ואן חאל נישק את ממפיס: "הוא גיבור המשחק"

ממפיס מצדיע. האקס פקטור של ואן חאל
ממפיס מצדיע. האקס פקטור של ואן חאל | צילום: AFP

הקשר ההולנדי אמר לאחר ה-1:3 על ברוז': "מאוכזב שלא הבקעתי שלושער"

(גודל טקסט)

ממפיס דפאי הגיע למנצ'סטר יונייטד כרכש הראשון של הקבוצה הקיץ, אחרי שזכה ב"נעל הזהב" של הליגה ההולנדית בשנה שעברה. השוו אותו לכריסטיאנו רונאלדו ושיבחו אותו כרכש הכי תוסס של יונייטד, אבל האמת שעד אתמול, כאשר כבש צמד ובישל בניצחון מנצ'סטר יונייטד על קלאב ברוז' 1:3 באולד טראפורד, הוא עבד על הילוך נמוך.

 

רק אתמול הסתבר שיש ליונייטד שחקן שיכול להיות השובר שיוויון שלה במירוץ לאליפות. דפאי הצדיק את התקוות והדליק את תיאטרון החלומות. 

ממפיס הלהיב את האוהדים כאשר הוציא אותם מההלם אחרי היתרון המפתיע של האורחים, משער עצמי של מייקל קאריק, כבש שער שני מרהיב וגם בישל למרואן פלאיני, שנכנס כמחליף, בדקה ה-94 את השער השלישי שכנראה יעלה את היונייטד לשלב הבתים. העיתון כתב: "מלך הקעקועים ממפיס היה טוב מדי עבור הבלגים". 

 

העיתון "מטרו" כינה אותו "גאון" וקבע שהוא כבש צמד מבריק והוליך את יונייטד לניצחון חשוב. השער השלישי נכבש ממש כשהשופט עמד לשרוק והמשרוקית כבר היתה בפיו. 

 

ה'דיילי מייל' כתב: "LVG מצא את ה-X פאקטור שלו". העיתון חישב שממפיס עם החולצה מספר 7 ביונייטד כבש אחרי 163 דקות בקבוצה ומדורג שני במצעד הכובשים עם חולצות מספר 7 במועדון. רק דיוויד בקהאם עשה זאת מהר יותר – אחרי 59 דקות. כריסטיאנו רונאלדו מדורג שלישי אחרי 489 דקות. דפאי זכה למצטיין במשחק בכל העיתונים וקיבל ציון 8 ב'דיילי מייל'. 

 

העיתון 'הסאן' כתב שדפאיי עלה 25 מיליון ליש"ט, אבל כבר עשוי להצדיק את הרכישה שלו כי יונייטד מצפה להכנסות של 50 מיליון ליש"ט אם תעלה לשלב הבתים. הוא זכה לנשיקה מהמנג'ר לואיס ואן חאל שהיה מאושר ממנו. "אם אתה כובש צמד ומבשל בניצחון כזה חשוב, אתה הגיבור – אז הלכתי לנשק אותו. הוא שחקן שאף פעם לא מרוצה ורוצה יותר ואני אוהב כאלה. אתה צריך לדעת מה אתה עושה ומה הפוטנציאל שלך וזה ממפיס".

 

ואן חאל אמר על התוצאה: "ברור שהשער השלישי ייתן לנו יותר שקט נפשי. זה שער חשוב מאוד. להגיע למשחק הגומלין עם יתרון 1:2 בלבד היה מסוכן. ידעתי שברוז' הוא מועדון שיהיה לנו קשה לנצח. בשבוע האחרון היו נגדנו ביקורות שלא הגענו למצבים, אבל היום הגענו ויכולנו להבקיע יותר". 

ממפיס הצעיר החמיץ הזדמנות לשלושער, אבל בסיום היה מרוצה מחלקו: "אני מאושר שכבשתי ובישלתי, העיקר שניצחנו. יצרנו הרבה מצבים ואני חייב להודות שאני קצת מאוכזב, כי יכולתי להבקיע שלושער". 

 

פלאיני שלא שיחק בשני המשחקים הראשונים של יונייטד בפרמיירליג אחרי שהורחק במחזור הנעילה של העונה החולפת, הבקיע מול חבריו הבלגיים ואמר בסיום: "לא איכפת לי שבבלגיה ישנאו אותי עכשיו. הדבר הכי חשוב הוא הניצחון". 

 

ניצחון במשחק הראשון. בשבוע הבא בבלגיה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי