל אביב עמוסה בכל עמדה על המגרש, גם בעמדות של ריקן (מגן וקשר) ונשאלת השאלה באיזה עמדה עדיף לצהובים להשתמש בריקן.

 

"לדעתי מכבי תציב את ריקן  בעמדת המגן, אבל אני לא פוסל שאם יחסרו שחקנים או יהיו פציעות ריקן ישתלב גם בקישור', קובע פרדי דוד. עזורי  חושב אחרת: " אני מעדיף את ריקן כאשר הוא בא מהאמצע ומהקו השני, בשל ההצטרפות הטובה שלו הייתי משחק אתו כ-50/50 כי זה תפקיד שהוא עושה בצורה מצוינת''.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי